vytisknout velikost písma Rýchle Volvo S60 Polestar vás vyjde na 60-tisíc eur

Športové modely Volvo S60 a V60 Polestar mieria oficiálne aj na slovenský trh.
Rýchle Volvo S60 Polestar vás vyjde na 60-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Volvo S60 a V60 Polestar
  2. Fotogaléria: Volvo S60 a V60 Polestar

V lete dorazia na slovenský trh oficiálne rýchle modely Volvo S60 a V60 Polestar. Počas apríla bude možné vozidlá objednávať za základnú cenu zaokrúhlenú na 60-tisíc eur n v prípade modelu S60 Polestar, kombi V60 Polestar je cena o ďalších 1 500 eur vyššia.

volvo (40).jpgvolvo (7).jpgvolvo (13).jpg
Volvo S60/V60 Polestar dostalo motor 2,0 l s turbom aj kompresorom. Dostane zo seba až 367 koní. Osemstupňový automat a pohon všetkých kolies je v základe

Asi už viete, že pod kapotou oboch modelov Polestar pracuje radový štvorvalec 2,0 l so sekvenčným preplňovaním turbodúchadlom a kompresorom. Celkový výkon motora je 270 kW (367 koní) v 6000 ot. a krútiaci moment dosahuje na 470 Nm v 3100 až 5100 ot. Motor sa môže roztočiť až do 7000 ot. Za konceptom S60 Polestar to ale trochu zaostáva.

Na rozdiel od základného prevedenia dvojlitrového štvorvalca dostala športová verzia v modeloch S60 a V60 Polestar nové väčšie turbo, nové ojnice, iné vačky, výkonnejšie palivové čerpadlo a iný vzduchový filter spolu s upraveným saním. Nový je aj výfukový systém.

Prenastavenia sa dočkal aj systém pohonu všetkých kolies od BorgWarner a osemstupňová automatická prevodovka, ktorá proti sériu umožňuje rýchlejšie radenie. O prenos výkonu na ceste sa starajú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20 vpredu aj vzadu.

volvo (19).jpgvolvo (22).jpgvolvo (42).jpgProti sériovému autu sa dočkal úprav nielen podvozok, ale aj brzdy, funkcia pohonu všetkých kolies a prevodovka. Nové komponenty má aj motor, aby si technika poradila s predpokladaným agresívnejším zaobchádzaním

Sedan Volvo S60 Polestar je schopný zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,7 sekundy, kombi je o desatinku pomalšie. Akcelerácia na 200 km/h trvá 17,2 s, respektíve 17,4 sekundy. Najvyššia rýchlosť 250 km/h stráži obmedzovač. Udávaná spotreba paliva je 7,8 litra na 100 km pre sedan a 8,1 litra na 100 km pre kombi V60 Polestar.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY