vytisknout velikost písma S plnením emisií majú problém aj benzínové trojvalce BMW a Ford

Štyri benzínové motory nesplnili svoju emisnú normu v reálnej prevádzke. Najhorší z nich má osemkrát vyššie emisie NOx.
S plnením emisií majú problém aj benzínové trojvalce BMW a Ford

Rysuje sa na obzore ďalší emisný škandál, tentokrát však pri benzínových motoroch? Akúsi "Petrolgate" sme tu ale ešte nemali. Z nezávislého testu emisií NOx v reálnej prevádzke síce väčšina benzínových áut vyšla bez straty kvetinky, ale štyri modely nedokázali v reálnej prevádzke emisie splniť.

Hneď tri z nich majú trojvalcové preplňované motory s priamym vstrekovaním. Jednalo sa o rovnaký test ako v prípade nedávno testovaných dieselov. Organizácia Equa udeľujúca autám Air Quality Index ale popri dieseloch vykonala skúšky v reálnej prevádzke aj pri nových benzínových autách. Hodnotených bolo zatiaľ päťdesiat áut s benzínovým alebo benzínovo-hybridným pohonom. Všetky majú plniť normu Euro 6.

Equa používa rovnaký rozsah pre diesely a benzínové motory, takže index A dostanú aj tá benzínové autá, ktoré sa s emisiami NOx zmestia aspoň do normy Euro 4. Tá dovoľovala 0,08 g/km NOx, zatiaľ čo Euro 5 a Euro 6 dovoľuje 0,06 g/km NOx u benzínových motorov.

Napriek tomu ani to určitým novým benzínovým autám nestačilo. Prvým problémovým je Citroën DS3 s trojvalcom 1,2 l. Ten dostal index B, keď sa s emisiami NOx vošiel len medzi 0,08 až 0,12 g/km. Rovnakých hodnôt dosahoval aj Mercedes-Benz S500 s motorom 4,7 V8 bi-turbo.

Horšie to bolo s trojvalcovou tisícpäťstovkou v Mini Cooperi. Tá dostala index C a to znamená, že sa vojde s emisiami NOx medzi 0,12 až 0,18 g/km. To je trikrát viac ako dovoľuje norma Euro 6, podľa ktorej je vozidlo homologizované. Napriek tomu je to stále rovnaká úroveň, ako v dieseloch Euro 5.

Najhorších výsledkov ale dosiahol benzínový trojvalec Ford 1.0 EcoBoost v modeli Focus. Ten dostal index E a to znamená, že v reálnej prevádzke dosahoval emisií 0,25 až 0,50 g/km NOx. To je zhruba osemkrát viac, než čo dovoľuje norma Euro 6 a sú to rovnaké hodnoty, akých mohli dosahovať diesely homologizované podľa normy Euro 3.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY