vytisknout velikost písma Renault Twingo sa zmenšil zvonku, ale narástol vnútri; má motor vzadu

Francúzska automobilka odhalila na autosalóne v Ženeve tretiu generáciu svojho najmenšieho modelu, ktorý tentoraz prichádza s radikálnou konštrukciou.
Renault Twingo sa zmenšil zvonku, ale narástol vnútri; má motor vzadu

Hlavnou hviezdou stánku Renaultu na autosalóne v Ženeve je nepochybne nový Renault Twingo. Po štyridsiatich rokoch totiž vracia na scénu zdanlivo zabudnutú koncepciu: motor vzadu a pohon zadných kolies.

_DSC0250.JPG_DSC0255.JPG_DSC0262.JPG_DSC0251.JPG_DSC0264.JPG
Nový Renault Twingo má rovnaký technický základ ako ďalšia generácia Smartu

Iste, Porsche 911 to tak má stále. Podobne aj Smart. U veľkosériového modelu bežného výrobcu je ale koncepcia "všetko vzadu" raritou. Mimochodom, keď hovoríme o Smarte, musíme pripomenúť, že nové Twingo bolo vyvíjané spoločne s jeho novou generáciou. Jedná sa o ďalší z plodov spolupráce medzi Daimlerom a alianciou Renault-Nissan.

Nezvyčajná koncepcia umožnila konštruktérom navrhnúť auto, ktoré pri dĺžke 3,58 m dosahuje rázvoru 2,49 m - to je hodnota na úrovni segmente nižšej triedy. Preto nový Renault Twingo pojme v relatívnom pohodlí nielen päticu ľudí, ale napríklad aj predmety s dĺžkou až 2,2 m. Batožinový priestor nad motorom má objem 219 litrov.

Dva motory, obidva do litra

Základnou pohonnou jednotkou pre nové Twingo bude atmosféricky plnený litrový motor SCE s výkonom 69 koní a krútiacim momentom 91 Nm. Zaujímavejšie ale vyzerá turbodúchadlom preplňovaný 0.9 TCe. Jeho 90 koní a 135 Nm v Cliu práve nežiari, ale menšie a ľahšie Twingo by s ním mohlo pôsobiť ďaleko živším dojmom. Motory sú v zadnej časti sklonené pod uhlom 49 stupňov a dodávať sa budú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zaujímavo je riešené ovládanie médií. Zatiaľ čo stále viac áut umožňuje ovládať funkcie smartfónu cez palubný systém, Renault na to ide opačne. Palubný systém budete ovládať cez svoj ​​smartfón, ktorý ste predtým spárovali cez Bluetooth a zacvakli do držiaka na palubnej doske.

Renault tvrdí, že pri návrhu nového Twinga sa inšpiroval prvou generáciou z 90. rokov a tiež legendárnym modelom Renault 5. Plánovaný dátum začatia predaja zatiaľ nepoznáme.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY