vytisknout velikost písma Riadne upravený "Herbie" ide na rally. A rovno na tú Dakarskú

Riadne upravený "Herbie" ide na rally. A rovno na tú Dakarskú

Dakarská rallye 2015 bude plná zaujímavých strojov. Už vieme, že sa na trate tejto súťaže vydá Peugeot, nebude chýbať zástup špeciálov Mini, dôjde aj na závodnú Daciu Duster alebo vôbec prvýkrát na čisto elektrický automobil. A v tejto konkurencii sa predstaví ešte jeden zaujímavý špeciál - dôkladne vylepšený "Herbie", teda Volkswagen Chrobák.

Iste, s klasickým Chrobákom tento stroj veľa spoločného nemá. Pripomína ho iba názov "DunBee" a základný tvar karosérie. Inak ide o ľahkú buginu, ktorá by mala byť vzhľadom k ostatným továrenským špeciálom relatívne lacná. DunBee vzniká v Belgicku a za celým projektom stojí Stéphane Henrard. Ten sa už tiež predstavil s týmto vozidlom na lacnejšej súťaži vedúcej po pôvodnej trase dakarskej rallye (Africa Eco Race).

O pohon sa stará dvojlitrový naftový štvorvalec pôvodom od automobilky Volkswagen, ktorý zostal stále veľmi sériový a vďaka tomu aj cenovo dostupný. Napriek tomu Stéphane uvádza, že je jeho Chrobák spoľahlivý a dostatočne rýchly. Podľa dostupných informácií ponúka motor výkon 140 kW (190 koní). Na minuloročnej Africa Eco Race došiel DunBee celkovo na treťom mieste.

Stéphane Henrard sa predstavil na dakarskej rallye už niekoľkokrát, pričom trikrát dokázal dôjsť v najlepšej desiatke celkového poradia.

herbie_1.jpegherbie_1.jpgherbie_2.jpegherbie_2.jpgherbie_3.jpgherbie_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY