vytisknout velikost písma Rýchly test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?

Prvý testovaný Fiat 500X ponúkol hneď niekoľko vecí, ktoré vás ako majiteľa asi veľmi nepotešia. Druhýkrát sme vyskúšali prevedenie Cross osadené silnejším dieselom a pohonom všetkých kolies. Výsledok je v mnohom lepší, ale niektoré neduhy zostali.
Rýchly test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, V mnohom lepší, v niečom rovnaký
  2. O poznanie rychlejší, Automatické prekvapenie, Za 26 tisíc eur
  3. Za 26 tisíc eur, Technické údaje

Pred časom sme vyskúšali Fiat 500X osadený motorom 1.6 MultiJet, manuálnou prevodovkou, pohonom predných kolies a cestným podvozkom. Dizajnovo veľmi podarené a celkovo sympatické auto ale vtedy malo niekoľko vecí, ktoré mi na ňom vadili. Ak si nechcete čítať prvý test znovu, tu je stručná rekapitulácia.

Asi najväčšou nepríjemnosťou cestnej verzie Fiatu 500X je tvrdý podvozok. V reakciách na spomínaný test som sa okrem iného dočítal aj to, že ide o v dnešnej dobe normálnu vec a že to vlastne tak hrozné nie je. Môžem vás uistiť, že tvrdosťou podvozku talianska novinka veľmi vyniká nad zvyškom konkurencie a to vrátane Škody Yeti.

Druhou zásadnou nepríjemnosťou boli vŕzgajúce strešné okná a teda pazvuky sprevádzajúce jazdu v interiéri. Nakoniec sme túto vec pripísali na vrub nie celkom stopercentne tuhej karosérii. Ďalej už nasledovali drobnosti: zle fungujúci volič jazdných režimov a nefunkčné hodiny. A pozitíva?

Jednoznačne dizajn auta i interiéru a predovšetkým výborné jazdné vlastnosti na okreskách, ktoré sú tou lepšou stránkou onoho prehnane tvrdého podvozku.

Teraz sa samozrejme ponúka otázka: Bude situácia pri drahšej verzii Cross s vrcholným dieselom a deväťstupňovým automatom lepšia?

_DSC0312.jpg_DSC0303.jpg
Fiat 500X je dizajnovo veľmi podarené auto a tento druhý test to len potvrdil

V mnohom lepší, v niečom rovnaký

Hodiny fungujú, otočný volič jazdných režimov tiež a auto nemá strešné okná, takže vás v interiéri konštantne nesprevádza otravné povrzgávanie. Prvý dojem je teda výrazne lepší. Čo je ale najdôležitejšie, to je podvozok. "Terénne" prevedenie Cross je mäkšie a pri jazde je to cítiť.

Auto vás tak vehementne nenatriasa, ako to robil predtým testovaný cestný variant. Napriek tomu bohužiaľ platí, že ide stále o tuhší voz. Podľa môjho skromného názoru by bolo možno lepšie, keby nastavenie mäkšej verzie Cross bolo štandardom pre cestnú verziu a táto terénna bola ešte o niečo komfortnejšia. Každopádne ak premýšľate nad tým, ktorú z variantov pre 500X zaobstarať, Cross je lepšou možnosťou. Je totiž jednoducho komfortnejšie.

Avšak pretože má vozidlo stále ešte veľmi tuhý podvozok, nestratilo prakticky nič zo svojich schopností na kľukatých cestách. Určite sa nemusíte báť, že by sa karoséria nejako prehnane v zákrutách nakláňala a Fiat nedržal stopu. Aj o jazdných vlastnostiach pri rýchlej jazde po okreskách platí, že Fiat 500X vystupuje z priemeru.

Bohužiaľ, ako sa neskôr počas testu ukázalo, nezmenilo sa škrípanie karosérie, ktorá ani pri tomto aute nepôsobí ako stopercentne tuhá. Na priecestí väčších nerovností a hlavne pri ostrejšom brzdení sa tu ozývali pazvuky pre zmenu od zadných dverí. Škoda...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY