vytisknout velikost písma Roush vyladil nový Ford Mustang na pekných 600 koní

Roush vyladil nový Ford Mustang na pekných 600 koní

Poznáte to americké porekladlo, že objem nemožno ničím nahradiť? Úpravca Roush, ktorý sa špecializuje na vozidlá Ford, sa drží druhej verzie, ktorá tvrdí, že keď už nemáš kam vŕtať, nasaď na to ešte kompresor. Výkon nového Fordu Mustang sa tak radikálne zvýši. V súvislosti s americkou tuningovou šou SEMA, ktorá sa práve koná, sa dočkáme ešte väčších šialeností.

mustang (1).jpgmustang (10).jpgmustang (2).jpgObjednať si môžete aj pomerne výrazný bodykit, ale nemusíte. Mustang od Roush tak môže vyzerať na prvý pohľad úplne sériovo. No otvorený výfuk je morálna povinnosť

Sériové prevedenie s päťlitrovým osemvalcom a výkonom 426 koní nie je žiadna slabota, no asi by ste auto neoznačili za drvivo rýchle. Po zásahu úpravcu Roush, ktorý okrem iného nasadil na motor veľký kompresor, má teraz ale jednotka výkon 447 kW, teda viac ako šesť stoviek koní.

Ono to samozrejme nie je len o výkone, ale Roush je zavedená spoločnosť, ktorá stavia Mustangy presne podľa priania zákazníka. Môžete si tak nechať postaviť auto na okruhy alebo napríklad na preteky v zrýchlení. Na to budete potrebovať napríklad špeciálne pneumatiky, ktoré vidíte na priloženom videu.

Katalóg dielov od Roush je veľmi obsiahly a vy už teraz viete, kam sa obrátiť, až si pôjdete objednať nového Mustanga s päťlitrovým osemvalcom.

Akokoľvek budú jeho sériové štyri stovky koní stačiť na dôstojný dopredný pohyb, domnievame sa, že kompresorom generovaných šesťsto konských síl bude tak nejako viac v poriadku.

mustang (3).jpgmustang (4).jpgmustang (5).jpgmustang (6).jpgmustang (7).jpgmustang (8).jpgmustang (9).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY