vytisknout velikost písma Rozhodnite, ktoré závodné auto má ten najlepší zvuk

Rozhodnite, ktoré závodné auto má ten najlepší zvuk

Vždy platilo, že keď chcete počuť najhlasnejšie pretekárske auto, musíte na preteky Formuly 1. Ale s modernou formulou už to nie je žiadna sláva a z F1 sa naopak po zavedení preplňovaných hybridných motorov stal snáď najtichší motoristický šport, ak teda nepočítame paródiu na preteky nazvanú Formula E .

Kde teda navštíviť preteky s najlepším zvukom? Našli sme niekoľko videí všemožných závodných áut z rôznych kategórií a je na vás, ktorý zvuk vyberiete ako ten najlepší. Hlasujte v ankete!

Porsche 917K

Legendárne pretekárske vozidlo vyhralo 24 h Le Mans v roku 1970 a 1971. Poháňa ho vzduchom chladený plochý dvnáctiválec, ktorý vo verzii 917/30 pre americké preteky CanAm dosahoval výkon až 1100 koní. Dodnes tieto autá jazdia preteky historikov aj na európskych okruhoch.

SaReNi Camaro GT3

S tymto Camarom závodí aj Čech Tomáš Enge a podieľa sa na jeho kontinuálnom vývoji. Postavila ho spoločnosť Reiter Engineering a jeho osemvalec 7,9 litra disponuje výkonom cez 650 koní a krútiacim momentom cez 800 Nm.

Ferrari F1 412 T2

Trojlitrový dvanásťvalec vo Ferrari 412 T2, s ktorým značka dosiahla v roku 1995 na celkové tretie miesto v šampionáte F1 a vybojovala jedno víťazstvo, jednu pole position a tri najrýchlejšie kolá v závode, patrí bez diskusie k motorom s najcharakternejším zvukom medzi monopostmi Formule 1 všetkých čias. Klasické F1 môžete stále vidieť v akcii pri pretekoch historických formulách.

Mazda 787B

Táto Mazda s motorom Wankel je nielen jediné japonské auto, ktoré vyhralo slávnu dvadsaťštyrihodinovku v Le Mans, ale tiež jediné auto, ktoré vyhralo s iným ako klasickým piestovým motorom. Mazdu 787B už dnes uvidíte len výnimočne, ale niekoľko súkromníkov prevádzkuje model Mazda 767B, ktorý má nemenej dramatický zvuk.

Audi Sport Quattro

Kto by nepoznal legendárne Audi Quattro pretekajúce okrem iného aj v rally skupine B? V pretekárskom nastavení toto Audi zrýchlilo na stovku za dve sekundy. Na štrku. Dodnes môžete tieto monštrá, ktorých výkony prekračovali päť stoviek koní, vídať pri rôznych historických rally a pretekoch do vrchu.

Mercedes-Benz Judd V8

Na významných vrchárských závodoch môžete vídať aj podobné šialenosti ako tento Mercedes s osemvalcom Judd. Na okruhoch sa tieto motory používajú predovšetkým v monopostoch, ale ak máte radi klasické "plechovky", musíte za týmito vozidlami práve na preteky do vrchu.

Dragster Top Fuel

Video nedokáže vyjadriť, aká zbesilosť dragster kategórie Top Fuel je. Musíte to vidieť (a hlavne počuť) naživo a najlepšie stáť zhruba dvadsať metrov od neho. Technicky sa jedná o najsilnejší stroj zostavený človekom, ktorý posiela výkon na vozovku klasickým spôsobom, teda cez piestový motor, prevodovku, kĺbový hriadeľ, diferenciál a pneumatiky.

Závodný Wartburg a Trabant

Na človeka tiež môže dýchnuť dvojtaktná nostalgia pri pretekoch vozidiel východného bloku. Na nasledujúcom videu môžete vidieť doslova komickú akciu trabantov, Wartburg a žigulíkov zo závodu Schleizer Dreieck Classic GP, ktorý sa ide kúsok za našimi hranicami.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY