vytisknout velikost písma S emisiami dieselov vraj podvádzal len Volkswagen, ukázali testy v Nemecku

S emisiami dieselov vraj podvádzal len Volkswagen, ukázali testy v Nemecku

Nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) dokončil vlastné testy emisií vybraných áut s naftovými motormi a dospel k záveru, že koncern Volkswagen bol jediný, kto používal "vylepšovák" k tomu, aby obišiel emisné testy.

Kompletné výsledky zverejnia úrad na konci apríla, keď bude na konci celé vyšetrovanie. Aj naftové autá ostatných značiek v reálnej prevádzke ukázali odlišné výsledky, ale všetko sa vošlo do zákonných limitov, informujú Automotive News.

Aféra Dieselgate prepukla, keď sa Volkswagen priznal k tomu, že upravil riadiaci softvér áut tak, aby pri meraní emisií motor pracoval inak ako v prevádzke.

Výrazne horších výsledkov emisií ale dosiahli v rôznych nezávislých testoch dieselové autá i iných značiek. Napríklad kvôli emisiám musel rýchlo zvolať autá do servisov Renault. Problémy mal ale aj Opel Zafira 1.6 CDTI, do emisnej pasce sa chytilo aj BMW alebo Mercedes.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY