vytisknout velikost písma Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude pretekať

Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude pretekať

Nie, toto nie je žiadny ďalší nerealistický koncept. Toto je skutočné auto, ktoré si už teraz môžete kúpiť a od budúceho roka s ním môžete pretekať v seriáli Renaultsport Trophy, ktorý je súčasťou kolotoča World Series by Renault.

Renault_60852_global_en.jpgRenault_60853_global_en.jpgRenault_60882_global_en.jpg
Na rozdiel od väčšiny podobných nápadov bude tento skutočne jazdiť preteky a už si ho môžete aj kúpiť, len zaplatíte asi 360 tisíc eur

Tento jednoúčelový závodný špeciál poháňa preplňovaný šesťvalec Nismo 3,8 l, ktorý nájdete aj v Nissane GT-R. Bol ale upravený pre použitie v pretekárskom aute, takže má napríklad mazanie so suchou vaňou. Obmedzovač otáčok je nastavený na 6800 ot./min.

Tlak preplňovania je regulovaný tak, aby motor generoval výkon "cez 500 koní", ako uvádza Renault v tlačovej správe. Krútiaci moment vraj dosahuje hodnoty 600 Nm, takže sa vozidlo parametrami radí niekam medzi kategórie GT3 a DTM. Sedemstupňovú sekvenčnú prevodovku dodáva firma SADEV, elektroniku radenia zase vyvinuli technici ZF Race Engineering.

Renault tvrdí, že výkonnosť modelu r.š. 01 je skôr bližšie k autám DTM než GT3 a napríklad aerodynamika je tak efektívna, že auto generuje v rýchlosti 300 km/h prítlak 1,7 tony. Ten je vraj porovnateľný s monopostom Formuly Renault 3.5.

Celokarbonovú šasi spolu so 150litrovou nádržou postavila spoločnosť Dallara podľa vzoru formule Renault. Bezpečnosť vraj zodpovedá normám vrcholnej kategórie FIA LMP1 pre rok 2014, oceľová ochranná klietka je samozrejmosťou. Hmotnosť vozidla nepresahuje 1100 kg.

O spomalenie sa starajú karbónové šesťpiestikové brzdy PFC s priemerom kotúčov 380 mm, vybavené závodným ABS. S priľnavosťou zadných poháňaných hladkých pneumatík Michelin 31/71 R18 zase pomáha elektronická kontrola trakcie. Teraz už len ostáva čakať, či sa niečo podobné, hoci v civilizovanejšom balení, dostane do sériovej výroby.

Renault_60846_global_en.jpgRenault_60847_global_en.jpgRenault_60848_global_en.jpg

Renault_60849_global_en.jpgRenault_60850_global_en.jpgRenault_60851_global_en.jpg

Renault_60884_global_en.jpgRenault_60883_global_en.jpgRenault_60885_global_en.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY