vytisknout velikost písma Rezvani Beast je nakoniec radikálne prestavbou Arielu Atom

Kalifornský superšport Beast bol konečne predstavený. Je to ďalší americký superšport využívajúci extrémne ľahkej britskej konštrukcie. Je to 507 koní vs. 666 kg...
Rezvani Beast je nakoniec radikálne prestavbou Arielu Atom

O pripravovanom modeli Rezvani Beast sme naposledy písali na začiatku apríla, no až teraz vám môžeme tento pozoruhodný špeciál predstaviť v plnej jeho kráse. Ide o produkt kalifornskej spoločnosti Rezvani Motors vyvinutý Samirom Sadikhovom, na ktorého si možno spomeniete v súvislosti s tri roky starou stavbou Ferrari Xerzi, ktorá vznikla v rámci štylistickej súťaže Ferrari World Design Contest 2011.

Rezvani Beast ofic 01.jpgRezvani Beast ofic 02.jpgRezvani Beast ofic 03.jpgRezvani Beast ofic 04.jpgRezvani Beast ofic 05.jpgRezvani Beast ofic 06.jpg
Rezvani Beast: ďalší americký superšport s britským základom sa predstavuje 

Rezvani Beast nakoniec vychádza zo základu špecifického britského modelu Ariel Atom, ktorý sa v priebehu rokov stal legendou medzi vyznávačmi čistej rýchlosti a bezprostredného kontaktu s vozidlom a jeho okolím (pripomeňme aspoň typ Ariel Atom V8...). Ide pritom o podobný koncept, ktorý zafungoval pri stavbe typu Hennessey Venom GT, v súčasnosti oficiálne najrýchlejšieho sériového automobilu sveta. Tejto americkej stavbe za základ poslúžila britská konštrukcia Lotus Elise...

Pri prvom pohľade by podobnosť Beastu s Atomom zrejme hádal len málokto. Roadster Rezvani Beast totiž vyniká kompletnou karosériou, ktorá je vyrobená z uhlíkových kompozitov, agresívnymi a ostrými tvarmi, snímateľným čelným sklom a devätnásťpalcovými liatymi ráfikmi. Nový Rezvani Beast bude k dispozícii v niekoľkých verziách. Štandardom je Beast 300 s preplňovaným štvorvalcom 2,0 l s výkonom 319 koní (235 kW), ktorý má vozu zabezpečiť zrýchlenie z 0 na 96 km/h za 2,9 s.

Rezvani Beast ofic 07.jpgRezvani Beast ofic 08.jpgRezvani Beast ofic 09.jpgRezvani Beast ofic 14.jpgRezvani Beast ofic 10.jpgRezvani Beast ofic 12.jpg
Rezvani Beast je v ponuke tiež ako kit pre vozidlá Ariel Atom

Model Beast 500 ponúkne motor 2,4 l s výkonom 507 koní (373 kW), čo zlepší čas potrebný na zrýchlenie z 0 na 96 km/h o 0,2 sekundy. Rezvani Motors svoje vozidlá ponúka v rozpätí od 99 500 do 124 900 dolárov, čo sú ale len uvádzacie ceny, pričom tie oficiálne majú činiť 119 000, resp. 139 000 dolárov. Pokiaľ ale už vlastníte Ariel Atom, prestavajú vám ho do podoby Beast 300 za 49 000 dolárov, a za 69 000 dolárov do podoby Beast 500.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY