vytisknout velikost písma Renault Twingo: 20 rokov od začiatku predaja veľkého malého vozidla

Ďalším tohtoročným dvadsiatnikom sa stáva malý Renault Twingo. Na jar roku 1993 na európskom trhu s malými autami spôsobil v celku rozruch.
Renault Twingo: 20 rokov od začiatku predaja veľkého malého vozidla

Len nedávno sme vás informovali o tom, že tento rok oslavuje Ford Mondeo svoju dvadsiatku. V Renaulte ale toto jubileum oslavujú tiež, v roku 1993 do predajov uviedli svoj ​​najmenší model Twingo, ktorý vo výrobnom programe nahradil legendárny Renault 5. Zadanie bolo jasné: postaviť malého nástupcu "päťky", ktorý by bol priestranný, zvonku kompaktný, ale natoľko svojrázny, aby na trhu neohrozil až v roku 1990 predstavené Clio.

Renault Twingo 1993 11.jpgRenault Twingo 1993 01.jpgRenault Twingo 1993 08.jpgRenault Twingo 1993 12.jpgRenault Twingo 1993 13.jpgRenault Twingo 1993 14.jpg
Twingo bolo spočiatku v ponuke len v štyroch farbách

Po takmer štyri roky trvajúcom vývoji bol na parížskom autosalóne v roku 1992 slávnostne odhalený nový Renault Twingo, ale predávať sa začal až na začiatku roka nasledujúceho. Voz nepripomínal nič, s čím dovtedy Renault prišiel, a na jeho zavalitej karosérii sa spočiatku niektorí zákazníci smiali. Pravdou ale bolo, že jeho jednopriestorová karoséria s nezvyčajnými proporciami ponúkala vzhľadom na vonkajšie rozmery až neuveriteľne veľa miesta pre posádku.

Prvé Twingo, dielo tímu Patricka le Quément, zároveň vynikalo tiež jednoduchou palubnou doskou s digitálnym prístrojovým štítom uprostred a pásom kontroliek pred volantom. Twingo stálo na podvozku s rázvorom náprav 2 345 mm a bolo 3 430 mm dlhé, 1 630 mm široké a 1 420 mm vysoké. Batožinový priestor toho v základnom usporiadaní mnoho nepojal, ale Twingo prišlo s vymoženosťou v podobe posuvnej zadnej lavice, vďaka ktorej bolo možné tento priestor ľahko zväčšiť.

Renault Twingo 1993 09.jpgRenault Twingo 1993 10.jpgRenault Twingo 1993 02.jpgRenault Twingo 1993 03.jpgRenault Twingo 1993 06.jpgRenault Twingo 1993 07.jpg
Interiér trojdverového, jednopriestorového Twinga bol nečakane priestranný a variabilný

Prvé vozidlá boli vybavené konvenčnými, osemventilovými zážihovými štvorvalcami OHV s objemom 1,2 l a výkonom 55 koní, išlo pritom o agregát C3G patriaci do radu pohonných jednotiek Cléon-Fonte predstaveného už v roku 1962 v Renaulte 8. Vozidlá boli spočiatku v ponuke iba v štyroch farbách modrá Outremer, červená Corail, žltá Indien a zelená Coriandre.

V priebehu rokov prvej generácie Twinga prechádzali radom modifikácií smerujúcich k zväčšeniu komfortu cestovania, zníženiu spotreby a zvýšeniu úrovne pasívnej bezpečnosti. Vo Francúzsku sa skončila výroba Twinga prvej generácie v roku 2007 a ​​celkovo vzniklo cez 2 milióny vozidiel tejto rady.
 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY