Retro

Predstavujeme ich veľmi často a radi - krásavcov minulých rokov a desaťročí. Veteráni, ktorí nestárnu a naopak naberajú na cene. Sprostredkúvame pravidelné retro pohľady na legendy.



Retro
Na predaj je unikátny Mercedes-Benz 600 Pullman s ktorým jazdil Tito

Na predaj je unikátny Mercedes-Benz 600 Pullman s ktorým jazdil Tito

Na predaj je unikátny Mercedes-Benz 600 Pullman Presidential Landaulet. Modelu Pullman Landaulet bolo vyrobených iba 59 kusov, ponúkaná šesťdverová verzia ale vznikla len v deviatich exemplároch. Tento konkrétny voz vlastnil Josip Broz Tito. Požadovaná cena zverejnená nebola, ale bude astronomická.

24. 11. 2016 | Dalibor Žák
RetroZaujímavosti
GALÉRIA: Sovietske pretekárske autá, ktoré ste zrejme nikdy nevideli

GALÉRIA: Sovietske pretekárske autá, ktoré ste zrejme nikdy nevideli

Sovietsky zväz si zvyčajne nespájame s legendárnymi závodnými autami. Bývalá komunistická veľmoc sa snažila demonštrovať svoje technické a technologické pokroky inak, predovšetkým skrz zbraňové systémy a kozmický program. Automobil mal slúžiť iba k doprave, nie k zábave niekoľkých málo nadšencov.

18. 11. 2016 | Dalibor Žák
Retro
GALÉRIA: Sú hrozné, no napriek tomu veľmi žiadené

GALÉRIA: Sú hrozné, no napriek tomu veľmi žiadené

Automobilová história si pamätá na veľa automobilových omylov. Niektoré autá minuli cieľovú skupinu, iné boli jednoducho zlé. Ale len malá časť skutočne zlých áut postupom času získala ikonický status práve vďaka tomu, že sa preslávila svojimi nedostatkami. Takže zatiaľ čo vo svojej dobe ste len vyhodili peniaze z okna a potom boli radi, že auto vykúpili aspoň v šrote, dnes by vám zberatelia paradoxne utrhli ruky.

14. 11. 2016 | Dalibor Žák
Retro
GALÉRIA: Fiat pripomína 50. výročie modelu 124 Spider (+video)

GALÉRIA: Fiat pripomína 50. výročie modelu 124 Spider (+video)

Tretieho novembra to bolo presne 50 rokov od predstavenia prvej verzie modelu Fiat 124 Sport Spider.

9. 11. 2016 | Dalibor Žák
Retro
GALÉRIA: 10 áut, ktoré navždy zmenili automobilový priemysel

GALÉRIA: 10 áut, ktoré navždy zmenili automobilový priemysel

Ľudstvo pozná a používa automobil už dlhšie ako sto rokov. Samotný základ v podobe štvorkolesového vozidla poháňaného spaľovacím motorom zostáva stále rovnaký, inak sa ale autá zmenili na nepoznanie. Mnohé systémy, prvky a funkcie, ktoré považujeme v moderných autách za úplné samozrejmosti, boli v čase svojho vzniku novátorskými a hocikedy aj riskantnými počinmi.

19. 10. 2016 | Dalibor Žák
Retro
Na predaj je "nový" Volkswagen Golf z roku 1995. Nemá ani 3000km

Na predaj je "nový" Volkswagen Golf z roku 1995. Nemá ani 3000km

Za približne 14-tisíc eur môžete mať úplne nový Volkswagen Golf. V Nemecku sa za tú istú sumu predáva Golf z roku 1995.

19. 10. 2016 | Dalibor Žák
Retro
Škoda 120 oslavuje štyridsať rokov. Mnohé jazdia dodnes

Škoda 120 oslavuje štyridsať rokov. Mnohé jazdia dodnes

Výroba modelového radu Škoda 742/743 bola ukončená v roku 1990, kedy ju definitívne nahradil Favorit s modernou koncepciou s motorom vpredu a pohonom predných kolies a začal tak vlastne veľmi úspešnú modernú éru mladoboleslavskej automobilky.

19. 9. 2016 | Dalibor Žák
RetroZaujímavosti
Galéria: Škoda Octavia oslavuje 20 rokov. Vzniklo ich vyše päť miliónov

Galéria: Škoda Octavia oslavuje 20 rokov. Vzniklo ich vyše päť miliónov

Cez víkend uplynulo presne dvadsať rokov od začatia výroby modelu Škoda Octavia, najpredávanejšieho automobilu novodobej histórie automobilky z Mladej Boleslavy. Výroba Octavie bola oficiálne zahájená v utorok 3. septembra 1996 v vtedy novej montážnej hale s rozlohou 32 000 m2 výrobných priestorov.

7. 9. 2016 | Dalibor Žák | 1
RetroTechnika
Galéria: 15 športových áut zo socialistických krajín

Galéria: 15 športových áut zo socialistických krajín

Po vzore západných imperialistov sa aj východný blok občas pokúsil o športové auto, ale do sériovej výroby sa dostalo iba málo výnimiek.

6. 9. 2016 | Dalibor Žák
Retro
Opel Ascona A (1970-1975): Súťažný majster Európy

Opel Ascona A (1970-1975): Súťažný majster Európy

Opel Ascona nahradil na konci roka 1970 v strednej triede iba tri roky vyrábanú Olympiu A. Meno prežilo osemnásť rokov, než prišla prvá Vectra.

28. 8. 2016 | Václav Holec
Retro
Audi S2 (1990-1996): Osemdesiatka naostro

Audi S2 (1990-1996): Osemdesiatka naostro

Na jeseň 1990 debutoval najvýkonnejší variant kupé Audi generácie B3 ako oficiálny nástupca legendárneho quattra. Po modernizácii (B4) ho doplnili aj sedan a kombi.

18. 8. 2016 | Václav Holec
FascináciaRetro
Bugatti EB 110 (1991-1995): Sen o vzkriesení značky

Bugatti EB 110 (1991-1995): Sen o vzkriesení značky

Na autosalón v Turíne 1990 priviezol Giugiarov Italdesign štúdiu Bugatti ID90. Znamenala jediné: legenda sa vrátila. Prototyp finálnej verzie bol potom predstavený ku 110. výročiu narodenia Ettore Bugattiho.

12. 8. 2016 | Václav Holec
FascináciaRetroZaujímavosti
Galéria: Škoda vyrábala rýchle autá vždy, len sa nevolali RS

Galéria: Škoda vyrábala rýchle autá vždy, len sa nevolali RS

Pripomeňte si niektoré zaujímavé modely z dlhej a bohatej histórie mladoboleslavskej značky.

10. 8. 2016 | Dalibor Žák
FascináciaRetroSportVideo
Ferrari 250 GTO (1961-1964): (Ne)homologizovaná kráska aj zviera

Ferrari 250 GTO (1961-1964): (Ne)homologizovaná kráska aj zviera

Ferrari 250 GTO je legendou, postavili ich totiž len štyridsať. Niet divu, že ceny zachovalých kusov z prvej série sa šplhajú do nadoblačných výšin a lámu aukčné rekordy.

5. 8. 2016 | Václav Holec
FascináciaRetroŽivot šoféra
Začalo to Večne nespokojnou: Galéria najrýchlejších áut sveta

Začalo to Večne nespokojnou: Galéria najrýchlejších áut sveta

Dnes máme Veyron Super Sport a jeho 431 km/h. Ale bude niekedy ešte nejaké rýchlejšie auto?

4. 8. 2016 | Dalibor Žák
FascináciaRetro
Toyota 2000 GT (1967-1970): Prvý japonský „superšport“

Toyota 2000 GT (1967-1970): Prvý japonský „superšport“

Japonská Toyota sa preslávila svojimi športovými automobilmi, ku ktorým sa pomaly, ale isto vracia. Dnes najcennejším a najvyhľadávanejším kúskom nepochybne je 2000 GT.

30. 7. 2016 | Václav Holec
DesignRetro
Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina

Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina

To, že necháte navrhnúť nové auto v štúdiu Bertone alebo Pininfarina, ešte automaticky neznamená, že bude krásne a dobré.

27. 7. 2016 | Dalibor Žák
Retro
Ferrari Testarossa (1984-1996): Červená hlava

Ferrari Testarossa (1984-1996): Červená hlava

Ferrari sa na jeseň 1984 vrátilo k legendárnemu menu Testarossa. Používali ho už športové prototypy z druhej polovice 50. rokov.

26. 7. 2016 | Václav Holec
FascináciaRetro
Maserati Boomerang (1971-1972): Osemvalcový klín

Maserati Boomerang (1971-1972): Osemvalcový klín

Koncept Boomerang s technikou Maserati vznikol pred štyridsiatimi štyrmi rokmi. Aj dnes vyzerá skoro ako kozmická loď.

24. 7. 2016 | Václav Holec
RetroSportVideo
Reportáž z rally Monte Carlo 1956 ukazuje, že sa vtedy pretekalo trochu inak

Reportáž z rally Monte Carlo 1956 ukazuje, že sa vtedy pretekalo trochu inak

23. 7. 2016 | Dalibor Žák
1234567...16
´
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY