vytisknout velikost písma Rýchlostné limity na Nürburgringu sú minulosťou

Rýchlostné limity na Nürburgringu sú minulosťou

Obmedzenie rýchlosti na Nürburgringu zavedené minulý rok je minulosťou, takže sa na tejto slávnej trati môže opäť začať pretekať naplno a rovnako tak môže pokračovať boj automobiliek o najrýchlejšie prejdené kolo. Bez úprav sa nemecký okruh ale nezaobišiel.

Trať dostala celkom sedem noviniek. Rozširovali sa napríklad bezpečnostné zóny, posilnené boli aj zvodidlá a úplne uzatvorené bolo pre divákov pásmo okolo sekcie Schwedenkreuz. Najdôležitejšia je ale úprava trati ako takej, ktorá sa týka sekcií Flugplatz a Quiddelbacher. Tie dostali nový povrch.

Zavedenie rýchlostných limitov nasledovalo po minuloročnej tragickej nehode, kedy sa pretekársky Nissan vzniesol na Flugplatz a skončil medzi divákmi, pričom jeden z nich túto nehodu bohužiaľ neprežil. Následná séria opatrení znamenala napríklad obmedzenie maximálnej rýchlosti v tomto mieste na 200 km/h. Krátko na to bolo zakázané aj oficiálne meranie časov a prekonávanie rekordu.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY