vytisknout velikost písma Renault Twingo sa zmenšil zvonku, ale narástol vnútri; má motor vzadu

Francúzska automobilka odhalila na autosalóne v Ženeve tretiu generáciu svojho najmenšieho modelu, ktorý tentoraz prichádza s radikálnou konštrukciou.
Renault Twingo sa zmenšil zvonku, ale narástol vnútri; má motor vzadu

Hlavnou hviezdou stánku Renaultu na autosalóne v Ženeve je nepochybne nový Renault Twingo. Po štyridsiatich rokoch totiž vracia na scénu zdanlivo zabudnutú koncepciu: motor vzadu a pohon zadných kolies.

_DSC0250.JPG_DSC0255.JPG_DSC0262.JPG_DSC0251.JPG_DSC0264.JPG
Nový Renault Twingo má rovnaký technický základ ako ďalšia generácia Smartu

Iste, Porsche 911 to tak má stále. Podobne aj Smart. U veľkosériového modelu bežného výrobcu je ale koncepcia "všetko vzadu" raritou. Mimochodom, keď hovoríme o Smarte, musíme pripomenúť, že nové Twingo bolo vyvíjané spoločne s jeho novou generáciou. Jedná sa o ďalší z plodov spolupráce medzi Daimlerom a alianciou Renault-Nissan.

Nezvyčajná koncepcia umožnila konštruktérom navrhnúť auto, ktoré pri dĺžke 3,58 m dosahuje rázvoru 2,49 m - to je hodnota na úrovni segmente nižšej triedy. Preto nový Renault Twingo pojme v relatívnom pohodlí nielen päticu ľudí, ale napríklad aj predmety s dĺžkou až 2,2 m. Batožinový priestor nad motorom má objem 219 litrov.

Dva motory, obidva do litra

Základnou pohonnou jednotkou pre nové Twingo bude atmosféricky plnený litrový motor SCE s výkonom 69 koní a krútiacim momentom 91 Nm. Zaujímavejšie ale vyzerá turbodúchadlom preplňovaný 0.9 TCe. Jeho 90 koní a 135 Nm v Cliu práve nežiari, ale menšie a ľahšie Twingo by s ním mohlo pôsobiť ďaleko živším dojmom. Motory sú v zadnej časti sklonené pod uhlom 49 stupňov a dodávať sa budú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zaujímavo je riešené ovládanie médií. Zatiaľ čo stále viac áut umožňuje ovládať funkcie smartfónu cez palubný systém, Renault na to ide opačne. Palubný systém budete ovládať cez svoj ​​smartfón, ktorý ste predtým spárovali cez Bluetooth a zacvakli do držiaka na palubnej doske.

Renault tvrdí, že pri návrhu nového Twinga sa inšpiroval prvou generáciou z 90. rokov a tiež legendárnym modelom Renault 5. Plánovaný dátum začatia predaja zatiaľ nepoznáme.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY