vytisknout velikost písma Riadne upravený "Herbie" ide na rally. A rovno na tú Dakarskú

Riadne upravený "Herbie" ide na rally. A rovno na tú Dakarskú

Dakarská rallye 2015 bude plná zaujímavých strojov. Už vieme, že sa na trate tejto súťaže vydá Peugeot, nebude chýbať zástup špeciálov Mini, dôjde aj na závodnú Daciu Duster alebo vôbec prvýkrát na čisto elektrický automobil. A v tejto konkurencii sa predstaví ešte jeden zaujímavý špeciál - dôkladne vylepšený "Herbie", teda Volkswagen Chrobák.

Iste, s klasickým Chrobákom tento stroj veľa spoločného nemá. Pripomína ho iba názov "DunBee" a základný tvar karosérie. Inak ide o ľahkú buginu, ktorá by mala byť vzhľadom k ostatným továrenským špeciálom relatívne lacná. DunBee vzniká v Belgicku a za celým projektom stojí Stéphane Henrard. Ten sa už tiež predstavil s týmto vozidlom na lacnejšej súťaži vedúcej po pôvodnej trase dakarskej rallye (Africa Eco Race).

O pohon sa stará dvojlitrový naftový štvorvalec pôvodom od automobilky Volkswagen, ktorý zostal stále veľmi sériový a vďaka tomu aj cenovo dostupný. Napriek tomu Stéphane uvádza, že je jeho Chrobák spoľahlivý a dostatočne rýchly. Podľa dostupných informácií ponúka motor výkon 140 kW (190 koní). Na minuloročnej Africa Eco Race došiel DunBee celkovo na treťom mieste.

Stéphane Henrard sa predstavil na dakarskej rallye už niekoľkokrát, pričom trikrát dokázal dôjsť v najlepšej desiatke celkového poradia.

herbie_1.jpegherbie_1.jpgherbie_2.jpegherbie_2.jpgherbie_3.jpgherbie_4.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY