vytisknout velikost písma S Mitsubishi Lancer Evo v súčasnej podobe je definitívne koniec

S Mitsubishi Lancer Evo v súčasnej podobe je definitívne koniec

Kým Subaru previedlo legendárny sedan WRX STI do novej generácie a nevyzerá to, že by sa tento model mal v dohľadnej končiť, v Mitsubishi sa rozhodli inak. Automobilka v tejto kategórii vypratala pole. Ak ste ešte tajne dúfali v nejakého zaujímavého nástupcu Lanceru Evo, potom máme zlé správy. Mitsubishi s niečím takým nepočíta.

So svojím spôsobom trochu smutnou správou prišli kolegovia z britského Autocaru potom, čo im túto skutočnosť potvrdil výkonný riaditeľ Osamu Masuko. Dôvod je prostý, Mitsubishi sa sústredí na SUV. Označenie Evo ako také nezmizne, ale ostrý sedan s génmi špeciálu pre rallye je podľa všetkého definitívne minulosťou.

Špekulácie na tému nového Eva teraz smerujú k výkonnému crossoveru, ktorý však bude mať hybridný pohon, prípadne by mohlo ísť aj o elektromobil. V oboch prípadoch má automobilka na čo nadväzovať, pretože elektrický pretekársky špeciál sa už objavil na pretekoch Pikes Peak, hybridné pretekárske SUV, presne povedané Outlander PHEV, si potom vyskúšalo aj závod Baja Portalegre 500.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY