vytisknout velikost písma Renault Talisman: „Nová Laguna“ ponúka riadenie všetkých kolies a 608 l v kufri

Renault Talisman: „Nová Laguna“ ponúka riadenie všetkých kolies a 608 l v kufri

Renault dnes odhalil auto, ktoré v ponuke zaujme miesto Laguny. Francúzska automobilka ale nepoužila zavedené meno, novinka sa volá Talisman. Zákazníkov chce zaujať zaujímavými jazdnými vlastnosťami, bohatou výbavou a priestorným interiérom.

Renault Talisman je sedan dlhý 4,85 m, široký 1,87 ma vysoký 1,46 m. ​​Rázvor náprav potom činí 2,81 m. Len pre porovnanie, nový Superb meria na dĺžku 4,86 ​​m, na šírku 1,86 m, na výšku 1,47 m a jeho rázvor náprav dosahuje na 2,84 m. Dizajn francúzskej novinky nadväzuje na posledné modely tejto značky. Renault potom v tlačovej správe vyzdvihuje aj aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,27.

V ponuke nájdu zákazníci desať odtieňov karosérie a kolesá vo veľkosti šestnásť až devätnásť palcov. Vrcholom bude rovnako ako pri novom Espace prevedenie Initiale Paris, ktoré môže mať ako jediné farbu karosérie Amethyste Black, má iné devätnásťpalcové kolesá, čalúnenie kožou, vyhrievané sedadlá s masážou a ďalšie špeciality.

talisman_18.jpgtalisman_17.jpgtalisman_16.jpgRenault Talisman chce zaujať priestranným aj praktickým interiérom. Jeho špecialitou v danom segmente bude riaditeľná zadná náprava

Renault sľubuje jeden z najpriestrannejších interiérov v danej triede. Cestujúci vpredu majú priestor pre hlavu 902 mm, vzadu to je podľa oficiálnych údajov 855 mm. Pre kolená vzadu je pripravených 262 mm. Talizman ponúkne aj rad odkladacích priehradiek, ktoré dohromady poskladajú objem 25 litrov. Kufor zvládne v základnom usporiadaní 608 litrov.

Talizman je ďalší z radu modelov postavených na platforme CMF, takže technika vlastne ani príliš neprekvapí. Ponuka dieselov začína pri motore 1.5 dCi (81 kW/110 koní) a pokračuje pri tisícšesťstovkách dCi s výkonmi 96 kW (130 k) alebo 118 kW (160 koní). Prví dvaja menovaní majú ako štandard šesťstupňový manuál, ktorý možno vymeniť za šesťstupňovú prevodovku EDC. Vrcholný diesel bez automatu nekúpite.

Benzínové jednotky budú v ponuke dve a spojené sú vždy so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Záujemcovia môžu siahnuť po TCe 200 (147 kW/200 k), čo je preplňovaná benzínová tisícšesťstovka známa napríklad z Espace. Druhou možnosťou je TCe 150. Ako má ale Renault vo zvyku, pri svojich motoroch presný objem (ani žiadne ďalšie podrobnosti) neuvádza. Pravdepodobne pôjde tiež o tisícšesťstovku, no tlačová správa je všeobecne na tému technických informácií dosť chudobná a ani o TCe 150 nič bližšieho okrem označenia nespomína.

Nový Renault Talisman ponúkne rad asistenčných systémov (adaptívny tempomat, aktívny parkovací asistent, prednárazový systém atď.). K dispozícii sú tiež adaptívne tlmiče a systém 4Control, teda riadenie zadnej nápravy, čo v tejto kategórii nikto iný neponúka. Vodič si navyše prostredníctvom systému Multi-Sense môže vybrať jeden z jazdných režimov. Podľa konkrétnej voľby sa upraví správanie systému 4Control, adaptívnych tlmičov, prevodovky, riadenia, ale aj osvetlenie v interiéri alebo umelého zvuku motora. Všetko už poznáme z nového Espace.

Oficiálna výstavná premiéra nového Renaultu Talizman je naplánovaná na septembrový autosalón vo Frankfurte.

talisman_23.jpgtalisman_24.jpgtalisman_25.jpgtalisman_27.jpgtalisman_07.jpgtalisman_08.jpgtalisman_26.jpgtalisman_29.jpgtalisman_30.jpgtalisman_01.jpgtalisman_02.jpgtalisman_03.jpgtalisman_04.jpgtalisman_05.jpgtalisman_06.jpgtalisman_09.jpgtalisman_10.jpgtalisman_28.jpgtalisman_11.jpgtalisman_12.jpgtalisman_13.jpgtalisman_14.jpgtalisman_15.jpgtalisman_19.jpgtalisman_20.jpgtalisman_21.jpgtalisman_22.jpgtalisman_31.jpgtalisman_32.jpgtalisman_33.jpgtalisman_34.jpgtalisman_35.jpgtalisman_36.jpgtalisman_37.jpgtalisman_38.jpgtalisman_39.jpgtalisman_40.jpgtalisman_41.jpgtalisman_42.jpgtalisman_43.jpgtalisman_44.jpgtalisman_45.jpgtalisman_46.jpgtalisman_47.jpgtalisman_48.jpgtalisman_49.jpgtalisman_50.jpgtalisman_51.jpgtalisman_52.jpgtalisman_53.jpgtalisman_55.jpg

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Áno, vieme veľmi dobre, že Lada Niva je ikona off-road, ktorá prekonáva takmer všetko na poli. Ale život nie je len terén. V bežnom každodennom živote má Niva určité špecifické črty. Je to vlastne veľmi pekné, že dokonca aj v roku 2017 si môžete za celkom prijateľné peniaze kúpiť úplne nového veterána.

dnes | Dalibor Žák
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY