vytisknout velikost písma Rolls-Royce Ghost vo verzii V-Spec posilní až na 601 koní

Značka Rolls-Royce trochu prekvapivo dopĺňa existujúcu modelovú radu o športovo strihaný model s označením V-Spec.

Nie je to tak dávno, čo ešte u značky Rolls-Royce oficiálne neuvádzali výkon motora, ktorého hodnota bola označovaná len slovom "dostatočná", pretože typický zákazník si svoj ​​Rolls-Royce nekupoval pre jazdné výkony. Doba sa ale mení. Hoci medzi vozidlami značky Rolls-Royce stále prevládajú edície zamerané na štýl a výbavu (spomeňme napríklad vlaňajšiu sériu Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), istým náznakom k aspoň symbolickému akcentu jazdných výkonov bola minuloročná edícia Rolls-Royce Ghost inšpirovaná alpskými jazdami.

Rolls Royce Ghost V Spec 06.jpgRolls Royce Ghost V Spec 08.jpgRolls Royce Ghost V Spec 07.jpgRolls Royce Ghost V Spec 09.jpg
Rolls-Royce Ghost v novej, posilnenej sérii V-Spec

Teraz ale prichádza nová séria Rolls-Royce Ghost V-Spec, ktoré okrem celej rady ďalších modifikácií vyniká predovšetkým zvýšením výkonu motora. A to je pre vozidlá Rolls-Royce skutočným prelomom. Novinka vychádza zo štandardného modelu Rolls-Royce Ghost a od prvého pohľadu vyniká predovšetkým dvadsaťjednapalcovými liatymi ráfikmi požičanými zo sady príplatkovej výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a čiernym lakovaním Sapphire.

Interiér sa dočkal drobných detailov s motívmi štylizovaného písmena V, upraveného sťahovania sedadiel alebo upraveného okolia analógových hodín na palubnej doske. A teraz k tomu najdôležitejšiemu: výkon vidlicového dvanásťvalca s objemom 6,6 l a prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel bol navýšený z pôvodných 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), čo Ghost V-Spec čo do výkonu stavia medzi štandardné Ghosty a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Rolls Royce Ghost V Spec 02.jpgRolls Royce Ghost V Spec 03.jpgRolls Royce Ghost V Spec 04.jpgRolls Royce Ghost V Spec 05.jpg
Novému Ghost V-Spec pochopiteľne nechýba nič z povestného komfortu svojho interiéru

S novým modelom Rolls-Royce Ghost V-Spec sa podľa všetkého prvýkrát stretneme na jarnom autosalóne v Ženeve, kde by sme sa mimochodom mali stretnúť aj s faceliftom celej rady Ghost. Ghost V-Spec bude možné kúpiť za ceny začínajúce na sume 330 820 eur.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY