vytisknout velikost písma Rolls-Royce Ghost vo verzii V-Spec posilní až na 601 koní

Značka Rolls-Royce trochu prekvapivo dopĺňa existujúcu modelovú radu o športovo strihaný model s označením V-Spec.

Nie je to tak dávno, čo ešte u značky Rolls-Royce oficiálne neuvádzali výkon motora, ktorého hodnota bola označovaná len slovom "dostatočná", pretože typický zákazník si svoj ​​Rolls-Royce nekupoval pre jazdné výkony. Doba sa ale mení. Hoci medzi vozidlami značky Rolls-Royce stále prevládajú edície zamerané na štýl a výbavu (spomeňme napríklad vlaňajšiu sériu Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), istým náznakom k aspoň symbolickému akcentu jazdných výkonov bola minuloročná edícia Rolls-Royce Ghost inšpirovaná alpskými jazdami.

Rolls Royce Ghost V Spec 06.jpgRolls Royce Ghost V Spec 08.jpgRolls Royce Ghost V Spec 07.jpgRolls Royce Ghost V Spec 09.jpg
Rolls-Royce Ghost v novej, posilnenej sérii V-Spec

Teraz ale prichádza nová séria Rolls-Royce Ghost V-Spec, ktoré okrem celej rady ďalších modifikácií vyniká predovšetkým zvýšením výkonu motora. A to je pre vozidlá Rolls-Royce skutočným prelomom. Novinka vychádza zo štandardného modelu Rolls-Royce Ghost a od prvého pohľadu vyniká predovšetkým dvadsaťjednapalcovými liatymi ráfikmi požičanými zo sady príplatkovej výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a čiernym lakovaním Sapphire.

Interiér sa dočkal drobných detailov s motívmi štylizovaného písmena V, upraveného sťahovania sedadiel alebo upraveného okolia analógových hodín na palubnej doske. A teraz k tomu najdôležitejšiemu: výkon vidlicového dvanásťvalca s objemom 6,6 l a prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel bol navýšený z pôvodných 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), čo Ghost V-Spec čo do výkonu stavia medzi štandardné Ghosty a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Rolls Royce Ghost V Spec 02.jpgRolls Royce Ghost V Spec 03.jpgRolls Royce Ghost V Spec 04.jpgRolls Royce Ghost V Spec 05.jpg
Novému Ghost V-Spec pochopiteľne nechýba nič z povestného komfortu svojho interiéru

S novým modelom Rolls-Royce Ghost V-Spec sa podľa všetkého prvýkrát stretneme na jarnom autosalóne v Ženeve, kde by sme sa mimochodom mali stretnúť aj s faceliftom celej rady Ghost. Ghost V-Spec bude možné kúpiť za ceny začínajúce na sume 330 820 eur.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY