vytisknout velikost písma Rolls-Royce prechádza na hliník. Prvý odľahčený model dorazí v roku 2018

Rolls-Royce sa pri testovaní hliníkového šasi zameria na to, či dokáže navodiť rovnakú atmosféru "jazdy na kúzelnom koberci".
Rolls-Royce prechádza na hliník. Prvý odľahčený model dorazí v roku 2018

Rolls-Royce patrí medzi automobilky, ktoré by zásobovali internet špionážnymi fotkami a informáciami. Poslednou dobou sa to ale postupne mení a už sme si mohli prezrieť zábery prototypov chystaného luxusného SUV. Teraz Rolls-Royce vypustil do sveta ďalšiu snímku prototypu.

rolls-royceengineering.jpg
Hliníková platforma počíta aj s hybridným alebo plne elektrickým pohonom

Jedná sa o maskovaný model skúšajúci novú hliníkovú platformu. Tá sa dostane na trh v roku 2018 a poskytne základ všetkým budúcim autám Rolls-Royce. Hliníkový základ pomôže znížiť hmotnosť a tým aj emisie. Ani Rolls-Royce sa nevyhne prísnejším emisným normám.

Nová platforma poslúži k stavbe nových generácií modelov Phantom a Ghost, rovnako tak nového SUV. Rolls-Royce Phantom prišiel v roku 2003 na základoch vtedajšieho BMW radu 7 E66, modernejší a menší Rolls-Royce Ghost tiež využíval platformu starej sedmičky od BMW.

Rolls-Royce sa pri testovaní hliníkového šasi zameria na to, či dokáže navodiť rovnakú atmosféru "jazdy na kúzelnom koberci". Komfort jazdy a kultivovanosť sú absolútne kľúčové prvky. Platforma ale počíta aj s hybridným alebo plne elektrickým pohonom. Dvanásťvalec by mal však budúcim Rolls-Roycom zostať.

Aj Rolls-Royce, u ktorého sa nehrá na podliezavo cenové ponuky, si nemôže dovoliť vývoj jednotlivých platforiem pre každé auto zvlášť. Pri výrobe zhruba štyroch tisíc áut ročne ušetrí jednotná platforma náklady a umožní variabilnejšiu modelovú radu s viac karosárskymi variantami. Zároveň bude možné modelový rad rýchlejšie modernizovať.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY