vytisknout velikost písma Rýchlostné limity na Nürburgringu sú minulosťou

Rýchlostné limity na Nürburgringu sú minulosťou

Obmedzenie rýchlosti na Nürburgringu zavedené minulý rok je minulosťou, takže sa na tejto slávnej trati môže opäť začať pretekať naplno a rovnako tak môže pokračovať boj automobiliek o najrýchlejšie prejdené kolo. Bez úprav sa nemecký okruh ale nezaobišiel.

Trať dostala celkom sedem noviniek. Rozširovali sa napríklad bezpečnostné zóny, posilnené boli aj zvodidlá a úplne uzatvorené bolo pre divákov pásmo okolo sekcie Schwedenkreuz. Najdôležitejšia je ale úprava trati ako takej, ktorá sa týka sekcií Flugplatz a Quiddelbacher. Tie dostali nový povrch.

Zavedenie rýchlostných limitov nasledovalo po minuloročnej tragickej nehode, kedy sa pretekársky Nissan vzniesol na Flugplatz a skončil medzi divákmi, pričom jeden z nich túto nehodu bohužiaľ neprežil. Následná séria opatrení znamenala napríklad obmedzenie maximálnej rýchlosti v tomto mieste na 200 km/h. Krátko na to bolo zakázané aj oficiálne meranie časov a prekonávanie rekordu.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY