vytisknout velikost písma Renault vyrobil v Moskve miliónte auto. Jubilantom sa stal Duster

Renault vyrobil v Moskve miliónte auto. Jubilantom sa stal Duster

Moskovská továreň automobilky Renault oslavuje. Tamojšia celková výroba pokorila hranicu jedného milióna vozidiel. Tým, kto v štatistikách ponesie toto okrúhle číslo, sa stal biely Renault Duster, ktorý patrí na ruskom trhu medzi najobľúbenejšie modely značky.

Konkrétne je milióntym automobilom vyrobeným v moskovskej továrni Duster osadený dvojlitrovým benzínovým motorom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Okrem tohto modelu sa v Moskve vyrába aj Fluence, Mégane, Logan a Nissan Terrano, čo je upravený Duster.

Renaultu sa na ruskom trhu za minulý rok nedarilo tak dobre, ako tomu bolo v roku 2013. Celkovo sa tu predalo 194 531 automobilov, čo predstavuje pokles o sedem percent. Model Duster sa na konečnom výsledku podieľal výsledkom 76 138 exemplárov.

Duster označuje automobilka Renault za globálny úspech. Okrem ruského trhu sa mu darí aj vo Francúzsku a v Brazílii. Práve v brazílskej továrni v apríli minulého roka oslávil celosvetovo miliónty vyrobený Duster. V súčasnosti už francúzska značka pripravuje nástupcu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY