vytisknout velikost písma Roborace: Preteky áut bez vodiča sú tu. Dnes bol predstavený ich špeciál

Do úvodnej sezóny vstúpi desať tímov, každý nasadí dve autá. Jednotlivé tímy budú pracovať na vlastnom softvéri.
Roborace: Preteky áut bez vodiča sú tu. Dnes bol predstavený ich špeciál

Už príchod elektrických formulí bol pre niektorých fanúšikov klasického motoršportu pomerne horkou pilulkou modernej doby, no dnes prichádza ďalšia. Seriál elektrických formulí doplní od sezóny 2016/2017 preteky autonómnych špeciálov. Tie sa budú preháňať po okruhoch bez vodiča.

Do úvodnej sezóny vstúpi desať tímov, keď každý nasadí dve autá. Všetky špeciály ale budú technicky identické, ich vzhľad si môžete prezrieť na prvom obrázku a na krátkom videu. O dizajn sa postaral Daniel Simon, čo je dizajnér, ktorého prácu sme mohli vidieť vo filme Tron: Legacy.

Jednotlivé tímy budú pracovať na vlastnom softvéri a práve ten tiež nakoniec bude rozhodovať o tom, ktorý špeciál zájde lepší čas. Autori tohto projektu očakávajú, že sa z týchto vozidiel postupne stanú stroje rýchlejšie ako vďaka bežným jazdcom.

rrr.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY