vytisknout velikost písma Rolls-Royce Ghost vo verzii V-Spec posilní až na 601 koní

Značka Rolls-Royce trochu prekvapivo dopĺňa existujúcu modelovú radu o športovo strihaný model s označením V-Spec.

Nie je to tak dávno, čo ešte u značky Rolls-Royce oficiálne neuvádzali výkon motora, ktorého hodnota bola označovaná len slovom "dostatočná", pretože typický zákazník si svoj ​​Rolls-Royce nekupoval pre jazdné výkony. Doba sa ale mení. Hoci medzi vozidlami značky Rolls-Royce stále prevládajú edície zamerané na štýl a výbavu (spomeňme napríklad vlaňajšiu sériu Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), istým náznakom k aspoň symbolickému akcentu jazdných výkonov bola minuloročná edícia Rolls-Royce Ghost inšpirovaná alpskými jazdami.

Rolls Royce Ghost V Spec 06.jpgRolls Royce Ghost V Spec 08.jpgRolls Royce Ghost V Spec 07.jpgRolls Royce Ghost V Spec 09.jpg
Rolls-Royce Ghost v novej, posilnenej sérii V-Spec

Teraz ale prichádza nová séria Rolls-Royce Ghost V-Spec, ktoré okrem celej rady ďalších modifikácií vyniká predovšetkým zvýšením výkonu motora. A to je pre vozidlá Rolls-Royce skutočným prelomom. Novinka vychádza zo štandardného modelu Rolls-Royce Ghost a od prvého pohľadu vyniká predovšetkým dvadsaťjednapalcovými liatymi ráfikmi požičanými zo sady príplatkovej výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a čiernym lakovaním Sapphire.

Interiér sa dočkal drobných detailov s motívmi štylizovaného písmena V, upraveného sťahovania sedadiel alebo upraveného okolia analógových hodín na palubnej doske. A teraz k tomu najdôležitejšiemu: výkon vidlicového dvanásťvalca s objemom 6,6 l a prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel bol navýšený z pôvodných 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), čo Ghost V-Spec čo do výkonu stavia medzi štandardné Ghosty a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Rolls Royce Ghost V Spec 02.jpgRolls Royce Ghost V Spec 03.jpgRolls Royce Ghost V Spec 04.jpgRolls Royce Ghost V Spec 05.jpg
Novému Ghost V-Spec pochopiteľne nechýba nič z povestného komfortu svojho interiéru

S novým modelom Rolls-Royce Ghost V-Spec sa podľa všetkého prvýkrát stretneme na jarnom autosalóne v Ženeve, kde by sme sa mimochodom mali stretnúť aj s faceliftom celej rady Ghost. Ghost V-Spec bude možné kúpiť za ceny začínajúce na sume 330 820 eur.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY