vytisknout velikost písma Rozhodnite, ktoré závodné auto má ten najlepší zvuk

Rozhodnite, ktoré závodné auto má ten najlepší zvuk

Vždy platilo, že keď chcete počuť najhlasnejšie pretekárske auto, musíte na preteky Formuly 1. Ale s modernou formulou už to nie je žiadna sláva a z F1 sa naopak po zavedení preplňovaných hybridných motorov stal snáď najtichší motoristický šport, ak teda nepočítame paródiu na preteky nazvanú Formula E .

Kde teda navštíviť preteky s najlepším zvukom? Našli sme niekoľko videí všemožných závodných áut z rôznych kategórií a je na vás, ktorý zvuk vyberiete ako ten najlepší. Hlasujte v ankete!

Porsche 917K

Legendárne pretekárske vozidlo vyhralo 24 h Le Mans v roku 1970 a 1971. Poháňa ho vzduchom chladený plochý dvnáctiválec, ktorý vo verzii 917/30 pre americké preteky CanAm dosahoval výkon až 1100 koní. Dodnes tieto autá jazdia preteky historikov aj na európskych okruhoch.

SaReNi Camaro GT3

S tymto Camarom závodí aj Čech Tomáš Enge a podieľa sa na jeho kontinuálnom vývoji. Postavila ho spoločnosť Reiter Engineering a jeho osemvalec 7,9 litra disponuje výkonom cez 650 koní a krútiacim momentom cez 800 Nm.

Ferrari F1 412 T2

Trojlitrový dvanásťvalec vo Ferrari 412 T2, s ktorým značka dosiahla v roku 1995 na celkové tretie miesto v šampionáte F1 a vybojovala jedno víťazstvo, jednu pole position a tri najrýchlejšie kolá v závode, patrí bez diskusie k motorom s najcharakternejším zvukom medzi monopostmi Formule 1 všetkých čias. Klasické F1 môžete stále vidieť v akcii pri pretekoch historických formulách.

Mazda 787B

Táto Mazda s motorom Wankel je nielen jediné japonské auto, ktoré vyhralo slávnu dvadsaťštyrihodinovku v Le Mans, ale tiež jediné auto, ktoré vyhralo s iným ako klasickým piestovým motorom. Mazdu 787B už dnes uvidíte len výnimočne, ale niekoľko súkromníkov prevádzkuje model Mazda 767B, ktorý má nemenej dramatický zvuk.

Audi Sport Quattro

Kto by nepoznal legendárne Audi Quattro pretekajúce okrem iného aj v rally skupine B? V pretekárskom nastavení toto Audi zrýchlilo na stovku za dve sekundy. Na štrku. Dodnes môžete tieto monštrá, ktorých výkony prekračovali päť stoviek koní, vídať pri rôznych historických rally a pretekoch do vrchu.

Mercedes-Benz Judd V8

Na významných vrchárských závodoch môžete vídať aj podobné šialenosti ako tento Mercedes s osemvalcom Judd. Na okruhoch sa tieto motory používajú predovšetkým v monopostoch, ale ak máte radi klasické "plechovky", musíte za týmito vozidlami práve na preteky do vrchu.

Dragster Top Fuel

Video nedokáže vyjadriť, aká zbesilosť dragster kategórie Top Fuel je. Musíte to vidieť (a hlavne počuť) naživo a najlepšie stáť zhruba dvadsať metrov od neho. Technicky sa jedná o najsilnejší stroj zostavený človekom, ktorý posiela výkon na vozovku klasickým spôsobom, teda cez piestový motor, prevodovku, kĺbový hriadeľ, diferenciál a pneumatiky.

Závodný Wartburg a Trabant

Na človeka tiež môže dýchnuť dvojtaktná nostalgia pri pretekoch vozidiel východného bloku. Na nasledujúcom videu môžete vidieť doslova komickú akciu trabantov, Wartburg a žigulíkov zo závodu Schleizer Dreieck Classic GP, ktorý sa ide kúsok za našimi hranicami.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY