vytisknout velikost písma S Audi A6 Hybrid je koniec. Od roku 2011 sa predalo iba 4000 kusov

S Audi A6 Hybrid je koniec. Od roku 2011 sa predalo iba 4000 kusov

Neustály tlak na znižovanie emisií núti automobilky veľmi často siahnuť po hybridných variantoch. Audi predstavilo A6 Hybrid už v roku 2010, v rámci aktuálneho faceliftu ale toto prevedenie vypadlo z ponuky. Zákazníci o neho jednoducho nemali záujem, čomu zodpovedajú aj predajné čísla. 

Audi A6 Hybrid kombinovalo dvojlitrové TFSI s výkonom 155 kW (211 k) s elektromotorom naladeným na 33 kW (45 k). Dohromady vyprodukoval systém 180 kW (245 k) a 480 Nm, čo vystačilo na zrýchlenie z nuly na stovku za 7,3 s a k maximálnej rýchlosti 238 km/h. Kombinovaná spotreba sa mala dostať na 6,2 l/100 km. Podľa tabuliek dosahovala produkcia emisií CO2 142 g/km. V praxi auto jazdilo skôr za deväť litrov na sto kilometrov. 

Nič z toho zákazníkov príliš neoslovilo. Za zhruba tri roky pôsobenia na trhu siahlo po hybridnej verzii Audi A6 iba 4000 záujemcov. Približne osemdesiat percent sa predalo v Ázii.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY