vytisknout velikost písma Reportáž z rally Monte Carlo 1956 ukazuje, že sa vtedy pretekalo trochu inak

Reportáž z rally Monte Carlo 1956 ukazuje, že sa vtedy pretekalo trochu inak

Ako dneska prebiehajú automobilové súťaže? Továrenské tímy odvezú svoje kamióny plné techniky na miesto, vybudujú klimatizované zázemie pre jazdcov a do práce vyšlú armádu mechanikov. Nie je to zle, len je to jednoducho iné ako pred mnohými rokmi v začiatkoch profesionálneho motoristického športu.

Reportáž zo slávnej rally Monte Carlo ukazuje, že vtedy sa skutočne pretekalo inak. Posádky sa zišli z celej Európy do Paríža na technickú prehliadku (väčšinou po vlastnej osi) a následne sa po ceste za verejnej prevádzky presunuli na juh Francúzska k Monaku. Pravda, vtedy nebola prevádzka tak hustá ako dnes.

Rally v roku 1956 vyhrala posádka Ronnie Adams / Frank Biggar / D. Johnston s Jaguarom Mark VII, druhý skončil Mercedes-Benz 220 s Walterom Schock a K.Raebem na palube a tretí došiel DKW, ktoré pilotovali M. Grosgogeat a P. Biaginin.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY