vytisknout velikost písma Rinspeed Etos je BMW i8 s volantom, ktorý vie zmiznúť v palubovke

Rinspeed Etos je BMW i8 s volantom, ktorý vie zmiznúť v palubovke

Tretíkrát v krátkej dobe sa vraciame k BMW i8 a tretíkrát to je úplne iný "tuning". Kým prvá úprava znamenala zástavbu spaľovacieho osemvalca a tá druhá priniesla zbesilý dizajn, tretia prestavba, o ktorú sa postaral Rinspeed, ukazuje budúcnosť. Táto i8 sa totiž vie sama riadiť a podľa toho jej interiér aj vyzerá.

Rinspeed je už niekoľká spoločnosť (predtým to bolo napríklad Volvo), ktorá sa zaoberá podobou interiéru v autách, ktoré budú schopné úplne samostatnej jazdy, čo dáva priestor ku kompletnej prestavbe pracoviska vodiča. Rinspeed Etos, ako sa nový koncept volá, má preto volant, ktorý sa na vaše želanie schová v palubovke. Tým vodič získa viac priestoru pred sebou a môže si napríklad v pokoji čítať.

etos_01.jpgetos_03.jpgetos_22.jpgBudúcnosť podľa spoločnosti Rinspeed: Športový trojvalcový automobil, sledovanie vlastným dronom, volant schopný zmiznúť v palubovke, všeobecná konektivita, kompletní bezpečnostní asistenti aj stráženie toho, kam sa vodič pozerá. Tešíte sa?

Alebo môže tiež sledovať niečo na displeji s uhlopriečkou 21,5 palca a ultra HD rozlíšením. Takéto displeje sú v aute dva a každý je možné samostatne nastaviť tak, aby sa vám naň dobre pozeralo. Ovládanie jednotlivých funkcií bude možné vykonávať hlasovo, ale počíta sa aj s ovládaním gestami.

Automobil má zároveň osem HD kamier rozmiestnených po karosérii, čo možno využiť pre rôzne situácie. Napríklad pri parkovaní k obrubníku, kedy vám systém premietne priamy záber predných kolies, aby ste si o obrubník neodreli dvadsaťpalcové disky. Lenže tým stále technické vychytávky nekončia.

Rinspeed sleduje oči vodiča a túto informáciu niekoľkými spôsobmi využíva. Spätné zrkadlá sú virtuálne, slepý uhol neexistuje, ale hlavne sa zapnú len vtedy, keď sa na ne vodič pozrie, čo je možné práve vďaka sledovanie očí. Zároveň systém vie, čo ste ako vodič videli, pretože vie monitorovať všetky prekážky okolo vás, predovšetkým si ale časom zistí, ktoré prekážky ste naopak prehliadli. Podľa toho potom upravuje prípadné upozornenie zobrazované na displejoch.

Čerešničkou na torte je dron, ktorý má svoju pristávaciu plošinu vzadu nad motorom. Tá sa ale skladá z 12 000 diód, takže tu môžete premietať rôzne nápisy. Dron ako taký vie vyzdvihnúť niektoré drobné veci (Rinspeed dáva ako príklad kyticu ruží), prípadne vás bude natáčať, ako sa krásne veziete po vašej obľúbenej ceste a video naživo prenášať na internet, kde sa na neho budú pozerať vaši priatelia, ktoré určite nemajú nič iné na práci.

Rinspeed Etos sa ukáže vo svetovej premiére začiatkom januára na veľtrhu CES 2016.

etos_04.jpgetos_05.jpgetos_06.jpgetos_07.jpgetos_08.jpgetos_09.jpgetos_10.jpgetos_11.jpgetos_12.jpgetos_13.jpgetos_14.jpgetos_15.jpgetos_16.jpgetos_17.jpgetos_18.jpgetos_19.jpgetos_25.jpgetos_20.jpgetos_21.jpgetos_23.jpgetos_24.jpgetos_26.jpgetos_02.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY