vytisknout velikost písma Rozhodnite, ktoré závodné auto má ten najlepší zvuk

Rozhodnite, ktoré závodné auto má ten najlepší zvuk

Vždy platilo, že keď chcete počuť najhlasnejšie pretekárske auto, musíte na preteky Formuly 1. Ale s modernou formulou už to nie je žiadna sláva a z F1 sa naopak po zavedení preplňovaných hybridných motorov stal snáď najtichší motoristický šport, ak teda nepočítame paródiu na preteky nazvanú Formula E .

Kde teda navštíviť preteky s najlepším zvukom? Našli sme niekoľko videí všemožných závodných áut z rôznych kategórií a je na vás, ktorý zvuk vyberiete ako ten najlepší. Hlasujte v ankete!

Porsche 917K

Legendárne pretekárske vozidlo vyhralo 24 h Le Mans v roku 1970 a 1971. Poháňa ho vzduchom chladený plochý dvnáctiválec, ktorý vo verzii 917/30 pre americké preteky CanAm dosahoval výkon až 1100 koní. Dodnes tieto autá jazdia preteky historikov aj na európskych okruhoch.

SaReNi Camaro GT3

S tymto Camarom závodí aj Čech Tomáš Enge a podieľa sa na jeho kontinuálnom vývoji. Postavila ho spoločnosť Reiter Engineering a jeho osemvalec 7,9 litra disponuje výkonom cez 650 koní a krútiacim momentom cez 800 Nm.

Ferrari F1 412 T2

Trojlitrový dvanásťvalec vo Ferrari 412 T2, s ktorým značka dosiahla v roku 1995 na celkové tretie miesto v šampionáte F1 a vybojovala jedno víťazstvo, jednu pole position a tri najrýchlejšie kolá v závode, patrí bez diskusie k motorom s najcharakternejším zvukom medzi monopostmi Formule 1 všetkých čias. Klasické F1 môžete stále vidieť v akcii pri pretekoch historických formulách.

Mazda 787B

Táto Mazda s motorom Wankel je nielen jediné japonské auto, ktoré vyhralo slávnu dvadsaťštyrihodinovku v Le Mans, ale tiež jediné auto, ktoré vyhralo s iným ako klasickým piestovým motorom. Mazdu 787B už dnes uvidíte len výnimočne, ale niekoľko súkromníkov prevádzkuje model Mazda 767B, ktorý má nemenej dramatický zvuk.

Audi Sport Quattro

Kto by nepoznal legendárne Audi Quattro pretekajúce okrem iného aj v rally skupine B? V pretekárskom nastavení toto Audi zrýchlilo na stovku za dve sekundy. Na štrku. Dodnes môžete tieto monštrá, ktorých výkony prekračovali päť stoviek koní, vídať pri rôznych historických rally a pretekoch do vrchu.

Mercedes-Benz Judd V8

Na významných vrchárských závodoch môžete vídať aj podobné šialenosti ako tento Mercedes s osemvalcom Judd. Na okruhoch sa tieto motory používajú predovšetkým v monopostoch, ale ak máte radi klasické "plechovky", musíte za týmito vozidlami práve na preteky do vrchu.

Dragster Top Fuel

Video nedokáže vyjadriť, aká zbesilosť dragster kategórie Top Fuel je. Musíte to vidieť (a hlavne počuť) naživo a najlepšie stáť zhruba dvadsať metrov od neho. Technicky sa jedná o najsilnejší stroj zostavený človekom, ktorý posiela výkon na vozovku klasickým spôsobom, teda cez piestový motor, prevodovku, kĺbový hriadeľ, diferenciál a pneumatiky.

Závodný Wartburg a Trabant

Na človeka tiež môže dýchnuť dvojtaktná nostalgia pri pretekoch vozidiel východného bloku. Na nasledujúcom videu môžete vidieť doslova komickú akciu trabantov, Wartburg a žigulíkov zo závodu Schleizer Dreieck Classic GP, ktorý sa ide kúsok za našimi hranicami.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY