vytisknout velikost písma Ruský crossover Lada XRAY jde do prodeje. Využívá techniku Dacie

Lada XRAY má byť cenovo dostupný crossover, ale nechýba mu moderná, komfortná a bezpečnostná výbava.
Ruský crossover Lada XRAY jde do prodeje. Využívá techniku Dacie
Zoznam kapitol
  1. Lada XRAY
  2. Fotogaléria: Lada XRAY

Ruská automobilka Lada uvádza do predaja nový crossover X RAY. Novinka stojí na platforme B0 koncernu Renault-Nissan, ktorú doteraz využívala výhradne značka Dacia. Nová Lada XRAY je tak vzdialene príbuzná napríklad s Daciou Sandero, ale karoséria, podvozok alebo interiér sa líšia.

000.jpg1.jpg10.jpg
Lada XRAY má byť cenovo dostupný, ale moderný crossover. Vo výbave nechýbajú všetky samozrejmosti, na ktoré sme dnes zvyknutí. Lada očakáva aspoň tri hviezdičky v EuroNCAP

Spoločná je skutočne len platforma, čo je vlastne základný stavebný prvok. Na ňu sa potom nasadí karoséria, namontuje sa podvozok, motor... Skrátka možno potom auto zásadným spôsobom odlíšiť, takže Lada XRAY nie je len Sandero s inou maskou na kapote.

Základným motorom je benzínová atmosferická tisícšesťstovka s výkonom 78 kW (106 k), ale k dispozícii je aj silnejšia verzia s výkonom 84 kW (114 k). Na vrchole ponuky stojí motor 1,8 l, ktorý ponúka 90 kW (122 k) a môžete ho mať nielen s manuálom, ale za príplatok aj s automatickou prevodovkou.

Lada uvádza nový crossover teraz do predaja na domácom trhu, prví zákazníci by svoje auto mali dostať na začiatku decembra. Na rozdiel od predchádzajúcich produktov Lady nechýbajú vo výbave moderné palubné systémy, klimatizácia, parkovacie senzory, kožený volant a podobne.

15.jpg16.jpg3.jpgDizajn sériového vozidla pripomína celkom atraktívny koncept len vzdialene. Kazia to predovšetkým veľmi malé kolesá. Aj detaily okolo svetiel boli značne zjednodušené

Ruská automobilka je pomerne realistická, pokiaľ ide o hodnotenie bezpečnosti podľa metodiky Euro NCAP. Novinka by mala nárazovými testami prejsť na začiatku roku 2016 a výrobca očakáva, že nedostane horšie ako trojhviezdičkové hodnotenie. Do predaja vo zvyšku Európy sa Lada XRAY dostane niekedy v druhej štvrtine roku 2016.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY