vytisknout velikost písma Renault Twingo sa zmenšil zvonku, ale narástol vnútri; má motor vzadu

Francúzska automobilka odhalila na autosalóne v Ženeve tretiu generáciu svojho najmenšieho modelu, ktorý tentoraz prichádza s radikálnou konštrukciou.
Renault Twingo sa zmenšil zvonku, ale narástol vnútri; má motor vzadu

Hlavnou hviezdou stánku Renaultu na autosalóne v Ženeve je nepochybne nový Renault Twingo. Po štyridsiatich rokoch totiž vracia na scénu zdanlivo zabudnutú koncepciu: motor vzadu a pohon zadných kolies.

_DSC0250.JPG_DSC0255.JPG_DSC0262.JPG_DSC0251.JPG_DSC0264.JPG
Nový Renault Twingo má rovnaký technický základ ako ďalšia generácia Smartu

Iste, Porsche 911 to tak má stále. Podobne aj Smart. U veľkosériového modelu bežného výrobcu je ale koncepcia "všetko vzadu" raritou. Mimochodom, keď hovoríme o Smarte, musíme pripomenúť, že nové Twingo bolo vyvíjané spoločne s jeho novou generáciou. Jedná sa o ďalší z plodov spolupráce medzi Daimlerom a alianciou Renault-Nissan.

Nezvyčajná koncepcia umožnila konštruktérom navrhnúť auto, ktoré pri dĺžke 3,58 m dosahuje rázvoru 2,49 m - to je hodnota na úrovni segmente nižšej triedy. Preto nový Renault Twingo pojme v relatívnom pohodlí nielen päticu ľudí, ale napríklad aj predmety s dĺžkou až 2,2 m. Batožinový priestor nad motorom má objem 219 litrov.

Dva motory, obidva do litra

Základnou pohonnou jednotkou pre nové Twingo bude atmosféricky plnený litrový motor SCE s výkonom 69 koní a krútiacim momentom 91 Nm. Zaujímavejšie ale vyzerá turbodúchadlom preplňovaný 0.9 TCe. Jeho 90 koní a 135 Nm v Cliu práve nežiari, ale menšie a ľahšie Twingo by s ním mohlo pôsobiť ďaleko živším dojmom. Motory sú v zadnej časti sklonené pod uhlom 49 stupňov a dodávať sa budú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zaujímavo je riešené ovládanie médií. Zatiaľ čo stále viac áut umožňuje ovládať funkcie smartfónu cez palubný systém, Renault na to ide opačne. Palubný systém budete ovládať cez svoj ​​smartfón, ktorý ste predtým spárovali cez Bluetooth a zacvakli do držiaka na palubnej doske.

Renault tvrdí, že pri návrhu nového Twinga sa inšpiroval prvou generáciou z 90. rokov a tiež legendárnym modelom Renault 5. Plánovaný dátum začatia predaja zatiaľ nepoznáme.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY