vytisknout velikost písma Saab je znovu na pokraji bankrotu. Už tretíkrát

Saab je znovu na pokraji bankrotu. Už tretíkrát

Všetci vieme, ako automobilka Saab dopadla. Je to trochu smutný osud tejto legendárnej švédskej značky, ale zákazníci jednoducho odmietali v posledných rokoch jej ťaženia kupovať Opel, ktorý boli horší a zároveň drahší. Teraz sa evidentne schyľuje k už tretiemu bankrotu.

Súčasný majiteľ tovární Saabu, ktorý sa snaží vyrábať nateraz ešte autá (staručký model Saab 9-3) so spaľovacími motormi pod značkou NEVS (National Electric Vehicle Sweden), má opäť problémy s hotovosťou a financovaním. Dlhuje peniaze subdodávateľom a jeden teraz dokonca požiadal švédsky súd, aby vyhlásil automobilku NEVS za zbankrotovanú.

Saab, respektíve NEVS, pritom dlhuje spoločnosti Labo Test iba necelých 18 tisíc eur. Za problémami vraj hlavne stojí čínska investičná spoločnosť Quingbo Investment, ktorá neplní svoje sľuby ohľadom financovania automobilky, v ktorej má väčšinový podiel.

Nový Saab chce pustiť na trh elektromobily, ale nejako sa mu nedarí vo veľkom rozbehnúť výrobu. V zákulisí sa hovorí, že elektromobily nie sú budúcnosťou a že sa možno Saab (respektíve NEVS) pokúsi experimentovať s vodíkovými článkami. Ale kde na to vezme peniaze?

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY