vytisknout velikost písma Saab je znovu na pokraji bankrotu. Už tretíkrát

Saab je znovu na pokraji bankrotu. Už tretíkrát

Všetci vieme, ako automobilka Saab dopadla. Je to trochu smutný osud tejto legendárnej švédskej značky, ale zákazníci jednoducho odmietali v posledných rokoch jej ťaženia kupovať Opel, ktorý boli horší a zároveň drahší. Teraz sa evidentne schyľuje k už tretiemu bankrotu.

Súčasný majiteľ tovární Saabu, ktorý sa snaží vyrábať nateraz ešte autá (staručký model Saab 9-3) so spaľovacími motormi pod značkou NEVS (National Electric Vehicle Sweden), má opäť problémy s hotovosťou a financovaním. Dlhuje peniaze subdodávateľom a jeden teraz dokonca požiadal švédsky súd, aby vyhlásil automobilku NEVS za zbankrotovanú.

Saab, respektíve NEVS, pritom dlhuje spoločnosti Labo Test iba necelých 18 tisíc eur. Za problémami vraj hlavne stojí čínska investičná spoločnosť Quingbo Investment, ktorá neplní svoje sľuby ohľadom financovania automobilky, v ktorej má väčšinový podiel.

Nový Saab chce pustiť na trh elektromobily, ale nejako sa mu nedarí vo veľkom rozbehnúť výrobu. V zákulisí sa hovorí, že elektromobily nie sú budúcnosťou a že sa možno Saab (respektíve NEVS) pokúsi experimentovať s vodíkovými článkami. Ale kde na to vezme peniaze?

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY