vytisknout velikost písma Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Stále sa hovorí o autách, ktorá jazdia sami a vodiča už nepotrebujú ... Ale čo motocykel? Yamaha na to išla z druhej strany. Namiesto motocykla bez jazdca, ktorý by veľmi dobre fungovať asi nemohol, predstavila robota, ktorý vie riadiť motorku.

yamaha (2).jpgyamaha (3).jpgyamaha (4).jpgMotoBot od Yamahy vie sám riadiť motorku, dokonca aj radí a ťahá za plyn. Má zrejme slúžiť ako výskumné laboratórium bezpečnostných a asistenčných systémov pre motocykle

Volá sa MotoBot a robí si ambície byť rýchlejší ako človek. Síce asi bude chvíľu trvať, než sa naučí porážať Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale istý potenciál tu je. MotoBot zvládne jazdiť sám rýchlosťou cez 200 km/h a dokonca vie radiť.

Koncept robota ale slúži predovšetkým k vývoju nových bezpečnostných systémov, ktoré pomôžu naučiť počítače myslieť a predvídať. Pomôže teda s vývojom vodičských asistentov pre motocykle. ABS a kontrola trakcie sú dnes bežné, ale niečo na spôsob ESP sa ešte nikomu nepodarilo do sériovej výroby motocyklov dostať.

Stabilizačný systém pre motorky vyvíja aj spoločnosť Bosch a pracuje na ňom aj BMW a Kawasaki. Kedy sa niečo také dostane do sériovej výroby je ešte ale vo hviezdach.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY