vytisknout velikost písma S Audi A6 Hybrid je koniec. Od roku 2011 sa predalo iba 4000 kusov

S Audi A6 Hybrid je koniec. Od roku 2011 sa predalo iba 4000 kusov

Neustály tlak na znižovanie emisií núti automobilky veľmi často siahnuť po hybridných variantoch. Audi predstavilo A6 Hybrid už v roku 2010, v rámci aktuálneho faceliftu ale toto prevedenie vypadlo z ponuky. Zákazníci o neho jednoducho nemali záujem, čomu zodpovedajú aj predajné čísla. 

Audi A6 Hybrid kombinovalo dvojlitrové TFSI s výkonom 155 kW (211 k) s elektromotorom naladeným na 33 kW (45 k). Dohromady vyprodukoval systém 180 kW (245 k) a 480 Nm, čo vystačilo na zrýchlenie z nuly na stovku za 7,3 s a k maximálnej rýchlosti 238 km/h. Kombinovaná spotreba sa mala dostať na 6,2 l/100 km. Podľa tabuliek dosahovala produkcia emisií CO2 142 g/km. V praxi auto jazdilo skôr za deväť litrov na sto kilometrov. 

Nič z toho zákazníkov príliš neoslovilo. Za zhruba tri roky pôsobenia na trhu siahlo po hybridnej verzii Audi A6 iba 4000 záujemcov. Približne osemdesiat percent sa predalo v Ázii.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY