vytisknout velikost písma Renault Twingo sa zmenšil zvonku, ale narástol vnútri; má motor vzadu

Francúzska automobilka odhalila na autosalóne v Ženeve tretiu generáciu svojho najmenšieho modelu, ktorý tentoraz prichádza s radikálnou konštrukciou.
Renault Twingo sa zmenšil zvonku, ale narástol vnútri; má motor vzadu

Hlavnou hviezdou stánku Renaultu na autosalóne v Ženeve je nepochybne nový Renault Twingo. Po štyridsiatich rokoch totiž vracia na scénu zdanlivo zabudnutú koncepciu: motor vzadu a pohon zadných kolies.

_DSC0250.JPG_DSC0255.JPG_DSC0262.JPG_DSC0251.JPG_DSC0264.JPG
Nový Renault Twingo má rovnaký technický základ ako ďalšia generácia Smartu

Iste, Porsche 911 to tak má stále. Podobne aj Smart. U veľkosériového modelu bežného výrobcu je ale koncepcia "všetko vzadu" raritou. Mimochodom, keď hovoríme o Smarte, musíme pripomenúť, že nové Twingo bolo vyvíjané spoločne s jeho novou generáciou. Jedná sa o ďalší z plodov spolupráce medzi Daimlerom a alianciou Renault-Nissan.

Nezvyčajná koncepcia umožnila konštruktérom navrhnúť auto, ktoré pri dĺžke 3,58 m dosahuje rázvoru 2,49 m - to je hodnota na úrovni segmente nižšej triedy. Preto nový Renault Twingo pojme v relatívnom pohodlí nielen päticu ľudí, ale napríklad aj predmety s dĺžkou až 2,2 m. Batožinový priestor nad motorom má objem 219 litrov.

Dva motory, obidva do litra

Základnou pohonnou jednotkou pre nové Twingo bude atmosféricky plnený litrový motor SCE s výkonom 69 koní a krútiacim momentom 91 Nm. Zaujímavejšie ale vyzerá turbodúchadlom preplňovaný 0.9 TCe. Jeho 90 koní a 135 Nm v Cliu práve nežiari, ale menšie a ľahšie Twingo by s ním mohlo pôsobiť ďaleko živším dojmom. Motory sú v zadnej časti sklonené pod uhlom 49 stupňov a dodávať sa budú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zaujímavo je riešené ovládanie médií. Zatiaľ čo stále viac áut umožňuje ovládať funkcie smartfónu cez palubný systém, Renault na to ide opačne. Palubný systém budete ovládať cez svoj ​​smartfón, ktorý ste predtým spárovali cez Bluetooth a zacvakli do držiaka na palubnej doske.

Renault tvrdí, že pri návrhu nového Twinga sa inšpiroval prvou generáciou z 90. rokov a tiež legendárnym modelom Renault 5. Plánovaný dátum začatia predaja zatiaľ nepoznáme.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY