vytisknout velikost písma Rinspeed budí: Nový autonómny koncept sa predstaví v Ženeve

Rinspeed budí: Nový autonómny koncept sa predstaví v Ženeve

Trochu s predstihom dorazila prvá správa týkajúca sa nadchádzajúceho ženevského autosalónu. Spoločnosť Rinspeed tu predstaví nový koncept, ktorý ukáže, ako bude vyzerať budúcnosť automobilovej dopravy. Riadiť môže auto samotné, riadiť bude môcť samozrejme aj vodič, ale volant sa môže dostať rovnako tak aj ku spolujazdcovi.

Nová štúdia vyzerá ako BMW i3, ale v oficiálnych tlačových materiáloch o tomto modeli nie je vôbec žiadna zmienka. Rinspeed prezentuje štúdiu Budii ako atraktívny elektromobil a tiež ako najlepšieho priateľa vodiča. Keď si to budete priať, budí bude riadiť za vás, pričom sa bude neustále učiť podľa vašej jazdy a bude na tú svoju aplikovať zvyky a štýl vodiča.

Jednou z mnohých inovácií potom má byť akési špeciálne rameno, na ktorom je umiestnený volant. Ak nechce riadiť ani vodič, ani spolujazdec, potom bude volant umiestnený jednoducho uprostred auta. Ktokoľvek z popredných cestujúcich si ale bude môcť volant pritiahnuť k sebe a ujať sa riadenia.

Ženevský autosalón sa budúci rok koná v termíne od piateho do pätnásteho marca.

rinsp_1.jpgrinsp_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY