vytisknout velikost písma Renault v Ženeve: nové Twingo a ďalšia verzia Clia RS

Renault v Ženeve: nové Twingo a ďalšia verzia Clia RS

Ani francúzsky Renault nebude stáť v Ženeve stranou. Na stánku tejto automobilky nájdeme minimálne dve zaujímavé novinky. Tou prvou bude úplne nová generácia modelu Twingo. Ako bude vyzerať, to naznačil napríklad koncept TwinRun. Isté je, že technika bude zhodná s nastupujúcou generáciou nového Smartu. Motor bude umiestnený vzadu a poháňať bude kolesá zadnej nápravy.

S ďalšou novinkou je to trochu komplikovanejšie. Renault predstaví novú verziu Clia RS, konkrétne pôjde o RS Gordini. Špekulácie hovoria o výkone 230 koní, nižšom podvozku, zníženej hmotnosti a snáď by tiež mohol prísť aj manuál. Problém je len v tom, že sme sa na jeseň minulého roka zástupcov Renaultu na takú verziu pýtali a dostali sme odpoveď v štýle "Gordini áno, technické vylepšenia (a manuálne) skôr nie".

Dúfajme teda, že Renault len dôsledne strážil svoje tajomstvo. Ďalšie vylepšenia by Cliu RS určite prospeli.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY