vytisknout velikost písma Ruský offroad Lada Niva sa dočká moderného nástupcu až v roku 2018

Moderný nástupca Lada Niva bude mať dva roky meškanie. A súčasný model by sa mal aj naďalej vyrábať.
Ruský offroad Lada Niva sa dočká moderného nástupcu až v roku 2018

Legendárny ruský offroad Lada Niva musí ešte na trhu nejaký ten piatok vydržať. Súčasná kríza ruskej ekonomiky stojí čiastočne za tým, že sa vývoj nástupcu oneskoruje. Lada sa chce ale tiež sústrediť na uvedenie dôležitých noviniek na trh, konkrétne ide o modely Lada Vesta a Lada X-Ray.

Lada Niva sa vyrába od roku 1977. Pôvodne to vyzeralo, že skončí v roku 2009, potom sa "pohreb" odložil na rok 2011. Aktuálne sa ale píše rok 2016 a Niva pokračuje ďalej.

Pokiaľ ide o nástupcu, ten bude modernejší, ale stále by mal zostať pri klasickej koncepcii s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom všetkých kolies. Zmeniasa aj výrobné technológie a dizajn, ale nová Lada Niva by mala ostať poctivým off-roadom.

Pod kapotou bude silnejší motor s nižšou spotrebou a emisiami, spojený výhradne s manuálnou prevodovkou, píšu ruské stránky Izvestia. Predtým sa hovorilo aj o turbodieseli od Renaultu, ale to zatiaľ zástupcovia Lady nepotvrdili.

Zaujímavé je, že súčasná Lada Niva, ktorá sa od roku 1977 prakticky nezmenila, by sa mala ďalej vyrábať ako lacný utilitárny off-road. Jej výroba by sa však mala presunúť inam. V súčasnosti sa na domácom ruskom trhu predáva základná Lada Niva v prepočte za necelých 5-tisíc eur.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY