vytisknout velikost písma Rolls-Royce Ghost vo verzii V-Spec posilní až na 601 koní

Značka Rolls-Royce trochu prekvapivo dopĺňa existujúcu modelovú radu o športovo strihaný model s označením V-Spec.

Nie je to tak dávno, čo ešte u značky Rolls-Royce oficiálne neuvádzali výkon motora, ktorého hodnota bola označovaná len slovom "dostatočná", pretože typický zákazník si svoj ​​Rolls-Royce nekupoval pre jazdné výkony. Doba sa ale mení. Hoci medzi vozidlami značky Rolls-Royce stále prevládajú edície zamerané na štýl a výbavu (spomeňme napríklad vlaňajšiu sériu Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), istým náznakom k aspoň symbolickému akcentu jazdných výkonov bola minuloročná edícia Rolls-Royce Ghost inšpirovaná alpskými jazdami.

Rolls Royce Ghost V Spec 06.jpgRolls Royce Ghost V Spec 08.jpgRolls Royce Ghost V Spec 07.jpgRolls Royce Ghost V Spec 09.jpg
Rolls-Royce Ghost v novej, posilnenej sérii V-Spec

Teraz ale prichádza nová séria Rolls-Royce Ghost V-Spec, ktoré okrem celej rady ďalších modifikácií vyniká predovšetkým zvýšením výkonu motora. A to je pre vozidlá Rolls-Royce skutočným prelomom. Novinka vychádza zo štandardného modelu Rolls-Royce Ghost a od prvého pohľadu vyniká predovšetkým dvadsaťjednapalcovými liatymi ráfikmi požičanými zo sady príplatkovej výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a čiernym lakovaním Sapphire.

Interiér sa dočkal drobných detailov s motívmi štylizovaného písmena V, upraveného sťahovania sedadiel alebo upraveného okolia analógových hodín na palubnej doske. A teraz k tomu najdôležitejšiemu: výkon vidlicového dvanásťvalca s objemom 6,6 l a prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel bol navýšený z pôvodných 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), čo Ghost V-Spec čo do výkonu stavia medzi štandardné Ghosty a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Rolls Royce Ghost V Spec 02.jpgRolls Royce Ghost V Spec 03.jpgRolls Royce Ghost V Spec 04.jpgRolls Royce Ghost V Spec 05.jpg
Novému Ghost V-Spec pochopiteľne nechýba nič z povestného komfortu svojho interiéru

S novým modelom Rolls-Royce Ghost V-Spec sa podľa všetkého prvýkrát stretneme na jarnom autosalóne v Ženeve, kde by sme sa mimochodom mali stretnúť aj s faceliftom celej rady Ghost. Ghost V-Spec bude možné kúpiť za ceny začínajúce na sume 330 820 eur.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY