vytisknout velikost písma Riadne upravený "Herbie" ide na rally. A rovno na tú Dakarskú

Riadne upravený "Herbie" ide na rally. A rovno na tú Dakarskú

Dakarská rallye 2015 bude plná zaujímavých strojov. Už vieme, že sa na trate tejto súťaže vydá Peugeot, nebude chýbať zástup špeciálov Mini, dôjde aj na závodnú Daciu Duster alebo vôbec prvýkrát na čisto elektrický automobil. A v tejto konkurencii sa predstaví ešte jeden zaujímavý špeciál - dôkladne vylepšený "Herbie", teda Volkswagen Chrobák.

Iste, s klasickým Chrobákom tento stroj veľa spoločného nemá. Pripomína ho iba názov "DunBee" a základný tvar karosérie. Inak ide o ľahkú buginu, ktorá by mala byť vzhľadom k ostatným továrenským špeciálom relatívne lacná. DunBee vzniká v Belgicku a za celým projektom stojí Stéphane Henrard. Ten sa už tiež predstavil s týmto vozidlom na lacnejšej súťaži vedúcej po pôvodnej trase dakarskej rallye (Africa Eco Race).

O pohon sa stará dvojlitrový naftový štvorvalec pôvodom od automobilky Volkswagen, ktorý zostal stále veľmi sériový a vďaka tomu aj cenovo dostupný. Napriek tomu Stéphane uvádza, že je jeho Chrobák spoľahlivý a dostatočne rýchly. Podľa dostupných informácií ponúka motor výkon 140 kW (190 koní). Na minuloročnej Africa Eco Race došiel DunBee celkovo na treťom mieste.

Stéphane Henrard sa predstavil na dakarskej rallye už niekoľkokrát, pričom trikrát dokázal dôjsť v najlepšej desiatke celkového poradia.

herbie_1.jpegherbie_1.jpgherbie_2.jpegherbie_2.jpgherbie_3.jpgherbie_4.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY