vytisknout velikost písma Renovo Coupe: Nový elektrický športiak dostal 1356 Nm

Renovo Coupe: Nový elektrický športiak dostal 1356 Nm

Fanúšikovia rýchlych elektromobilov majú ďalšiu možnosť, ako minúť svoje peniaze. Okrem pripravenej Tesly Model S sa na Concours d'Elegance ukázal ešte jeden športový elektromobil. Volá sa Renovo Coupe a základné parametre má prinajmenšom dosť zaujímavé. Výkon cez 367 kW (500 koní), točivý moment za hranicou 1300 Nm a zrýchlenie z nuly na stovku okolo štyroch sekúnd.

Renovo sa prezentuje ako výrobca vôbec prvého superšportového amerického automobilu. Pod dizajnom v štýle retro sa skrýva moderná technológia elektrického pohonu používajúca lítium-iónové akumulátory s nešpecifikovanou kapacitou. Poháňaná je zadná náprava a výkon elektrického systému stačí na zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) v čase pod 3,4 s. Maximálna rýchlosť potom činí 193 km/h.

Renovo Coupe je schopné dobiť svoje akumulátory do pol hodiny. Výroba je umiestnená do Silicon Valley, produkcia tohto automobilu odštartuje budúci rok a bude obmedzená. Cena sa pohybuje v prepočte okolo 394-tisíc eur. Ak sa vám to zdá veľa, presťahujte sa s naftovým autom do Francúzska, tam ho nechajte zošrotovať a možno od úradov dostanete na nový elektromobil dotáciu desať tisíc eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY