vytisknout velikost písma Rýchly test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný

Land Rover má Defender, Suzuki má Jimny. Obe autá sa v priebehu času menia len minimálne, ale rovnako zakaždým, keď sa naskytne možnosť jedno z nich otestovať, neváhate a radi si ho na týždeň vezmete.
Rýchly test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný
Zoznam kapitol
  1. Rok 2015, rok „nezmien“. Opäť..., Stále malý
  2. Stále šikovný, Verdikt: Skvelá volba
  3. Suzuki Jimny 1.3 VVT: Fotogaléria

Defender aj Jimny majú veľa spoločného, aj keď ide vlastne o dve absolútne rozdielne autá. Obaja totiž ponúkajú nezameniteľné čaro. Také to kúzlo starých čias, keď ešte pojem "terénne vozidlo" znamenal, že v teréne prejdete skoro všetko a nie že vám pri prvom väčšom nájazde spadne nárazník alebo nejaký ten plast. Viac ako kdekoľvek inde sa tu hrá na praktickú stránku veci, aj keď môžete mať ako Defender, tak po novom aj Jimny v štýlových a dobre vyzerajúcich variantoch.

A je to práve štýlová verzia Suzuki Jimny, ktorá zapríčinila, že sa toto auto opäť vydalo na púť po všetkých automobilových redakciách a na svojej ceste sa zastavilo aj v tej našej. Nedávny facelift totiž priniesol dve dôležité veci: automatickú prevodovku a Suzuki JIMNY v "plnej paľbe".

jimnmy-2.jpgjimnmy-13.jpgAk ste odborníci na Jimny, potom zmeny možno nájdete, ak nie, budete to mať veľmi ťažké. Posledný facelift totiž na pohľad nezmenil takmer nič

No a pretože automatickú štvorstupňovú prevodovku testovací exemplár nedostal, čo ma trochu mrzí, už veľmi dlho som totiž netestoval automobil, ktorý sa pýši oficiálnym zrýchlením z nuly na stovku za viac ako 17 sekúnd, musíme dnes otestovať hlavne tú jeho bohatú výbavu.

Rok 2015, rok „nezmien“. Opäť...

Keď som testoval Suzuki Jimny naposledy, písal sa rok 2013 a test sa niesol vlastne v úplne rovnakom duchu, teda aspoň jeho začiatok. Suzuki požičiavalo svoj miniatúrny off-road kvôli faceliftu, ktorý by ste ale na pohľad poznali len ťažko. Tento rok tomu nie je inak, aj keď vizuálne zmeny sa nakoniec predsa len nájdu.

Dôvodom je fakt, že oproti skorším rokom, kedy bol Jimny ponúkaný len v jednej výbave, s jednou prevodovkou a prirodzene aj s jedným motorom, sa tento rok ponuka rozrástla. Kúpiť si môžete prevedenie "Junior" (rozumej základnú verziu) s oficiálnym názvom Club a cenovkou 14 686 eur, alebo môžete siahnuť po prostrednom Comfortu, čo je v podstate výbava, ktorú predtým Suzuki ponúkalo ako tú spomínanú jedinú (volala sa JLX), alebo je tu ešte vrcholný Style. A to je náš prípad.

jimnmy-40.jpgjimnmy-50.jpgjimnmy-36.jpgVerte, alebo nie, Jimny môže mať kožené sedadlá s vyhrievaním, kožou potiahnutý volant, chrómové vnútorné kľučky dverí a ďalšie zbytočnosti. Kto nechce päťstupňový manuál, ten môže (a to je hlavná novinka faceliftu) zvoliť štvorstupňový automat. S jeho voľbou sa rovno rozlúčte aj s akýmikoľvek zvyškami dynamickej jazdy

Jimny Style je skoro až luxusný. Má pätnásťpalcové zliatinové kolesá, kožené (!) čalúnenie vnútri, vyhrievané sedadlá, kryt rezervy lakovaný vo farbe karosérie, zatmavené okná, kožou potiahnutý volant alebo chrómové vnútorné kľučky dverí. Ako už bolo povedané, je to Jimny "v plnej paľbe". Ale nenechajte sa mýliť, aj keď ide o "esúvéčkovité" novinky, ktoré sú príjemné (nie, že nie), na podstate vozidla to nezmenilo vôbec nič.

Tento rok potom všeobecne znamenal aj nasadenie prepracovaného prístrojového štítu, vo výbave je kontrola tlaku v pneumatikách, nápoveda pre radenie alebo nový trojramenný volant, ale stále platí, že to sú novinky vyložene detailné. Sú to také zmeny "nezmeny". A tak je to v autách typu Suzuki Jimny dobre.

Stále malý

Musím sa priznať k tomu, že som za tie dva roky od doby, kedy Jimny navštívil našej redakcii naposledy, už zabudol, o ako miniatúrne auto sa vlastne jedná. Rozmery 3,67 m na dĺžku, 1,6 m na šírku a 1,7 m na výšku pri rázvoru 2,25 m ale nakoniec hovoria sami za seba. Toto Suzuki je stopercentné stelesnenie pojmu "vreckový off-road", čo mu dáva obrovské výhody, ale nesie to so sebou prirodzene aj isté problémy.

Tak napríklad keď za sebou zavriete dvere a tie dvere sa zabuchnú prekliato blízko k vášmu ramenu. Akonáhle sa vedľa vás posadí spolujazdec, vaša prirodzená osobná bublina je narušená, pretože sedí v podstate pár centimetrov od vás a jeho koleno už začína prekážať pri radení päťky. Alebo to je jej koleno, ktoré vlastne vôbec ničomu neprekáža?

jimnmy-35.jpgjimnmy-47.jpgPrístrojový štít s nápovedou pre správny moment radenia je ďalšia z noviniek posledného faceliftu, rovnako ako nový trojramenný volant

Nakoniec je to práve posed za volantom, ktorý najviac pripomína Land Rover Defender. Volant nemožno výškovo nastaviť a rozsah posuvu sedačky je pre vyšších ľudí nedostatočný. No áno, musíte sa prispôsobiť vy autu, nie že sa auto prispôsobí vám. Žiadne také, pekne po starom, keď sa najprv riešila technika a potom sa do zvyšného priestoru nejakým spôsobom natlačila posádka. Suzuki Jimny však budú na dlhé cestovanie používať len ozajstní radikáli a na kratšie cesty komfort nakoniec nie je tak hrozný. Zvyknete si.

Akokoľvek by kabína mala vyzerať lepšie, príde mi, že sa vlastne nezmenila. Tých pár detailov v podobe nového prístrojového štítu snáď ani nikoho príliš neosloví, respektíve si toho snáď ani nikto nevšimne. Inak je tu všetko pri starom. Okrem všeobecnej blízkosti všetkých navzájom vás zaujmú napríklad plasty, ktoré sú tvrdé ako Otík z Vesničko má středisková, pár vyložene základných ovládačov, radiaca páka s trochu gumovým chodom a hlavne fakt, že keď sa obzriete za seba, máte pocit, ako keby vám voz končil hneď za chrbtom.

Ale toto všetko k Suzuki Jimny jednoducho patrí. Ako nad tým tak rozmýšľam, keby to bolo akokoľvek inak, bolo by to zle. A musím povedať, že to jednoduché ovládanie bez dotykových displejov a podobných výdobytkov dnešnej doby má niečo do seba. Už dlho som si neužil takto ničím nerušenú jazdu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY