vytisknout velikost písma Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkom peňazí je možné čokoľvek

Rolls-Royce Serenity ukazuje, že s dostatkom peňazí je možné čokoľvek

Vyložených špecialít nájdete na ženevskom autosalóne hneď niekoľko, jednu z tých drahších potom hľadajte v automobilke Rolls-Royce. Tá totiž ukazuje Phantom Serenity, čo je špičkovo spracovaný exemplár s množstvom luxusných "drobností", ktorú má na svedomí divízia Bespoke. Inak povedané, keď budete mať dosť peňazí, Rolls-Royce vám dá do auta čokoľvek. Serenity je toho dôkazom.

Kde začať? Napríklad od laku karosérie, ktorý je vysoko špeciálny, a to okrem iného aj preto, že pracovníci tejto automobilky strávili celých dvanásť hodín iba jeho leštením. To hlavné ale hľadajte vnútri.

Serenity je totiž čalúnené hodvábom. To je dovezené z Číny, v britskom Essexe potom z neho bolo ručne utkaných desať metrov látky, ktorá odcestovala do Londýna, kde už vzniklo finálne čalúnenie vo farbe Smoke Green. To následne pokrylo zadné sedadlá, strop a panely dverí. Na tie (a na strop) boli ručne domalované kvetmiy. Maľovanie na jeden panel údajne trvalo až 600 hodín.

Zvyšok už obstaráva obloženie čerešňovým drevom a bambusom. Zaujímavé je, že zatiaľ čo pán majiteľ sediaci vzadu sa necháva rozmaznávať hodvábnym čalúnením, vodič sa musí uspokojiť len s čalúnením bielou kožou. Takže je na tom rovnako, ako batožina v kufri tohto vozidla, ktorá je taktiež čalúnená bielou kožou.

Serenity má pod kapotou vidlicový dvanásťvalec spolupracujúci s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Poháňaná je zadná náprava.

sere_1.jpgsere_2.jpgsere_3.jpgsere_4.jpgsere_5.jpgsere_6.jpgsere_7.JPGsere_8.JPGsere_9.JPGsere_orig_6.jpgsere_orig_2.jpgsere_orig_1.jpgsere_orig_3.jpgsere_orig_4.jpgsere_orig_5.jpgsere_orig_7.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY