vytisknout velikost písma S elektrickým autom príde aj Aston Martin. Stane sa tak do dvoch rokov

S elektrickým autom príde aj Aston Martin. Stane sa tak do dvoch rokov

Elektrické automobily budú mať v ponukách jednotlivých značiek čím ďalej väčšie zastúpenie. Po nedávnom oznámení výroby elektrického Audi Q6 tu máme ďalšiu podobnú správu. Tá sa tentokrát týka automobilky Aston Martin, ktorá plánuje do dvoch rokov predstaviť elektrickú verziu modelu Rapide. Nasledovať potom bude ešte elektrický crossover DBX.

V rozhovore pre Automotive News to povedal šéf Astonu Andy Palmer. Na technické podrobnosti je zatiaľ ešte skoro, ale predbežné plány počítajú s výkonom 800 koní, pohonom všetkých kolies a dojazdom na jedno nabitie približne 320 kilometrov.

Po elektrickej verzii modelu Rapide je v pláne ešte elektrické prevedenie chystaného crossoveru DBX. Ten by sa mal zhruba v roku 2019 predstaviť ako plug-in hybrid, s benzínovým motorom a nakoniec práve s pohonom na elektrickú energiu.

Akokoľvek môže vyzerať elektromobil značky Aston Martin ako vec nesmierne čudná, je to vcelku logické. Aby boli naplnené emisné predpisy, musí automobilka, ktorá chce ďalej stavať osemvalcové alebo dokonca dvanásťvalcové modely, ponúkať aj niečo, čo v priemere emisie zníži. Inak povedané, elektrický Aston Martin bude ďalší automobil vynútený predpismi.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY