vytisknout velikost písma Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Stále sa hovorí o autách, ktorá jazdia sami a vodiča už nepotrebujú ... Ale čo motocykel? Yamaha na to išla z druhej strany. Namiesto motocykla bez jazdca, ktorý by veľmi dobre fungovať asi nemohol, predstavila robota, ktorý vie riadiť motorku.

yamaha (2).jpgyamaha (3).jpgyamaha (4).jpgMotoBot od Yamahy vie sám riadiť motorku, dokonca aj radí a ťahá za plyn. Má zrejme slúžiť ako výskumné laboratórium bezpečnostných a asistenčných systémov pre motocykle

Volá sa MotoBot a robí si ambície byť rýchlejší ako človek. Síce asi bude chvíľu trvať, než sa naučí porážať Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale istý potenciál tu je. MotoBot zvládne jazdiť sám rýchlosťou cez 200 km/h a dokonca vie radiť.

Koncept robota ale slúži predovšetkým k vývoju nových bezpečnostných systémov, ktoré pomôžu naučiť počítače myslieť a predvídať. Pomôže teda s vývojom vodičských asistentov pre motocykle. ABS a kontrola trakcie sú dnes bežné, ale niečo na spôsob ESP sa ešte nikomu nepodarilo do sériovej výroby motocyklov dostať.

Stabilizačný systém pre motorky vyvíja aj spoločnosť Bosch a pracuje na ňom aj BMW a Kawasaki. Kedy sa niečo také dostane do sériovej výroby je ešte ale vo hviezdach.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY