vytisknout velikost písma Rýchly test Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Benzínový diesel

Ibiza má za sebou facelift, ktorý možno na pohľad nespoznáte, ale ktorý je napriek tomu dôležitý. Do ponuky totiž priniesol nové motory. Vyskúšali sme slabšiu verziu litrového TSI.
Rýchly test Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Benzínový diesel
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Facelift nespoznáte
  2. Nie je to náhodou diesel?, Jazda? Takto to má vyzerať
  3. Kombi za menej než 11-tisíc eur, Technické údaje
  4. Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Fotogaléria

Je to už dlhých sedem rokov od doby, kedy Seat predstavil existujúce prevedenie svojho malého modelu Ibiza. To dostalo minulý rok menšiu modernizáciu, ktorá je ale v praxi pomerne dôležitá. Do ponuky totiž priniesla nové motory v čele s preplňovaným litrovým trojvalcom 1.0 TSI.

Záujemcovia si môžu vybrať medzi výkonmi 70 kW (95 k) a silnejším variantom naladeným na 81 kW (110 k). Komu by to bolo málo, ten môže siahnuť ešte po 1.4 TSI (110 kW/150 k) alebo rovno po ostrej verzii Cupra. Prirodzene sú k dispozícii aj slabšie jednotky (1.0 MPI, 1.2 TSI) a nechýba ani paleta dieselových trojvalcov.

Do nášho testu dorazila verzia kombi osadená slabší variantom preplňovaného litrového TSI. Spoločnosť nám teda robilo auto s maximálnym výkonom 70 kW (95 k) a s vrcholom krútiaceho momentu 160 Nm dostupným v rozmedzí od 1500 do 3500 ot./min. Táto Ibiza zvládne zrýchlenie na 100 km/h za 10,8 s a maximálne sa rozbehne na 187 km/h. Celé by to však malo byť hlavne o spotrebe. Seat sľubuje v kombinovanom cykle len 4,3 l/100 km.

_DSC0965.jpg_DSC0964.jpg
Oficiálne to má byť „nová Ibiza“, minimálne na pohľad je však realitou skôr decentný facelift. Iné sú v podstate len svetlá

Facelift nespoznáte

O modernizovanej Ibize Seat sa síce hovorí ako o "novej Ibize", v praxi však budete facelift odhaľovať len horko ťažko. Snáď jediným poznávacím znamením sú prepracované svetlá, kedy tie predné majú malú diódovú linku denného svietenia. Rozdiely oproti staršej verzii sme si ale už prebrali skôr, takže môžeme ísť ďalej.

Aj keď to na fotkách nie je dobre vidieť, testovaný exemplár dostal farebný paket, ktorý pridal na liate kolesá a masku chladiča béžovú farbu. Týchto farebných paketov je k dispozícii viac a Seat tým chce vyjsť v ústrety moderným zákazníkom, ktorí túžia po nekonečnej individualizácii. Béžovú sme našli tiež vo vnútri na výduchoch ventilácie a hlavne na sedadlách a vo dverách.

_DSC0983.jpg_DSC0984.jpg_DSC0985.jpgAni v interiéri neprebehla nekonečná revolúcia. Teda aspoň nie na prvý pohľad. Testovaný automobil dostal farebný paket, ktorý sa okrem diskov kolies podpísal aj na volante alebo výduchoch ventilácie

Interiér ako taký tiež nie je prehliadkou totálnej revolúcie, aj keď oproti vonkajšej karosérii je tu noviniek viac. Iný je napríklad volant, objavuje sa nový multimediálny systém a samozrejme dnes tak moderná a tak často skloňovaná konektivita. Na svoje si prídu záujemcovia o aplikácie, internety, prepájanie s telefónom a tak ďalej.

Ako celok sa Ibiza vnútri nezmenila. Stručne povedané je tu takmer všetko tak, ako to má byť. Až na dve veci, na ktoré som si musel zvykať a úprimne si nie som istý, či som si na ne počas testu nakoniec zvykol. Tou prvou sú veľmi krátke sedáky (asi som na podobné autá so svojimi 190 cm až príliš veľký), druhou záležitosťou je radiaca páka utopená príliš dole. Je tiež pomerne vzadu, takže si pri radení dvojky a štvorky pekne pretiahnete zápästia.

Vzadu veľa miesta nečakajte, no batožinový priestor ponúkne slušnú porciu objemových litrov. Konkrétne ich je 430. Presnejšiu predstavu o veľkosti vozidla vám dá klasická tabuľka s nameranými rozmermi.

Seat Ibiza ST: Priestor pre cestujúcich (cm)
šírka v úrovni lakťov vpredu 140
šírka v úrovni lakťov vzadu 142
max. priestor pre hlavu vpredu  99
priestor pro hlavu vzadu 93
dĺžka sedáku vpredu 51
dĺžka operadla vpredu 64
min. šírka sedáku vpredu 32
dĺžka sedáku vzadu 46
dĺžka operadla vzadu 60
priestor pre nohy vzadu vodič 190 cm 14
Seat Ibiza ST: Priestor pre batožinu (cm)
šírka medzi bočnicami 95
max. šírka batožinového priestoru 142
výška po plato 47
šírka vstupného otvoru 107
výška vstupného otvoru 95
výška otvorenia piatych dverí 185
dĺžka ložnej plochy 92
max. dĺžka nákladu (k prednému operadlu) 188
výška nakladacej hrany 55
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY