vytisknout velikost písma S emisiami dieselov vraj podvádzal len Volkswagen, ukázali testy v Nemecku

S emisiami dieselov vraj podvádzal len Volkswagen, ukázali testy v Nemecku

Nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) dokončil vlastné testy emisií vybraných áut s naftovými motormi a dospel k záveru, že koncern Volkswagen bol jediný, kto používal "vylepšovák" k tomu, aby obišiel emisné testy.

Kompletné výsledky zverejnia úrad na konci apríla, keď bude na konci celé vyšetrovanie. Aj naftové autá ostatných značiek v reálnej prevádzke ukázali odlišné výsledky, ale všetko sa vošlo do zákonných limitov, informujú Automotive News.

Aféra Dieselgate prepukla, keď sa Volkswagen priznal k tomu, že upravil riadiaci softvér áut tak, aby pri meraní emisií motor pracoval inak ako v prevádzke.

Výrazne horších výsledkov emisií ale dosiahli v rôznych nezávislých testoch dieselové autá i iných značiek. Napríklad kvôli emisiám musel rýchlo zvolať autá do servisov Renault. Problémy mal ale aj Opel Zafira 1.6 CDTI, do emisnej pasce sa chytilo aj BMW alebo Mercedes.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY