vytisknout velikost písma Rýchly test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?

Prvý testovaný Fiat 500X ponúkol hneď niekoľko vecí, ktoré vás ako majiteľa asi veľmi nepotešia. Druhýkrát sme vyskúšali prevedenie Cross osadené silnejším dieselom a pohonom všetkých kolies. Výsledok je v mnohom lepší, ale niektoré neduhy zostali.
Rýchly test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, V mnohom lepší, v niečom rovnaký
  2. O poznanie rychlejší, Automatické prekvapenie, Za 26 tisíc eur
  3. Za 26 tisíc eur, Technické údaje

Pred časom sme vyskúšali Fiat 500X osadený motorom 1.6 MultiJet, manuálnou prevodovkou, pohonom predných kolies a cestným podvozkom. Dizajnovo veľmi podarené a celkovo sympatické auto ale vtedy malo niekoľko vecí, ktoré mi na ňom vadili. Ak si nechcete čítať prvý test znovu, tu je stručná rekapitulácia.

Asi najväčšou nepríjemnosťou cestnej verzie Fiatu 500X je tvrdý podvozok. V reakciách na spomínaný test som sa okrem iného dočítal aj to, že ide o v dnešnej dobe normálnu vec a že to vlastne tak hrozné nie je. Môžem vás uistiť, že tvrdosťou podvozku talianska novinka veľmi vyniká nad zvyškom konkurencie a to vrátane Škody Yeti.

Druhou zásadnou nepríjemnosťou boli vŕzgajúce strešné okná a teda pazvuky sprevádzajúce jazdu v interiéri. Nakoniec sme túto vec pripísali na vrub nie celkom stopercentne tuhej karosérii. Ďalej už nasledovali drobnosti: zle fungujúci volič jazdných režimov a nefunkčné hodiny. A pozitíva?

Jednoznačne dizajn auta i interiéru a predovšetkým výborné jazdné vlastnosti na okreskách, ktoré sú tou lepšou stránkou onoho prehnane tvrdého podvozku.

Teraz sa samozrejme ponúka otázka: Bude situácia pri drahšej verzii Cross s vrcholným dieselom a deväťstupňovým automatom lepšia?

_DSC0312.jpg_DSC0303.jpg
Fiat 500X je dizajnovo veľmi podarené auto a tento druhý test to len potvrdil

V mnohom lepší, v niečom rovnaký

Hodiny fungujú, otočný volič jazdných režimov tiež a auto nemá strešné okná, takže vás v interiéri konštantne nesprevádza otravné povrzgávanie. Prvý dojem je teda výrazne lepší. Čo je ale najdôležitejšie, to je podvozok. "Terénne" prevedenie Cross je mäkšie a pri jazde je to cítiť.

Auto vás tak vehementne nenatriasa, ako to robil predtým testovaný cestný variant. Napriek tomu bohužiaľ platí, že ide stále o tuhší voz. Podľa môjho skromného názoru by bolo možno lepšie, keby nastavenie mäkšej verzie Cross bolo štandardom pre cestnú verziu a táto terénna bola ešte o niečo komfortnejšia. Každopádne ak premýšľate nad tým, ktorú z variantov pre 500X zaobstarať, Cross je lepšou možnosťou. Je totiž jednoducho komfortnejšie.

Avšak pretože má vozidlo stále ešte veľmi tuhý podvozok, nestratilo prakticky nič zo svojich schopností na kľukatých cestách. Určite sa nemusíte báť, že by sa karoséria nejako prehnane v zákrutách nakláňala a Fiat nedržal stopu. Aj o jazdných vlastnostiach pri rýchlej jazde po okreskách platí, že Fiat 500X vystupuje z priemeru.

Bohužiaľ, ako sa neskôr počas testu ukázalo, nezmenilo sa škrípanie karosérie, ktorá ani pri tomto aute nepôsobí ako stopercentne tuhá. Na priecestí väčších nerovností a hlavne pri ostrejšom brzdení sa tu ozývali pazvuky pre zmenu od zadných dverí. Škoda...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY