vytisknout velikost písma Renault zvažuje ostré verzie pre model Capture a Kadjar

Renault zvažuje ostré verzie pre model Capture a Kadjar

O Renaulte Capture RS sa hovorilo už pred dvoma rokmi, teraz sa nám táto téma vracia znova. Postaral sa o to britský Autocar, ktorý prišiel s informáciou, že francúzska automobilka zvažuje nielen ostrý Capture, ale aj športovo strihnutý Kadjar. Inšpiráciou pre toto rozhodnutie je divízia Nismo automobilky Nissan, ktorá s úspechom predáva ostrý Juke Nismo.

Pred tým, než padne finálne rozhodnutie, musí Renault údajne vyriešiť tri pomerne zásadné problémy. Po prvé ako by to bolo s výrobou, respektíve úpravou vyrobených auto do podoby RS, či by sa športové zmeny zmestili do nejakého rozumného navýšenia nákladov a predovšetkým chce Renault zistiť, či by vôbec zákazníci mali o športové crossovery záujem.

Divízia Renaultsport vyprodukovala minulý rok 35 000 automobilov. Renault by chcel do konca tejto dekády dostať výrobu minimálne na 50 000 vozidiel, čomu by práve zaradenie športových crossoverov mohlo významne pomôcť. Počíta sa tiež s tým, že zhruba polovica z tohto počtu pôjde na rozvíjajúce sa trhy. Napríklad do Číny.

378948804.jpg429425773.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY