vytisknout velikost písma Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude pretekať

Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude pretekať

Nie, toto nie je žiadny ďalší nerealistický koncept. Toto je skutočné auto, ktoré si už teraz môžete kúpiť a od budúceho roka s ním môžete pretekať v seriáli Renaultsport Trophy, ktorý je súčasťou kolotoča World Series by Renault.

Renault_60852_global_en.jpgRenault_60853_global_en.jpgRenault_60882_global_en.jpg
Na rozdiel od väčšiny podobných nápadov bude tento skutočne jazdiť preteky a už si ho môžete aj kúpiť, len zaplatíte asi 360 tisíc eur

Tento jednoúčelový závodný špeciál poháňa preplňovaný šesťvalec Nismo 3,8 l, ktorý nájdete aj v Nissane GT-R. Bol ale upravený pre použitie v pretekárskom aute, takže má napríklad mazanie so suchou vaňou. Obmedzovač otáčok je nastavený na 6800 ot./min.

Tlak preplňovania je regulovaný tak, aby motor generoval výkon "cez 500 koní", ako uvádza Renault v tlačovej správe. Krútiaci moment vraj dosahuje hodnoty 600 Nm, takže sa vozidlo parametrami radí niekam medzi kategórie GT3 a DTM. Sedemstupňovú sekvenčnú prevodovku dodáva firma SADEV, elektroniku radenia zase vyvinuli technici ZF Race Engineering.

Renault tvrdí, že výkonnosť modelu r.š. 01 je skôr bližšie k autám DTM než GT3 a napríklad aerodynamika je tak efektívna, že auto generuje v rýchlosti 300 km/h prítlak 1,7 tony. Ten je vraj porovnateľný s monopostom Formuly Renault 3.5.

Celokarbonovú šasi spolu so 150litrovou nádržou postavila spoločnosť Dallara podľa vzoru formule Renault. Bezpečnosť vraj zodpovedá normám vrcholnej kategórie FIA LMP1 pre rok 2014, oceľová ochranná klietka je samozrejmosťou. Hmotnosť vozidla nepresahuje 1100 kg.

O spomalenie sa starajú karbónové šesťpiestikové brzdy PFC s priemerom kotúčov 380 mm, vybavené závodným ABS. S priľnavosťou zadných poháňaných hladkých pneumatík Michelin 31/71 R18 zase pomáha elektronická kontrola trakcie. Teraz už len ostáva čakať, či sa niečo podobné, hoci v civilizovanejšom balení, dostane do sériovej výroby.

Renault_60846_global_en.jpgRenault_60847_global_en.jpgRenault_60848_global_en.jpg

Renault_60849_global_en.jpgRenault_60850_global_en.jpgRenault_60851_global_en.jpg

Renault_60884_global_en.jpgRenault_60883_global_en.jpgRenault_60885_global_en.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY