vytisknout velikost písma Rolls-Royce Dawn je tu pre tých, ktorí chcú Rolls riadiť sami

Pod povrchom Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith. Podľa automobilky sa jedná o najpevnejší luxusný kabriolet na trhu.
Rolls-Royce Dawn je tu pre tých, ktorí chcú Rolls riadiť sami
Zoznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogaléria: Rolls-Royce Dawn

Ak sa pýtate na cenu vozidla Rolls-Royce, nemôžete si ho dovoliť. A práve pre tých, ktorí neustále obracajú vo vrecku každé euro (pravda, rozhadzovaním ešte nikto nezbohatol) a riešia, kde majú to najlacnejšie v najvýhodnejšom balení, je tu nový Rolls-Royce Dawn... Ale teraz vážne, kabriolet Dawn je dynamicky zameraný model vychádzajúci z kupé Wraith a uvidíme ho na autosalóne vo Frankfurte.

rollsroyce dawn (1).jpgrollsroyce dawn (10).jpgrollsroyce dawn (22).jpg
Dawn je luxusný kabriolet 2+2, ale najlepšie sa v ňom budú asi cítiť cestujúci vpredu

Pod povrchom Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith, čo je vlastne prepracovaná minulá generácia BMW radu 7, ale v prípade luxusného kabrioletu alebo limuzíny to zas tak vadiť nemusí. Horšie je, keď potom majiteľ technickú príbuznosť vidí napríklad na páčkach pod volantom, ale tieto detaily sa Rolls-Royce snažil eliminovať na minimum.

Model Ghost má s BMW radu 7 spoločných len asi 20% dielov a väčšina z nich nie je vidieť. Kupé Rolls-Royce Wraith sa potom líši ešte viac a kabriolet Dawn s ním má zhodné len dvere a rám tradičného chladiča. Všetky ostatné karosárske diely sú unikátne.

Na spoločnom motorovom základe, teda dvakrát preplňovanom dvanásťvalci s objemom 6,6 litra, nič zlé samozrejme nie je. Navyše na účely Rolls-Royce bol objem motora BMW zvýšený o 0,6 litra a výkon sa teraz ustálil na viac než dostatočnej hodnote, konkrétne 570 koní v 5250 ot./min. Krútiaci moment vrcholí v 1500 ot./min. hodnotou 780 Nm.

Dvanásťvalec stačí na to, aby sa 2560 kg ťažký Dawn rozbehol na stovku za 4,9 sekundy a uháňal až 250/h, kde ho zastaví obmedzovač rýchlosti. Rolls-Royce sa nezabudol pochváliť ani spotrebou 14,2 litra na 100 km a emisiami 330 g/km CO2, čo je tak nejako v poriadku. Aj málo bohatý miliardár má za sebou zanechať dôstojný uhlíkový odtlačok.

rollsroyce dawn (4).jpgrollsroyce dawn (8).jpgrollsroyce dawn (26).jpg
O pohon sa stará preplňovaný dvanásťvalec 6,6 l. Strecha je tradične látková a možno s ňou manipulovať aj za jazdy. Nechýba adaptívny vzduchový podvozok

Za svojich zhruba 350-tisíc eur dostane majiteľ osemstupňový automat komunikujúci s navigáciou, takže vie vybrať vhodný prevod pre nasledujúcu zákrutu alebo úsek cesty. Látková strecha sa zloží za 21 sekúnd a je možné s ňou operovať v rýchlosti do 50 km/h.

Podľa automobilky sa jedná o najpevnejší luxusný kabriolet na trhu. Popri posilnení karosérie sa dočkal zmien aj vzduchový podvozok a tiež aktívne stabilizátory. Ovládateľnosti potom má pomôcť o 24 mm širší rozchod vzadu v porovnaní s limuzínou Ghost.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY