vytisknout velikost písma Rýchly test Alpina XD3 BiTurbo: Ešte lepšie BMW X3

Prvé SUV v histórii značky Alpina by mohlo zvádzať k úvahám, prečo radšej nedať peniaze navyše za príplatkovú výbavu BMW a za chiptuning. Ale nenechajte sa zmiasť - výsledkom zdanlivo drobných zmien je v tomto prípade nielen exkluzívnejšie, ale predovšetkým citeľne lepšie auto.
Rýchly test Alpina XD3 BiTurbo: Ešte lepšie BMW X3

Aktuálne BMW X3 je po všetkých stránkach vynikajúce SUV, najmä v motorizácii xDrive35d. Čo do jazdných vlastností a všeobecne vodičského charakteru ponúka dokonca viac než X5 predchádzajúcej generácie. Snáď práve preto si ho Alpina vybrala pre svoj ​​debut v triede SUV. A my sme radi využili ponuky spoločnosti Invelt, ktorá Alpiny do našich konkčín dováža, ku krátkemu zoznámeniu na našich obľúbených cestách.

V očiach nezasväteného vyzerá Alpina XD3 BiTurbo ako BMW X3 s optickým paketom. Znalci ale vedia, že spoločnosť z nemeckého Buchloe je hrdá na svoj ​​status samostatného výrobcu. Alpiny sa montujú na výrobných linkách BMW a môžete s nimi do ktoréhokoľvek značkového servisu BMW, ale už od roku 1974 majú vlastný VIN kód. Preto v Buchloe údajne neradi počujú, keď sa o ich práci hovorí ako o tuningu.

IMG_1284.jpgIMG_1287.jpgIMG_1265.jpg
Alpinu najľahšie spoznáte podľa veľkých kolies s dvadsiatkami lúčmi; biele linky nie sú povinné

Vozidlá s bielymi prúžkami na modrej karosérii sa vyznačujú kombináciou vysokého výkonu a pomerne komfortného ladenia, vhodného na prekonávanie dlhých vzdialeností aj jazdenie v mestskej premávke. Podľa rovnakého receptu vznikla aj Alpina XD3.

Zvonku si hneď všimnete upraveného predného nárazníka s charakteristickým nápisom ALPINA, nádherných dvadsaťpalcových kolies s dvadsiatimi tenkými lúčmi a štvoricou koncoviek nerezového výfuku, ktorého dodávateľom je slávny slovinský špecialista Akrapovič. Ak sa vám nepáčia biele prúžky na bokoch, môžete svoju XD3 dostať bez nich.

Ak zmeny exteriéru sú subtílne, okamžite je zrejmé, že v interiéri je potrebné dôkladnejšie skúmanie.

IMG_1300.jpgIMG_1319.jpgIMG_1323.jpg
Logá Alpiny nájdete na sedadle aj vyrazené na opierkach hlavy; plaketa s poradovým číslom zdôrazňuje exkluzivitu; modrý rýchlomer je optimisticky ciachovaný do 300 km/h

V spodnej časti stredového panelu našla miesto plaketa s poradovým číslom vozidla - v našom prípade 061. Modré prístroje (tu s rýchlomerom ciachovaným do 310 km/h) sú pre Alpinu práve tak tradičné ako dvasaťpaprskové kolesá. Stred volantu zdobí miesto očakávanej modrobielej vrtule logo Alpiny, ktoré nájdete aj na operadlách sedadiel. Najväčšia zmena však čaká zo zadnej strany volantu: namiesto obvyklých radiacich "pádiel" používa Alpina tlačidla schované pod kožou.

Hovoríte si, že na exkluzívneho malovýrobcu je to trochu málo? Veď sme ešte neskončili. Každá správna Alpina musí byť nielen krajšia a exkluzívnejšia, ale predovšetkým rýchlejšia než ekvivalentné BMW. Už tak fenomenálny trojlitrový šesťvalec z X3 xDrive35d preto dostal väčšiu dvojicu turbodúchadiel s premenlivou geometriou lopatiek, modifikované sanie a účinnejší medzichladič.

Výsledok? Výkon narástol z 313 na 350 koní, krútiaci moment posilnil zo 630 na 700 Nm. Čas potrebný k zrýchleniu z pokoja na 100 km/h sa vďaka tomu skrátil takmer o sekundu, z 5,8 na 4,9 s, a najvyššia rýchlosť vzrástla z 240 na 253 km/h.

Pokračujte na kapitolu s jazdnými dojmami:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY