vytisknout velikost písma Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkom peňazí je možné čokoľvek

Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkom peňazí je možné čokoľvek

Vyložených špecialít nájdete na ženevskom autosalóne hneď niekoľko, jednu z tých drahších potom hľadajte v automobilke Rolls-Royce. Tá totiž ukazuje Phantom Serenity, čo je špičkovo spracovaný exemplár s množstvom luxusných "drobností", ktorú má na svedomí divízia Bespoke. Inak povedané, keď budete mať dosť peňazí, Rolls-Royce vám dá do auta čokoľvek. Serenity je toho dôkazom.

Kde začať? Napríklad od laku karosérie, ktorý je vysoko špeciálny, a to okrem iného aj preto, že pracovníci tejto automobilky strávili celých dvanásť hodín iba jeho leštením. To hlavné ale hľadajte vnútri.

Serenity je totiž čalúnené hodvábom. To je dovezené z Číny, v britskom Essexe potom z neho bolo ručne utkaných desať metrov látky, ktorá odcestovala do Londýna, kde už vzniklo finálne čalúnenie vo farbe Smoke Green. To následne pokrylo zadné sedadlá, strop a panely dverí. Na tie (a na strop) boli ručne domalované kvetmiy. Maľovanie na jeden panel údajne trvalo až 600 hodín.

Zvyšok už obstaráva obloženie čerešňovým drevom a bambusom. Zaujímavé je, že zatiaľ čo pán majiteľ sediaci vzadu sa necháva rozmaznávať hodvábnym čalúnením, vodič sa musí uspokojiť len s čalúnením bielou kožou. Takže je na tom rovnako, ako batožina v kufri tohto vozidla, ktorá je taktiež čalúnená bielou kožou.

Serenity má pod kapotou vidlicový dvanásťvalec spolupracujúci s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Poháňaná je zadná náprava.

sere_1.jpgsere_2.jpgsere_3.jpgsere_4.jpgsere_5.jpgsere_6.jpgsere_7.JPGsere_8.JPGsere_9.JPGsere_orig_6.jpgsere_orig_2.jpgsere_orig_1.jpgsere_orig_3.jpgsere_orig_4.jpgsere_orig_5.jpgsere_orig_7.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY