vytisknout velikost písma Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude pretekať

Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude pretekať

Nie, toto nie je žiadny ďalší nerealistický koncept. Toto je skutočné auto, ktoré si už teraz môžete kúpiť a od budúceho roka s ním môžete pretekať v seriáli Renaultsport Trophy, ktorý je súčasťou kolotoča World Series by Renault.

Renault_60852_global_en.jpgRenault_60853_global_en.jpgRenault_60882_global_en.jpg
Na rozdiel od väčšiny podobných nápadov bude tento skutočne jazdiť preteky a už si ho môžete aj kúpiť, len zaplatíte asi 360 tisíc eur

Tento jednoúčelový závodný špeciál poháňa preplňovaný šesťvalec Nismo 3,8 l, ktorý nájdete aj v Nissane GT-R. Bol ale upravený pre použitie v pretekárskom aute, takže má napríklad mazanie so suchou vaňou. Obmedzovač otáčok je nastavený na 6800 ot./min.

Tlak preplňovania je regulovaný tak, aby motor generoval výkon "cez 500 koní", ako uvádza Renault v tlačovej správe. Krútiaci moment vraj dosahuje hodnoty 600 Nm, takže sa vozidlo parametrami radí niekam medzi kategórie GT3 a DTM. Sedemstupňovú sekvenčnú prevodovku dodáva firma SADEV, elektroniku radenia zase vyvinuli technici ZF Race Engineering.

Renault tvrdí, že výkonnosť modelu r.š. 01 je skôr bližšie k autám DTM než GT3 a napríklad aerodynamika je tak efektívna, že auto generuje v rýchlosti 300 km/h prítlak 1,7 tony. Ten je vraj porovnateľný s monopostom Formuly Renault 3.5.

Celokarbonovú šasi spolu so 150litrovou nádržou postavila spoločnosť Dallara podľa vzoru formule Renault. Bezpečnosť vraj zodpovedá normám vrcholnej kategórie FIA LMP1 pre rok 2014, oceľová ochranná klietka je samozrejmosťou. Hmotnosť vozidla nepresahuje 1100 kg.

O spomalenie sa starajú karbónové šesťpiestikové brzdy PFC s priemerom kotúčov 380 mm, vybavené závodným ABS. S priľnavosťou zadných poháňaných hladkých pneumatík Michelin 31/71 R18 zase pomáha elektronická kontrola trakcie. Teraz už len ostáva čakať, či sa niečo podobné, hoci v civilizovanejšom balení, dostane do sériovej výroby.

Renault_60846_global_en.jpgRenault_60847_global_en.jpgRenault_60848_global_en.jpg

Renault_60849_global_en.jpgRenault_60850_global_en.jpgRenault_60851_global_en.jpg

Renault_60884_global_en.jpgRenault_60883_global_en.jpgRenault_60885_global_en.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY