vytisknout velikost písma Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkom peňazí je možné čokoľvek

Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkom peňazí je možné čokoľvek

Vyložených špecialít nájdete na ženevskom autosalóne hneď niekoľko, jednu z tých drahších potom hľadajte v automobilke Rolls-Royce. Tá totiž ukazuje Phantom Serenity, čo je špičkovo spracovaný exemplár s množstvom luxusných "drobností", ktorú má na svedomí divízia Bespoke. Inak povedané, keď budete mať dosť peňazí, Rolls-Royce vám dá do auta čokoľvek. Serenity je toho dôkazom.

Kde začať? Napríklad od laku karosérie, ktorý je vysoko špeciálny, a to okrem iného aj preto, že pracovníci tejto automobilky strávili celých dvanásť hodín iba jeho leštením. To hlavné ale hľadajte vnútri.

Serenity je totiž čalúnené hodvábom. To je dovezené z Číny, v britskom Essexe potom z neho bolo ručne utkaných desať metrov látky, ktorá odcestovala do Londýna, kde už vzniklo finálne čalúnenie vo farbe Smoke Green. To následne pokrylo zadné sedadlá, strop a panely dverí. Na tie (a na strop) boli ručne domalované kvetmiy. Maľovanie na jeden panel údajne trvalo až 600 hodín.

Zvyšok už obstaráva obloženie čerešňovým drevom a bambusom. Zaujímavé je, že zatiaľ čo pán majiteľ sediaci vzadu sa necháva rozmaznávať hodvábnym čalúnením, vodič sa musí uspokojiť len s čalúnením bielou kožou. Takže je na tom rovnako, ako batožina v kufri tohto vozidla, ktorá je taktiež čalúnená bielou kožou.

Serenity má pod kapotou vidlicový dvanásťvalec spolupracujúci s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Poháňaná je zadná náprava.

sere_1.jpgsere_2.jpgsere_3.jpgsere_4.jpgsere_5.jpgsere_6.jpgsere_7.JPGsere_8.JPGsere_9.JPGsere_orig_6.jpgsere_orig_2.jpgsere_orig_1.jpgsere_orig_3.jpgsere_orig_4.jpgsere_orig_5.jpgsere_orig_7.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY