vytisknout velikost písma Renault Talisman: „Nová Laguna“ ponúka riadenie všetkých kolies a 608 l v kufri

Renault Talisman: „Nová Laguna“ ponúka riadenie všetkých kolies a 608 l v kufri

Renault dnes odhalil auto, ktoré v ponuke zaujme miesto Laguny. Francúzska automobilka ale nepoužila zavedené meno, novinka sa volá Talisman. Zákazníkov chce zaujať zaujímavými jazdnými vlastnosťami, bohatou výbavou a priestorným interiérom.

Renault Talisman je sedan dlhý 4,85 m, široký 1,87 ma vysoký 1,46 m. ​​Rázvor náprav potom činí 2,81 m. Len pre porovnanie, nový Superb meria na dĺžku 4,86 ​​m, na šírku 1,86 m, na výšku 1,47 m a jeho rázvor náprav dosahuje na 2,84 m. Dizajn francúzskej novinky nadväzuje na posledné modely tejto značky. Renault potom v tlačovej správe vyzdvihuje aj aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,27.

V ponuke nájdu zákazníci desať odtieňov karosérie a kolesá vo veľkosti šestnásť až devätnásť palcov. Vrcholom bude rovnako ako pri novom Espace prevedenie Initiale Paris, ktoré môže mať ako jediné farbu karosérie Amethyste Black, má iné devätnásťpalcové kolesá, čalúnenie kožou, vyhrievané sedadlá s masážou a ďalšie špeciality.

talisman_18.jpgtalisman_17.jpgtalisman_16.jpgRenault Talisman chce zaujať priestranným aj praktickým interiérom. Jeho špecialitou v danom segmente bude riaditeľná zadná náprava

Renault sľubuje jeden z najpriestrannejších interiérov v danej triede. Cestujúci vpredu majú priestor pre hlavu 902 mm, vzadu to je podľa oficiálnych údajov 855 mm. Pre kolená vzadu je pripravených 262 mm. Talizman ponúkne aj rad odkladacích priehradiek, ktoré dohromady poskladajú objem 25 litrov. Kufor zvládne v základnom usporiadaní 608 litrov.

Talizman je ďalší z radu modelov postavených na platforme CMF, takže technika vlastne ani príliš neprekvapí. Ponuka dieselov začína pri motore 1.5 dCi (81 kW/110 koní) a pokračuje pri tisícšesťstovkách dCi s výkonmi 96 kW (130 k) alebo 118 kW (160 koní). Prví dvaja menovaní majú ako štandard šesťstupňový manuál, ktorý možno vymeniť za šesťstupňovú prevodovku EDC. Vrcholný diesel bez automatu nekúpite.

Benzínové jednotky budú v ponuke dve a spojené sú vždy so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Záujemcovia môžu siahnuť po TCe 200 (147 kW/200 k), čo je preplňovaná benzínová tisícšesťstovka známa napríklad z Espace. Druhou možnosťou je TCe 150. Ako má ale Renault vo zvyku, pri svojich motoroch presný objem (ani žiadne ďalšie podrobnosti) neuvádza. Pravdepodobne pôjde tiež o tisícšesťstovku, no tlačová správa je všeobecne na tému technických informácií dosť chudobná a ani o TCe 150 nič bližšieho okrem označenia nespomína.

Nový Renault Talisman ponúkne rad asistenčných systémov (adaptívny tempomat, aktívny parkovací asistent, prednárazový systém atď.). K dispozícii sú tiež adaptívne tlmiče a systém 4Control, teda riadenie zadnej nápravy, čo v tejto kategórii nikto iný neponúka. Vodič si navyše prostredníctvom systému Multi-Sense môže vybrať jeden z jazdných režimov. Podľa konkrétnej voľby sa upraví správanie systému 4Control, adaptívnych tlmičov, prevodovky, riadenia, ale aj osvetlenie v interiéri alebo umelého zvuku motora. Všetko už poznáme z nového Espace.

Oficiálna výstavná premiéra nového Renaultu Talizman je naplánovaná na septembrový autosalón vo Frankfurte.

talisman_23.jpgtalisman_24.jpgtalisman_25.jpgtalisman_27.jpgtalisman_07.jpgtalisman_08.jpgtalisman_26.jpgtalisman_29.jpgtalisman_30.jpgtalisman_01.jpgtalisman_02.jpgtalisman_03.jpgtalisman_04.jpgtalisman_05.jpgtalisman_06.jpgtalisman_09.jpgtalisman_10.jpgtalisman_28.jpgtalisman_11.jpgtalisman_12.jpgtalisman_13.jpgtalisman_14.jpgtalisman_15.jpgtalisman_19.jpgtalisman_20.jpgtalisman_21.jpgtalisman_22.jpgtalisman_31.jpgtalisman_32.jpgtalisman_33.jpgtalisman_34.jpgtalisman_35.jpgtalisman_36.jpgtalisman_37.jpgtalisman_38.jpgtalisman_39.jpgtalisman_40.jpgtalisman_41.jpgtalisman_42.jpgtalisman_43.jpgtalisman_44.jpgtalisman_45.jpgtalisman_46.jpgtalisman_47.jpgtalisman_48.jpgtalisman_49.jpgtalisman_50.jpgtalisman_51.jpgtalisman_52.jpgtalisman_53.jpgtalisman_55.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY