vytisknout velikost písma Rolls-Royce prechádza na hliník. Prvý odľahčený model dorazí v roku 2018

Rolls-Royce sa pri testovaní hliníkového šasi zameria na to, či dokáže navodiť rovnakú atmosféru "jazdy na kúzelnom koberci".
Rolls-Royce prechádza na hliník. Prvý odľahčený model dorazí v roku 2018

Rolls-Royce patrí medzi automobilky, ktoré by zásobovali internet špionážnymi fotkami a informáciami. Poslednou dobou sa to ale postupne mení a už sme si mohli prezrieť zábery prototypov chystaného luxusného SUV. Teraz Rolls-Royce vypustil do sveta ďalšiu snímku prototypu.

rolls-royceengineering.jpg
Hliníková platforma počíta aj s hybridným alebo plne elektrickým pohonom

Jedná sa o maskovaný model skúšajúci novú hliníkovú platformu. Tá sa dostane na trh v roku 2018 a poskytne základ všetkým budúcim autám Rolls-Royce. Hliníkový základ pomôže znížiť hmotnosť a tým aj emisie. Ani Rolls-Royce sa nevyhne prísnejším emisným normám.

Nová platforma poslúži k stavbe nových generácií modelov Phantom a Ghost, rovnako tak nového SUV. Rolls-Royce Phantom prišiel v roku 2003 na základoch vtedajšieho BMW radu 7 E66, modernejší a menší Rolls-Royce Ghost tiež využíval platformu starej sedmičky od BMW.

Rolls-Royce sa pri testovaní hliníkového šasi zameria na to, či dokáže navodiť rovnakú atmosféru "jazdy na kúzelnom koberci". Komfort jazdy a kultivovanosť sú absolútne kľúčové prvky. Platforma ale počíta aj s hybridným alebo plne elektrickým pohonom. Dvanásťvalec by mal však budúcim Rolls-Roycom zostať.

Aj Rolls-Royce, u ktorého sa nehrá na podliezavo cenové ponuky, si nemôže dovoliť vývoj jednotlivých platforiem pre každé auto zvlášť. Pri výrobe zhruba štyroch tisíc áut ročne ušetrí jednotná platforma náklady a umožní variabilnejšiu modelovú radu s viac karosárskymi variantami. Zároveň bude možné modelový rad rýchlejšie modernizovať.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY