vytisknout velikost písma Renault Twingo dorazil na náš trh. Cena od 7 990 eur

Renault Twingo dorazil na náš trh. Cena od 7 990 eur

Nový Renault Twingo bol oficiálne uvedený na slovenský trh a oficiálne zaň podľa cenníka dáte minimálne 7 990 eur vrátane dane. Radí sa tak medzi najlacnejšie autá na našom trhu.

V ponuke figurujú dva trojvalce - litrový atmosférický a preplňovaný s objemom 0,9 l. Len pripomenieme, že nové Twingo používa platformu vyvinutú spoločne so Smartom a motory nájdeme vzadu, čo je veľmi nezvyčajná koncepcia v masovo vyrábanom aute.

Veľkú výhodu to ale bude mať pri manévrovaní v meste, kedy sa predné kolesá môžu natočiť až do uhla 45°. Motor uložený vzadu si vyžiadal použitie nápravy typu De Dion, rozloženie hmotnosti je v pomere 45/55 v prospech zadnej nápravy. Vďaka koncepcii motora uloženého u zadnej nápravy sa potom Twingo muselo rozlúčiť aj s akoukoľvek rezervou, na ktorú nezostalo miesto.

Renault sľubuje veľmi priestranný a predovšetkým praktický interiér. Kufor pojme v základnom usporiadaní 188 litrov, po sklopení zadných sedačiek vznikne priestor veľký 980 l. K dispozícii je tiež možnosť sklopiť operadlo spolujazdca. Následne malé Twingo zvládne odviezť vec dlhú až 2315 mm. Zákazníci sa môžu spoľahnúť aj na zástup odkladacích priehradiek, ktoré dohromady zložia objem 52 litrov.

Nový Renault Twingo prichádza (ako je dnes zvykom) s rozsiahlymi možnosťami individualizácie. Na výber sú rôzne polepy, lišty v maske chladiča (áno, chladič je naozaj vpredu), kryty spätných zrkadiel, kolesá a dekory v interiéri. Tešiť sa môžete aj na asistent rozjazdu do kopca, parkovacie senzory, cúvaciu kameru, vyhrievané sedadlá alebo dokonca systém stráženia jazdných pruhov pracujúci od rýchlosti 70 km/h.

Twingo je k dispozícii v troch výbavách - Life, Zen a najvyššia Intens. V úplnom základe Life je samozrejmá bezpečnostná výbava, ale napríklad sedadlo vodiča nie je nastaviteľné výškovo, za elektrická okienka vpredu sa pripláca zhruba 100 eur, musíte si priplatiť aj za rádio a ani zadné sedadlá nie sú delené. Plno vecí, ktoré sú vo vyšších stupňoch výbavy, nie sú k dispozícii ani za príplatok.

Klimatizáciu k základnému prevedeniu nekúpite vôbec, prostredná ju má za príplatok a najvyššia v základe. V prípade najvyššej výbavy Intens si ešte môžete priplatiť za plne automatickú klimatizáciu. Skladacia látková strecha je za príplatok tisíc eur.

V prostrednej výbave Zen už si môžete aspon priplácať za rozmaznávajúce veci, hlavne potom za rôzne výhodné pakety a väčšie možnosti individualizácie. Najširšie možnosti sú však v najvyššej výbave Intens. Je toho ale toľko, že bude lepšie pozrieť sa do oficiálneho cenníka na stránkach Renaultu, kde sú aj aktuálne výhodné balíky výbavy na začiatok predaja nového Twinga.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY