vytisknout velikost písma Rinspeed Etos je BMW i8 s volantom, ktorý vie zmiznúť v palubovke

Rinspeed Etos je BMW i8 s volantom, ktorý vie zmiznúť v palubovke

Tretíkrát v krátkej dobe sa vraciame k BMW i8 a tretíkrát to je úplne iný "tuning". Kým prvá úprava znamenala zástavbu spaľovacieho osemvalca a tá druhá priniesla zbesilý dizajn, tretia prestavba, o ktorú sa postaral Rinspeed, ukazuje budúcnosť. Táto i8 sa totiž vie sama riadiť a podľa toho jej interiér aj vyzerá.

Rinspeed je už niekoľká spoločnosť (predtým to bolo napríklad Volvo), ktorá sa zaoberá podobou interiéru v autách, ktoré budú schopné úplne samostatnej jazdy, čo dáva priestor ku kompletnej prestavbe pracoviska vodiča. Rinspeed Etos, ako sa nový koncept volá, má preto volant, ktorý sa na vaše želanie schová v palubovke. Tým vodič získa viac priestoru pred sebou a môže si napríklad v pokoji čítať.

etos_01.jpgetos_03.jpgetos_22.jpgBudúcnosť podľa spoločnosti Rinspeed: Športový trojvalcový automobil, sledovanie vlastným dronom, volant schopný zmiznúť v palubovke, všeobecná konektivita, kompletní bezpečnostní asistenti aj stráženie toho, kam sa vodič pozerá. Tešíte sa?

Alebo môže tiež sledovať niečo na displeji s uhlopriečkou 21,5 palca a ultra HD rozlíšením. Takéto displeje sú v aute dva a každý je možné samostatne nastaviť tak, aby sa vám naň dobre pozeralo. Ovládanie jednotlivých funkcií bude možné vykonávať hlasovo, ale počíta sa aj s ovládaním gestami.

Automobil má zároveň osem HD kamier rozmiestnených po karosérii, čo možno využiť pre rôzne situácie. Napríklad pri parkovaní k obrubníku, kedy vám systém premietne priamy záber predných kolies, aby ste si o obrubník neodreli dvadsaťpalcové disky. Lenže tým stále technické vychytávky nekončia.

Rinspeed sleduje oči vodiča a túto informáciu niekoľkými spôsobmi využíva. Spätné zrkadlá sú virtuálne, slepý uhol neexistuje, ale hlavne sa zapnú len vtedy, keď sa na ne vodič pozrie, čo je možné práve vďaka sledovanie očí. Zároveň systém vie, čo ste ako vodič videli, pretože vie monitorovať všetky prekážky okolo vás, predovšetkým si ale časom zistí, ktoré prekážky ste naopak prehliadli. Podľa toho potom upravuje prípadné upozornenie zobrazované na displejoch.

Čerešničkou na torte je dron, ktorý má svoju pristávaciu plošinu vzadu nad motorom. Tá sa ale skladá z 12 000 diód, takže tu môžete premietať rôzne nápisy. Dron ako taký vie vyzdvihnúť niektoré drobné veci (Rinspeed dáva ako príklad kyticu ruží), prípadne vás bude natáčať, ako sa krásne veziete po vašej obľúbenej ceste a video naživo prenášať na internet, kde sa na neho budú pozerať vaši priatelia, ktoré určite nemajú nič iné na práci.

Rinspeed Etos sa ukáže vo svetovej premiére začiatkom januára na veľtrhu CES 2016.

etos_04.jpgetos_05.jpgetos_06.jpgetos_07.jpgetos_08.jpgetos_09.jpgetos_10.jpgetos_11.jpgetos_12.jpgetos_13.jpgetos_14.jpgetos_15.jpgetos_16.jpgetos_17.jpgetos_18.jpgetos_19.jpgetos_25.jpgetos_20.jpgetos_21.jpgetos_23.jpgetos_24.jpgetos_26.jpgetos_02.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY