vytisknout velikost písma Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Stále sa hovorí o autách, ktorá jazdia sami a vodiča už nepotrebujú ... Ale čo motocykel? Yamaha na to išla z druhej strany. Namiesto motocykla bez jazdca, ktorý by veľmi dobre fungovať asi nemohol, predstavila robota, ktorý vie riadiť motorku.

yamaha (2).jpgyamaha (3).jpgyamaha (4).jpgMotoBot od Yamahy vie sám riadiť motorku, dokonca aj radí a ťahá za plyn. Má zrejme slúžiť ako výskumné laboratórium bezpečnostných a asistenčných systémov pre motocykle

Volá sa MotoBot a robí si ambície byť rýchlejší ako človek. Síce asi bude chvíľu trvať, než sa naučí porážať Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale istý potenciál tu je. MotoBot zvládne jazdiť sám rýchlosťou cez 200 km/h a dokonca vie radiť.

Koncept robota ale slúži predovšetkým k vývoju nových bezpečnostných systémov, ktoré pomôžu naučiť počítače myslieť a predvídať. Pomôže teda s vývojom vodičských asistentov pre motocykle. ABS a kontrola trakcie sú dnes bežné, ale niečo na spôsob ESP sa ešte nikomu nepodarilo do sériovej výroby motocyklov dostať.

Stabilizačný systém pre motorky vyvíja aj spoločnosť Bosch a pracuje na ňom aj BMW a Kawasaki. Kedy sa niečo také dostane do sériovej výroby je ešte ale vo hviezdach.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY