vytisknout velikost písma Renault Twingo dorazil na náš trh. Cena od 7 990 eur

Renault Twingo dorazil na náš trh. Cena od 7 990 eur

Nový Renault Twingo bol oficiálne uvedený na slovenský trh a oficiálne zaň podľa cenníka dáte minimálne 7 990 eur vrátane dane. Radí sa tak medzi najlacnejšie autá na našom trhu.

V ponuke figurujú dva trojvalce - litrový atmosférický a preplňovaný s objemom 0,9 l. Len pripomenieme, že nové Twingo používa platformu vyvinutú spoločne so Smartom a motory nájdeme vzadu, čo je veľmi nezvyčajná koncepcia v masovo vyrábanom aute.

Veľkú výhodu to ale bude mať pri manévrovaní v meste, kedy sa predné kolesá môžu natočiť až do uhla 45°. Motor uložený vzadu si vyžiadal použitie nápravy typu De Dion, rozloženie hmotnosti je v pomere 45/55 v prospech zadnej nápravy. Vďaka koncepcii motora uloženého u zadnej nápravy sa potom Twingo muselo rozlúčiť aj s akoukoľvek rezervou, na ktorú nezostalo miesto.

Renault sľubuje veľmi priestranný a predovšetkým praktický interiér. Kufor pojme v základnom usporiadaní 188 litrov, po sklopení zadných sedačiek vznikne priestor veľký 980 l. K dispozícii je tiež možnosť sklopiť operadlo spolujazdca. Následne malé Twingo zvládne odviezť vec dlhú až 2315 mm. Zákazníci sa môžu spoľahnúť aj na zástup odkladacích priehradiek, ktoré dohromady zložia objem 52 litrov.

Nový Renault Twingo prichádza (ako je dnes zvykom) s rozsiahlymi možnosťami individualizácie. Na výber sú rôzne polepy, lišty v maske chladiča (áno, chladič je naozaj vpredu), kryty spätných zrkadiel, kolesá a dekory v interiéri. Tešiť sa môžete aj na asistent rozjazdu do kopca, parkovacie senzory, cúvaciu kameru, vyhrievané sedadlá alebo dokonca systém stráženia jazdných pruhov pracujúci od rýchlosti 70 km/h.

Twingo je k dispozícii v troch výbavách - Life, Zen a najvyššia Intens. V úplnom základe Life je samozrejmá bezpečnostná výbava, ale napríklad sedadlo vodiča nie je nastaviteľné výškovo, za elektrická okienka vpredu sa pripláca zhruba 100 eur, musíte si priplatiť aj za rádio a ani zadné sedadlá nie sú delené. Plno vecí, ktoré sú vo vyšších stupňoch výbavy, nie sú k dispozícii ani za príplatok.

Klimatizáciu k základnému prevedeniu nekúpite vôbec, prostredná ju má za príplatok a najvyššia v základe. V prípade najvyššej výbavy Intens si ešte môžete priplatiť za plne automatickú klimatizáciu. Skladacia látková strecha je za príplatok tisíc eur.

V prostrednej výbave Zen už si môžete aspon priplácať za rozmaznávajúce veci, hlavne potom za rôzne výhodné pakety a väčšie možnosti individualizácie. Najširšie možnosti sú však v najvyššej výbave Intens. Je toho ale toľko, že bude lepšie pozrieť sa do oficiálneho cenníka na stránkach Renaultu, kde sú aj aktuálne výhodné balíky výbavy na začiatok predaja nového Twinga.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY