vytisknout velikost písma Rolls-Royce prechádza na hliník. Prvý odľahčený model dorazí v roku 2018

Rolls-Royce sa pri testovaní hliníkového šasi zameria na to, či dokáže navodiť rovnakú atmosféru "jazdy na kúzelnom koberci".
Rolls-Royce prechádza na hliník. Prvý odľahčený model dorazí v roku 2018

Rolls-Royce patrí medzi automobilky, ktoré by zásobovali internet špionážnymi fotkami a informáciami. Poslednou dobou sa to ale postupne mení a už sme si mohli prezrieť zábery prototypov chystaného luxusného SUV. Teraz Rolls-Royce vypustil do sveta ďalšiu snímku prototypu.

rolls-royceengineering.jpg
Hliníková platforma počíta aj s hybridným alebo plne elektrickým pohonom

Jedná sa o maskovaný model skúšajúci novú hliníkovú platformu. Tá sa dostane na trh v roku 2018 a poskytne základ všetkým budúcim autám Rolls-Royce. Hliníkový základ pomôže znížiť hmotnosť a tým aj emisie. Ani Rolls-Royce sa nevyhne prísnejším emisným normám.

Nová platforma poslúži k stavbe nových generácií modelov Phantom a Ghost, rovnako tak nového SUV. Rolls-Royce Phantom prišiel v roku 2003 na základoch vtedajšieho BMW radu 7 E66, modernejší a menší Rolls-Royce Ghost tiež využíval platformu starej sedmičky od BMW.

Rolls-Royce sa pri testovaní hliníkového šasi zameria na to, či dokáže navodiť rovnakú atmosféru "jazdy na kúzelnom koberci". Komfort jazdy a kultivovanosť sú absolútne kľúčové prvky. Platforma ale počíta aj s hybridným alebo plne elektrickým pohonom. Dvanásťvalec by mal však budúcim Rolls-Roycom zostať.

Aj Rolls-Royce, u ktorého sa nehrá na podliezavo cenové ponuky, si nemôže dovoliť vývoj jednotlivých platforiem pre každé auto zvlášť. Pri výrobe zhruba štyroch tisíc áut ročne ušetrí jednotná platforma náklady a umožní variabilnejšiu modelovú radu s viac karosárskymi variantami. Zároveň bude možné modelový rad rýchlejšie modernizovať.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY