vytisknout velikost písma Reportáž z rally Monte Carlo 1956 ukazuje, že sa vtedy pretekalo trochu inak

Reportáž z rally Monte Carlo 1956 ukazuje, že sa vtedy pretekalo trochu inak

Ako dneska prebiehajú automobilové súťaže? Továrenské tímy odvezú svoje kamióny plné techniky na miesto, vybudujú klimatizované zázemie pre jazdcov a do práce vyšlú armádu mechanikov. Nie je to zle, len je to jednoducho iné ako pred mnohými rokmi v začiatkoch profesionálneho motoristického športu.

Reportáž zo slávnej rally Monte Carlo ukazuje, že vtedy sa skutočne pretekalo inak. Posádky sa zišli z celej Európy do Paríža na technickú prehliadku (väčšinou po vlastnej osi) a následne sa po ceste za verejnej prevádzky presunuli na juh Francúzska k Monaku. Pravda, vtedy nebola prevádzka tak hustá ako dnes.

Rally v roku 1956 vyhrala posádka Ronnie Adams / Frank Biggar / D. Johnston s Jaguarom Mark VII, druhý skončil Mercedes-Benz 220 s Walterom Schock a K.Raebem na palube a tretí došiel DKW, ktoré pilotovali M. Grosgogeat a P. Biaginin.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY