vytisknout velikost písma Rolls-Royce Phantom: Vlastná platforma, 130 kg zvukovej izolácie a lietajúci koberec

Rolls-Royce Phantom ôsmej generácie bol odhalený. Automobilka si vyvinula vlastnú novú platformu. Phantom je najtichšie auto na svete, dostal cez 130 kg zvukovej izolácie. Dvanásťvalec s objemom 6,75 l je po novom preplňovaný. O maximálne pohodlie sa stará rad technológií vrátane monitorovania nerovností. Nechýba ani riadenie zadnej nápravy. Zákazník si môže vybrať umelca, ktorý mu stvárni palubnú dosku.
Rolls-Royce Phantom: Vlastná platforma, 130 kg zvukovej izolácie a lietajúci koberec

Ôsma generácia vlajkovej lode automobilky Rolls-Royce má svoju premiéru za sebou. Podľa zverejnených informácií pôjde o takmer neuveriteľný automobil. Tak napríklad Rolls-Royce označuje nový Phantom za najtichšie vozidlo so spaľovacím motorom na trhu a zároveň to je tiež technicky najvyspelejší model v histórii značky. Záujemcovia sa majú tešiť na ešte väčšiu úroveň pohodlia, než tomu bolo doteraz.

Kde začať? Napríklad od platformy. Pred odhalením kolovali špekulácie o príbuznosti s BMW radu 7, no túto skutočnosť Rolls-Royce v tlačovej správe dôrazne odmieta. V podstate hovorí, že niečo tak lacného ako zdieľanie platformy s niečím tak obyčajným, ako sú masové luxusné autá typu BMW 7, nie je pre nový Phantom dostatočne dôstojné. Automobilka preto od základu vyvinula vlastnú novú hliníkovú platformu. Je celkom logické, že rovnakú techniku ​​dostanú tiež všetky nasledujúce modely Rolls-Royce.

Vďaka novej platforme získal Phantom zhruba o 30 percent tuhšiu karosériu v porovnaní so siedmou generáciou a zároveň sa symbolicky znížila hmotnosť. Vozidlo využíva vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie, zadná náprava je päťprvková. Technici pre lepšiu stabilitu nasadili riadenie zadnej nápravy, pre vyšší komfort je tu vzduchové odpruženie a adaptívne tlmiče. Celý podvozok údajne vykoná milióny výpočtov každú sekundu a priebežne mení svoje nastavenie podľa informácií z najrôznejších senzorov.

Do rýchlosti 100 km/h však Phantom nereaguje spätne na vzniknutú situáciu. Podobne ako niektoré iné autá pracuje s kamerou sledujúcou vozovku pred autom. Podvozok tak môže meniť svoje nastavenia v predstihu. Vďaka tomu je nová vlajková loď dokonale komfortná a navyše aj dokonale tichá. Technici nasadili viac ako 130 kg izolačných materiálov. Pri prvých testoch hluku vraj bolo treba znovu skontrolovať kalibráciu meracích prístrojov, pretože tie vyzerali, že prestali fungovať. Podľa automobilky ide o najtichšie vozidlo so spaľovacím motorom na trhu.

phantom_16.jpgphantom_22.jpg

Čo sa motoru týka, nič iné než dvanásťvalec tu čakať nemôžeme. Konkrétne ide o jednotku s tradičným objemom 6,75 litra, konštrukčne je však nová. Údajne kvôli zvýšeniu krútiaceho momentu v nízkych otáčkach dostal motor dve turbodúchadlá. Po novom tak ponúkne 900 Nm už pri 1700 ot./min. Maximálny výkon motora je 420 kW (571 k). Osemstupňovú automatickú prevodovku dodáva spoločnosť ZF.

Sada všemožných asistenčných systémov je samozrejmosťou, aj keď tu nemá tak veľký význam, keď rovnako budete sedieť vzadu a riadenie obstará personál. Mimochodom, zadné sedadlá boli pozmenené, aby ponúkali viac pohodlia (ako aj inak) a záujemcovia dostanú na výber z niekoľkých variantov. Dvere sa opäť zatvárajú stlačením tlačidla, materiály vnútri sú dokonalé. Napríklad tu nenájdete žiadny obyčajný plastový ovládač. Všetko je buď sklenené, kovové alebo potiahnuté kožou.

Zajímavou novinkou je program The Gallery, kedy si zákazník môže vybrať dizajnéra alebo umelca zo skupiny spolupracujúcej s automobilkou Rolls-Royce, a ten následne vytvorí originálny dekor palubnej dosky na zákazku. Niekoľko príkladov nájdete nižšie. Je z nich jasne viditeľné, že fantázii sa tu medze naozaj nekladú (do hry sa dostávajú veci ako kvety alebo perie).

phantom_det_13.jpgphantom_det_14.jpgphantom_det_17.jpgphantom_det_18.jpg

Po stránke dizajnu nejde vyložene o revolúcii, napriek tomu si nový Phantom s tým starým nepomýlite. Voz celkom jasne odkazuje na odvážny koncept 103 EX, typickú siluetu si ale zachoval. Zaujímavosťou je maska ​​chladiča, ktorá vôbec po prvýkrát v histórii modeli splýva s karosériou. Úzke svetlá sú laserové, pričom zvládnu osvietiť priestor pred autom na vzdialenosť až 600 metrov. Disky majú veľkosť 22 palcov a sú ručne leštené, rovnako ako napríklad spomínaná maska.

Kedy presne sa vozidlo začne predávať, to tlačová správa nehovorí. Veľmi pravdepodobne si budeme môcť novinku prezrieť na autosalóne vo Frankfurte. Úprimne sa na to tešíme.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY