vytisknout velikost písma Riadne upravený "Herbie" ide na rally. A rovno na tú Dakarskú

Riadne upravený "Herbie" ide na rally. A rovno na tú Dakarskú

Dakarská rallye 2015 bude plná zaujímavých strojov. Už vieme, že sa na trate tejto súťaže vydá Peugeot, nebude chýbať zástup špeciálov Mini, dôjde aj na závodnú Daciu Duster alebo vôbec prvýkrát na čisto elektrický automobil. A v tejto konkurencii sa predstaví ešte jeden zaujímavý špeciál - dôkladne vylepšený "Herbie", teda Volkswagen Chrobák.

Iste, s klasickým Chrobákom tento stroj veľa spoločného nemá. Pripomína ho iba názov "DunBee" a základný tvar karosérie. Inak ide o ľahkú buginu, ktorá by mala byť vzhľadom k ostatným továrenským špeciálom relatívne lacná. DunBee vzniká v Belgicku a za celým projektom stojí Stéphane Henrard. Ten sa už tiež predstavil s týmto vozidlom na lacnejšej súťaži vedúcej po pôvodnej trase dakarskej rallye (Africa Eco Race).

O pohon sa stará dvojlitrový naftový štvorvalec pôvodom od automobilky Volkswagen, ktorý zostal stále veľmi sériový a vďaka tomu aj cenovo dostupný. Napriek tomu Stéphane uvádza, že je jeho Chrobák spoľahlivý a dostatočne rýchly. Podľa dostupných informácií ponúka motor výkon 140 kW (190 koní). Na minuloročnej Africa Eco Race došiel DunBee celkovo na treťom mieste.

Stéphane Henrard sa predstavil na dakarskej rallye už niekoľkokrát, pričom trikrát dokázal dôjsť v najlepšej desiatke celkového poradia.

herbie_1.jpegherbie_1.jpgherbie_2.jpegherbie_2.jpgherbie_3.jpgherbie_4.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY