vytisknout velikost písma Rýchly test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?

Prvý testovaný Fiat 500X ponúkol hneď niekoľko vecí, ktoré vás ako majiteľa asi veľmi nepotešia. Druhýkrát sme vyskúšali prevedenie Cross osadené silnejším dieselom a pohonom všetkých kolies. Výsledok je v mnohom lepší, ale niektoré neduhy zostali.
Rýchly test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, V mnohom lepší, v niečom rovnaký
  2. O poznanie rychlejší, Automatické prekvapenie, Za 26 tisíc eur
  3. Za 26 tisíc eur, Technické údaje

Pred časom sme vyskúšali Fiat 500X osadený motorom 1.6 MultiJet, manuálnou prevodovkou, pohonom predných kolies a cestným podvozkom. Dizajnovo veľmi podarené a celkovo sympatické auto ale vtedy malo niekoľko vecí, ktoré mi na ňom vadili. Ak si nechcete čítať prvý test znovu, tu je stručná rekapitulácia.

Asi najväčšou nepríjemnosťou cestnej verzie Fiatu 500X je tvrdý podvozok. V reakciách na spomínaný test som sa okrem iného dočítal aj to, že ide o v dnešnej dobe normálnu vec a že to vlastne tak hrozné nie je. Môžem vás uistiť, že tvrdosťou podvozku talianska novinka veľmi vyniká nad zvyškom konkurencie a to vrátane Škody Yeti.

Druhou zásadnou nepríjemnosťou boli vŕzgajúce strešné okná a teda pazvuky sprevádzajúce jazdu v interiéri. Nakoniec sme túto vec pripísali na vrub nie celkom stopercentne tuhej karosérii. Ďalej už nasledovali drobnosti: zle fungujúci volič jazdných režimov a nefunkčné hodiny. A pozitíva?

Jednoznačne dizajn auta i interiéru a predovšetkým výborné jazdné vlastnosti na okreskách, ktoré sú tou lepšou stránkou onoho prehnane tvrdého podvozku.

Teraz sa samozrejme ponúka otázka: Bude situácia pri drahšej verzii Cross s vrcholným dieselom a deväťstupňovým automatom lepšia?

_DSC0312.jpg_DSC0303.jpg
Fiat 500X je dizajnovo veľmi podarené auto a tento druhý test to len potvrdil

V mnohom lepší, v niečom rovnaký

Hodiny fungujú, otočný volič jazdných režimov tiež a auto nemá strešné okná, takže vás v interiéri konštantne nesprevádza otravné povrzgávanie. Prvý dojem je teda výrazne lepší. Čo je ale najdôležitejšie, to je podvozok. "Terénne" prevedenie Cross je mäkšie a pri jazde je to cítiť.

Auto vás tak vehementne nenatriasa, ako to robil predtým testovaný cestný variant. Napriek tomu bohužiaľ platí, že ide stále o tuhší voz. Podľa môjho skromného názoru by bolo možno lepšie, keby nastavenie mäkšej verzie Cross bolo štandardom pre cestnú verziu a táto terénna bola ešte o niečo komfortnejšia. Každopádne ak premýšľate nad tým, ktorú z variantov pre 500X zaobstarať, Cross je lepšou možnosťou. Je totiž jednoducho komfortnejšie.

Avšak pretože má vozidlo stále ešte veľmi tuhý podvozok, nestratilo prakticky nič zo svojich schopností na kľukatých cestách. Určite sa nemusíte báť, že by sa karoséria nejako prehnane v zákrutách nakláňala a Fiat nedržal stopu. Aj o jazdných vlastnostiach pri rýchlej jazde po okreskách platí, že Fiat 500X vystupuje z priemeru.

Bohužiaľ, ako sa neskôr počas testu ukázalo, nezmenilo sa škrípanie karosérie, ktorá ani pri tomto aute nepôsobí ako stopercentne tuhá. Na priecestí väčších nerovností a hlavne pri ostrejšom brzdení sa tu ozývali pazvuky pre zmenu od zadných dverí. Škoda...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY