vytisknout velikost písma S plnením emisií majú problém aj benzínové trojvalce BMW a Ford

Štyri benzínové motory nesplnili svoju emisnú normu v reálnej prevádzke. Najhorší z nich má osemkrát vyššie emisie NOx.
S plnením emisií majú problém aj benzínové trojvalce BMW a Ford

Rysuje sa na obzore ďalší emisný škandál, tentokrát však pri benzínových motoroch? Akúsi "Petrolgate" sme tu ale ešte nemali. Z nezávislého testu emisií NOx v reálnej prevádzke síce väčšina benzínových áut vyšla bez straty kvetinky, ale štyri modely nedokázali v reálnej prevádzke emisie splniť.

Hneď tri z nich majú trojvalcové preplňované motory s priamym vstrekovaním. Jednalo sa o rovnaký test ako v prípade nedávno testovaných dieselov. Organizácia Equa udeľujúca autám Air Quality Index ale popri dieseloch vykonala skúšky v reálnej prevádzke aj pri nových benzínových autách. Hodnotených bolo zatiaľ päťdesiat áut s benzínovým alebo benzínovo-hybridným pohonom. Všetky majú plniť normu Euro 6.

Equa používa rovnaký rozsah pre diesely a benzínové motory, takže index A dostanú aj tá benzínové autá, ktoré sa s emisiami NOx zmestia aspoň do normy Euro 4. Tá dovoľovala 0,08 g/km NOx, zatiaľ čo Euro 5 a Euro 6 dovoľuje 0,06 g/km NOx u benzínových motorov.

Napriek tomu ani to určitým novým benzínovým autám nestačilo. Prvým problémovým je Citroën DS3 s trojvalcom 1,2 l. Ten dostal index B, keď sa s emisiami NOx vošiel len medzi 0,08 až 0,12 g/km. Rovnakých hodnôt dosahoval aj Mercedes-Benz S500 s motorom 4,7 V8 bi-turbo.

Horšie to bolo s trojvalcovou tisícpäťstovkou v Mini Cooperi. Tá dostala index C a to znamená, že sa vojde s emisiami NOx medzi 0,12 až 0,18 g/km. To je trikrát viac ako dovoľuje norma Euro 6, podľa ktorej je vozidlo homologizované. Napriek tomu je to stále rovnaká úroveň, ako v dieseloch Euro 5.

Najhorších výsledkov ale dosiahol benzínový trojvalec Ford 1.0 EcoBoost v modeli Focus. Ten dostal index E a to znamená, že v reálnej prevádzke dosahoval emisií 0,25 až 0,50 g/km NOx. To je zhruba osemkrát viac, než čo dovoľuje norma Euro 6 a sú to rovnaké hodnoty, akých mohli dosahovať diesely homologizované podľa normy Euro 3.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY