vytisknout velikost písma Rolls-Royce Ghost vo verzii V-Spec posilní až na 601 koní

Značka Rolls-Royce trochu prekvapivo dopĺňa existujúcu modelovú radu o športovo strihaný model s označením V-Spec.

Nie je to tak dávno, čo ešte u značky Rolls-Royce oficiálne neuvádzali výkon motora, ktorého hodnota bola označovaná len slovom "dostatočná", pretože typický zákazník si svoj ​​Rolls-Royce nekupoval pre jazdné výkony. Doba sa ale mení. Hoci medzi vozidlami značky Rolls-Royce stále prevládajú edície zamerané na štýl a výbavu (spomeňme napríklad vlaňajšiu sériu Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), istým náznakom k aspoň symbolickému akcentu jazdných výkonov bola minuloročná edícia Rolls-Royce Ghost inšpirovaná alpskými jazdami.

Rolls Royce Ghost V Spec 06.jpgRolls Royce Ghost V Spec 08.jpgRolls Royce Ghost V Spec 07.jpgRolls Royce Ghost V Spec 09.jpg
Rolls-Royce Ghost v novej, posilnenej sérii V-Spec

Teraz ale prichádza nová séria Rolls-Royce Ghost V-Spec, ktoré okrem celej rady ďalších modifikácií vyniká predovšetkým zvýšením výkonu motora. A to je pre vozidlá Rolls-Royce skutočným prelomom. Novinka vychádza zo štandardného modelu Rolls-Royce Ghost a od prvého pohľadu vyniká predovšetkým dvadsaťjednapalcovými liatymi ráfikmi požičanými zo sady príplatkovej výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a čiernym lakovaním Sapphire.

Interiér sa dočkal drobných detailov s motívmi štylizovaného písmena V, upraveného sťahovania sedadiel alebo upraveného okolia analógových hodín na palubnej doske. A teraz k tomu najdôležitejšiemu: výkon vidlicového dvanásťvalca s objemom 6,6 l a prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel bol navýšený z pôvodných 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), čo Ghost V-Spec čo do výkonu stavia medzi štandardné Ghosty a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Rolls Royce Ghost V Spec 02.jpgRolls Royce Ghost V Spec 03.jpgRolls Royce Ghost V Spec 04.jpgRolls Royce Ghost V Spec 05.jpg
Novému Ghost V-Spec pochopiteľne nechýba nič z povestného komfortu svojho interiéru

S novým modelom Rolls-Royce Ghost V-Spec sa podľa všetkého prvýkrát stretneme na jarnom autosalóne v Ženeve, kde by sme sa mimochodom mali stretnúť aj s faceliftom celej rady Ghost. Ghost V-Spec bude možné kúpiť za ceny začínajúce na sume 330 820 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY