vytisknout velikost písma Rýchly test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?

Prvý testovaný Fiat 500X ponúkol hneď niekoľko vecí, ktoré vás ako majiteľa asi veľmi nepotešia. Druhýkrát sme vyskúšali prevedenie Cross osadené silnejším dieselom a pohonom všetkých kolies. Výsledok je v mnohom lepší, ale niektoré neduhy zostali.
Rýchly test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, V mnohom lepší, v niečom rovnaký
  2. O poznanie rychlejší, Automatické prekvapenie, Za 26 tisíc eur
  3. Za 26 tisíc eur, Technické údaje

Pred časom sme vyskúšali Fiat 500X osadený motorom 1.6 MultiJet, manuálnou prevodovkou, pohonom predných kolies a cestným podvozkom. Dizajnovo veľmi podarené a celkovo sympatické auto ale vtedy malo niekoľko vecí, ktoré mi na ňom vadili. Ak si nechcete čítať prvý test znovu, tu je stručná rekapitulácia.

Asi najväčšou nepríjemnosťou cestnej verzie Fiatu 500X je tvrdý podvozok. V reakciách na spomínaný test som sa okrem iného dočítal aj to, že ide o v dnešnej dobe normálnu vec a že to vlastne tak hrozné nie je. Môžem vás uistiť, že tvrdosťou podvozku talianska novinka veľmi vyniká nad zvyškom konkurencie a to vrátane Škody Yeti.

Druhou zásadnou nepríjemnosťou boli vŕzgajúce strešné okná a teda pazvuky sprevádzajúce jazdu v interiéri. Nakoniec sme túto vec pripísali na vrub nie celkom stopercentne tuhej karosérii. Ďalej už nasledovali drobnosti: zle fungujúci volič jazdných režimov a nefunkčné hodiny. A pozitíva?

Jednoznačne dizajn auta i interiéru a predovšetkým výborné jazdné vlastnosti na okreskách, ktoré sú tou lepšou stránkou onoho prehnane tvrdého podvozku.

Teraz sa samozrejme ponúka otázka: Bude situácia pri drahšej verzii Cross s vrcholným dieselom a deväťstupňovým automatom lepšia?

_DSC0312.jpg_DSC0303.jpg
Fiat 500X je dizajnovo veľmi podarené auto a tento druhý test to len potvrdil

V mnohom lepší, v niečom rovnaký

Hodiny fungujú, otočný volič jazdných režimov tiež a auto nemá strešné okná, takže vás v interiéri konštantne nesprevádza otravné povrzgávanie. Prvý dojem je teda výrazne lepší. Čo je ale najdôležitejšie, to je podvozok. "Terénne" prevedenie Cross je mäkšie a pri jazde je to cítiť.

Auto vás tak vehementne nenatriasa, ako to robil predtým testovaný cestný variant. Napriek tomu bohužiaľ platí, že ide stále o tuhší voz. Podľa môjho skromného názoru by bolo možno lepšie, keby nastavenie mäkšej verzie Cross bolo štandardom pre cestnú verziu a táto terénna bola ešte o niečo komfortnejšia. Každopádne ak premýšľate nad tým, ktorú z variantov pre 500X zaobstarať, Cross je lepšou možnosťou. Je totiž jednoducho komfortnejšie.

Avšak pretože má vozidlo stále ešte veľmi tuhý podvozok, nestratilo prakticky nič zo svojich schopností na kľukatých cestách. Určite sa nemusíte báť, že by sa karoséria nejako prehnane v zákrutách nakláňala a Fiat nedržal stopu. Aj o jazdných vlastnostiach pri rýchlej jazde po okreskách platí, že Fiat 500X vystupuje z priemeru.

Bohužiaľ, ako sa neskôr počas testu ukázalo, nezmenilo sa škrípanie karosérie, ktorá ani pri tomto aute nepôsobí ako stopercentne tuhá. Na priecestí väčších nerovností a hlavne pri ostrejšom brzdení sa tu ozývali pazvuky pre zmenu od zadných dverí. Škoda...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY