vytisknout velikost písma Rýchle Volvo S60 Polestar vás vyjde na 60-tisíc eur

Športové modely Volvo S60 a V60 Polestar mieria oficiálne aj na slovenský trh.
Rýchle Volvo S60 Polestar vás vyjde na 60-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Volvo S60 a V60 Polestar
  2. Fotogaléria: Volvo S60 a V60 Polestar

V lete dorazia na slovenský trh oficiálne rýchle modely Volvo S60 a V60 Polestar. Počas apríla bude možné vozidlá objednávať za základnú cenu zaokrúhlenú na 60-tisíc eur n v prípade modelu S60 Polestar, kombi V60 Polestar je cena o ďalších 1 500 eur vyššia.

volvo (40).jpgvolvo (7).jpgvolvo (13).jpg
Volvo S60/V60 Polestar dostalo motor 2,0 l s turbom aj kompresorom. Dostane zo seba až 367 koní. Osemstupňový automat a pohon všetkých kolies je v základe

Asi už viete, že pod kapotou oboch modelov Polestar pracuje radový štvorvalec 2,0 l so sekvenčným preplňovaním turbodúchadlom a kompresorom. Celkový výkon motora je 270 kW (367 koní) v 6000 ot. a krútiaci moment dosahuje na 470 Nm v 3100 až 5100 ot. Motor sa môže roztočiť až do 7000 ot. Za konceptom S60 Polestar to ale trochu zaostáva.

Na rozdiel od základného prevedenia dvojlitrového štvorvalca dostala športová verzia v modeloch S60 a V60 Polestar nové väčšie turbo, nové ojnice, iné vačky, výkonnejšie palivové čerpadlo a iný vzduchový filter spolu s upraveným saním. Nový je aj výfukový systém.

Prenastavenia sa dočkal aj systém pohonu všetkých kolies od BorgWarner a osemstupňová automatická prevodovka, ktorá proti sériu umožňuje rýchlejšie radenie. O prenos výkonu na ceste sa starajú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20 vpredu aj vzadu.

volvo (19).jpgvolvo (22).jpgvolvo (42).jpgProti sériovému autu sa dočkal úprav nielen podvozok, ale aj brzdy, funkcia pohonu všetkých kolies a prevodovka. Nové komponenty má aj motor, aby si technika poradila s predpokladaným agresívnejším zaobchádzaním

Sedan Volvo S60 Polestar je schopný zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,7 sekundy, kombi je o desatinku pomalšie. Akcelerácia na 200 km/h trvá 17,2 s, respektíve 17,4 sekundy. Najvyššia rýchlosť 250 km/h stráži obmedzovač. Udávaná spotreba paliva je 7,8 litra na 100 km pre sedan a 8,1 litra na 100 km pre kombi V60 Polestar.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY