vytisknout velikost písma Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Stále sa hovorí o autách, ktorá jazdia sami a vodiča už nepotrebujú ... Ale čo motocykel? Yamaha na to išla z druhej strany. Namiesto motocykla bez jazdca, ktorý by veľmi dobre fungovať asi nemohol, predstavila robota, ktorý vie riadiť motorku.

yamaha (2).jpgyamaha (3).jpgyamaha (4).jpgMotoBot od Yamahy vie sám riadiť motorku, dokonca aj radí a ťahá za plyn. Má zrejme slúžiť ako výskumné laboratórium bezpečnostných a asistenčných systémov pre motocykle

Volá sa MotoBot a robí si ambície byť rýchlejší ako človek. Síce asi bude chvíľu trvať, než sa naučí porážať Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale istý potenciál tu je. MotoBot zvládne jazdiť sám rýchlosťou cez 200 km/h a dokonca vie radiť.

Koncept robota ale slúži predovšetkým k vývoju nových bezpečnostných systémov, ktoré pomôžu naučiť počítače myslieť a predvídať. Pomôže teda s vývojom vodičských asistentov pre motocykle. ABS a kontrola trakcie sú dnes bežné, ale niečo na spôsob ESP sa ešte nikomu nepodarilo do sériovej výroby motocyklov dostať.

Stabilizačný systém pre motorky vyvíja aj spoločnosť Bosch a pracuje na ňom aj BMW a Kawasaki. Kedy sa niečo také dostane do sériovej výroby je ešte ale vo hviezdach.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY