vytisknout velikost písma Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude pretekať

Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude pretekať

Nie, toto nie je žiadny ďalší nerealistický koncept. Toto je skutočné auto, ktoré si už teraz môžete kúpiť a od budúceho roka s ním môžete pretekať v seriáli Renaultsport Trophy, ktorý je súčasťou kolotoča World Series by Renault.

Renault_60852_global_en.jpgRenault_60853_global_en.jpgRenault_60882_global_en.jpg
Na rozdiel od väčšiny podobných nápadov bude tento skutočne jazdiť preteky a už si ho môžete aj kúpiť, len zaplatíte asi 360 tisíc eur

Tento jednoúčelový závodný špeciál poháňa preplňovaný šesťvalec Nismo 3,8 l, ktorý nájdete aj v Nissane GT-R. Bol ale upravený pre použitie v pretekárskom aute, takže má napríklad mazanie so suchou vaňou. Obmedzovač otáčok je nastavený na 6800 ot./min.

Tlak preplňovania je regulovaný tak, aby motor generoval výkon "cez 500 koní", ako uvádza Renault v tlačovej správe. Krútiaci moment vraj dosahuje hodnoty 600 Nm, takže sa vozidlo parametrami radí niekam medzi kategórie GT3 a DTM. Sedemstupňovú sekvenčnú prevodovku dodáva firma SADEV, elektroniku radenia zase vyvinuli technici ZF Race Engineering.

Renault tvrdí, že výkonnosť modelu r.š. 01 je skôr bližšie k autám DTM než GT3 a napríklad aerodynamika je tak efektívna, že auto generuje v rýchlosti 300 km/h prítlak 1,7 tony. Ten je vraj porovnateľný s monopostom Formuly Renault 3.5.

Celokarbonovú šasi spolu so 150litrovou nádržou postavila spoločnosť Dallara podľa vzoru formule Renault. Bezpečnosť vraj zodpovedá normám vrcholnej kategórie FIA LMP1 pre rok 2014, oceľová ochranná klietka je samozrejmosťou. Hmotnosť vozidla nepresahuje 1100 kg.

O spomalenie sa starajú karbónové šesťpiestikové brzdy PFC s priemerom kotúčov 380 mm, vybavené závodným ABS. S priľnavosťou zadných poháňaných hladkých pneumatík Michelin 31/71 R18 zase pomáha elektronická kontrola trakcie. Teraz už len ostáva čakať, či sa niečo podobné, hoci v civilizovanejšom balení, dostane do sériovej výroby.

Renault_60846_global_en.jpgRenault_60847_global_en.jpgRenault_60848_global_en.jpg

Renault_60849_global_en.jpgRenault_60850_global_en.jpgRenault_60851_global_en.jpg

Renault_60884_global_en.jpgRenault_60883_global_en.jpgRenault_60885_global_en.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY