vytisknout velikost písma Ruský offroad Lada Niva sa dočká moderného nástupcu až v roku 2018

Moderný nástupca Lada Niva bude mať dva roky meškanie. A súčasný model by sa mal aj naďalej vyrábať.
Ruský offroad Lada Niva sa dočká moderného nástupcu až v roku 2018

Legendárny ruský offroad Lada Niva musí ešte na trhu nejaký ten piatok vydržať. Súčasná kríza ruskej ekonomiky stojí čiastočne za tým, že sa vývoj nástupcu oneskoruje. Lada sa chce ale tiež sústrediť na uvedenie dôležitých noviniek na trh, konkrétne ide o modely Lada Vesta a Lada X-Ray.

Lada Niva sa vyrába od roku 1977. Pôvodne to vyzeralo, že skončí v roku 2009, potom sa "pohreb" odložil na rok 2011. Aktuálne sa ale píše rok 2016 a Niva pokračuje ďalej.

Pokiaľ ide o nástupcu, ten bude modernejší, ale stále by mal zostať pri klasickej koncepcii s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom všetkých kolies. Zmeniasa aj výrobné technológie a dizajn, ale nová Lada Niva by mala ostať poctivým off-roadom.

Pod kapotou bude silnejší motor s nižšou spotrebou a emisiami, spojený výhradne s manuálnou prevodovkou, píšu ruské stránky Izvestia. Predtým sa hovorilo aj o turbodieseli od Renaultu, ale to zatiaľ zástupcovia Lady nepotvrdili.

Zaujímavé je, že súčasná Lada Niva, ktorá sa od roku 1977 prakticky nezmenila, by sa mala ďalej vyrábať ako lacný utilitárny off-road. Jej výroba by sa však mala presunúť inam. V súčasnosti sa na domácom ruskom trhu predáva základná Lada Niva v prepočte za necelých 5-tisíc eur.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY