vytisknout velikost písma Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Robot Yamahy vie riadiť motorku. Valentino Rossi z neho ale asi nebude

Stále sa hovorí o autách, ktorá jazdia sami a vodiča už nepotrebujú ... Ale čo motocykel? Yamaha na to išla z druhej strany. Namiesto motocykla bez jazdca, ktorý by veľmi dobre fungovať asi nemohol, predstavila robota, ktorý vie riadiť motorku.

yamaha (2).jpgyamaha (3).jpgyamaha (4).jpgMotoBot od Yamahy vie sám riadiť motorku, dokonca aj radí a ťahá za plyn. Má zrejme slúžiť ako výskumné laboratórium bezpečnostných a asistenčných systémov pre motocykle

Volá sa MotoBot a robí si ambície byť rýchlejší ako človek. Síce asi bude chvíľu trvať, než sa naučí porážať Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale istý potenciál tu je. MotoBot zvládne jazdiť sám rýchlosťou cez 200 km/h a dokonca vie radiť.

Koncept robota ale slúži predovšetkým k vývoju nových bezpečnostných systémov, ktoré pomôžu naučiť počítače myslieť a predvídať. Pomôže teda s vývojom vodičských asistentov pre motocykle. ABS a kontrola trakcie sú dnes bežné, ale niečo na spôsob ESP sa ešte nikomu nepodarilo do sériovej výroby motocyklov dostať.

Stabilizačný systém pre motorky vyvíja aj spoločnosť Bosch a pracuje na ňom aj BMW a Kawasaki. Kedy sa niečo také dostane do sériovej výroby je ešte ale vo hviezdach.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY