vytisknout velikost písma Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkom peňazí je možné čokoľvek

Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkom peňazí je možné čokoľvek

Vyložených špecialít nájdete na ženevskom autosalóne hneď niekoľko, jednu z tých drahších potom hľadajte v automobilke Rolls-Royce. Tá totiž ukazuje Phantom Serenity, čo je špičkovo spracovaný exemplár s množstvom luxusných "drobností", ktorú má na svedomí divízia Bespoke. Inak povedané, keď budete mať dosť peňazí, Rolls-Royce vám dá do auta čokoľvek. Serenity je toho dôkazom.

Kde začať? Napríklad od laku karosérie, ktorý je vysoko špeciálny, a to okrem iného aj preto, že pracovníci tejto automobilky strávili celých dvanásť hodín iba jeho leštením. To hlavné ale hľadajte vnútri.

Serenity je totiž čalúnené hodvábom. To je dovezené z Číny, v britskom Essexe potom z neho bolo ručne utkaných desať metrov látky, ktorá odcestovala do Londýna, kde už vzniklo finálne čalúnenie vo farbe Smoke Green. To následne pokrylo zadné sedadlá, strop a panely dverí. Na tie (a na strop) boli ručne domalované kvetmiy. Maľovanie na jeden panel údajne trvalo až 600 hodín.

Zvyšok už obstaráva obloženie čerešňovým drevom a bambusom. Zaujímavé je, že zatiaľ čo pán majiteľ sediaci vzadu sa necháva rozmaznávať hodvábnym čalúnením, vodič sa musí uspokojiť len s čalúnením bielou kožou. Takže je na tom rovnako, ako batožina v kufri tohto vozidla, ktorá je taktiež čalúnená bielou kožou.

Serenity má pod kapotou vidlicový dvanásťvalec spolupracujúci s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Poháňaná je zadná náprava.

sere_1.jpgsere_2.jpgsere_3.jpgsere_4.jpgsere_5.jpgsere_6.jpgsere_7.JPGsere_8.JPGsere_9.JPGsere_orig_6.jpgsere_orig_2.jpgsere_orig_1.jpgsere_orig_3.jpgsere_orig_4.jpgsere_orig_5.jpgsere_orig_7.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY