vytisknout velikost písma Rolls-Royce Dawn je tu pre tých, ktorí chcú Rolls riadiť sami

Pod povrchom Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith. Podľa automobilky sa jedná o najpevnejší luxusný kabriolet na trhu.
Rolls-Royce Dawn je tu pre tých, ktorí chcú Rolls riadiť sami
Zoznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogaléria: Rolls-Royce Dawn

Ak sa pýtate na cenu vozidla Rolls-Royce, nemôžete si ho dovoliť. A práve pre tých, ktorí neustále obracajú vo vrecku každé euro (pravda, rozhadzovaním ešte nikto nezbohatol) a riešia, kde majú to najlacnejšie v najvýhodnejšom balení, je tu nový Rolls-Royce Dawn... Ale teraz vážne, kabriolet Dawn je dynamicky zameraný model vychádzajúci z kupé Wraith a uvidíme ho na autosalóne vo Frankfurte.

rollsroyce dawn (1).jpgrollsroyce dawn (10).jpgrollsroyce dawn (22).jpg
Dawn je luxusný kabriolet 2+2, ale najlepšie sa v ňom budú asi cítiť cestujúci vpredu

Pod povrchom Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith, čo je vlastne prepracovaná minulá generácia BMW radu 7, ale v prípade luxusného kabrioletu alebo limuzíny to zas tak vadiť nemusí. Horšie je, keď potom majiteľ technickú príbuznosť vidí napríklad na páčkach pod volantom, ale tieto detaily sa Rolls-Royce snažil eliminovať na minimum.

Model Ghost má s BMW radu 7 spoločných len asi 20% dielov a väčšina z nich nie je vidieť. Kupé Rolls-Royce Wraith sa potom líši ešte viac a kabriolet Dawn s ním má zhodné len dvere a rám tradičného chladiča. Všetky ostatné karosárske diely sú unikátne.

Na spoločnom motorovom základe, teda dvakrát preplňovanom dvanásťvalci s objemom 6,6 litra, nič zlé samozrejme nie je. Navyše na účely Rolls-Royce bol objem motora BMW zvýšený o 0,6 litra a výkon sa teraz ustálil na viac než dostatočnej hodnote, konkrétne 570 koní v 5250 ot./min. Krútiaci moment vrcholí v 1500 ot./min. hodnotou 780 Nm.

Dvanásťvalec stačí na to, aby sa 2560 kg ťažký Dawn rozbehol na stovku za 4,9 sekundy a uháňal až 250/h, kde ho zastaví obmedzovač rýchlosti. Rolls-Royce sa nezabudol pochváliť ani spotrebou 14,2 litra na 100 km a emisiami 330 g/km CO2, čo je tak nejako v poriadku. Aj málo bohatý miliardár má za sebou zanechať dôstojný uhlíkový odtlačok.

rollsroyce dawn (4).jpgrollsroyce dawn (8).jpgrollsroyce dawn (26).jpg
O pohon sa stará preplňovaný dvanásťvalec 6,6 l. Strecha je tradične látková a možno s ňou manipulovať aj za jazdy. Nechýba adaptívny vzduchový podvozok

Za svojich zhruba 350-tisíc eur dostane majiteľ osemstupňový automat komunikujúci s navigáciou, takže vie vybrať vhodný prevod pre nasledujúcu zákrutu alebo úsek cesty. Látková strecha sa zloží za 21 sekúnd a je možné s ňou operovať v rýchlosti do 50 km/h.

Podľa automobilky sa jedná o najpevnejší luxusný kabriolet na trhu. Popri posilnení karosérie sa dočkal zmien aj vzduchový podvozok a tiež aktívne stabilizátory. Ovládateľnosti potom má pomôcť o 24 mm širší rozchod vzadu v porovnaní s limuzínou Ghost.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY