vytisknout velikost písma Renault Talisman: Ako si povedie proti Superbu, Mondeu alebo Passatu?

Nástupca Laguny to bude mať na trhu dosť ťažké. V poslednom čase dorazili hneď traja jeho hlavné súperi v novej generácii. Ako si proti nim povedie po stránke rozmerov?
Renault Talisman: Ako si povedie proti Superbu, Mondeu alebo Passatu?
Zoznam kapitol
  1. Renault Talisman Estate vs. konkurencia: Vonkajšie rozmery a kufor
  2. Renault Talisman Estate vs. konkurence: Ako sa v ňom sedí?

Renault prišiel do Frankfurtu s novou generáciou Mégane a s modelom Talisman, čo je nástupca Laguny. Toto auto sa predstavilo ako sedan, ale hneď aj ako u nás tak obľúbené kombi, ktoré sa bude musieť vysporiadať s konkurenciou typu Škoda Superb Combi, Ford Mondeo kombi a VW Passat Variant. Ako na tom je po stránke rozmerov?

Veľkosťou drží Talisman Estate so svojimi hlavnými konkurentmi krok. Ako môžete vidieť v prvej tabuľke, na dĺžku je zhruba rovnako dlhý ako Superb aj Mondeo, šírkou ale prekonáva všetky, rázvor je kratší ako v Škode a vo Forde, ale väčší ako v Passate a výška 1460 mm z neho robí najnižšie kombi tejto triedy. Lenže vonkajšie rozmery sú jedna vec, to dôležitejšie nájdeme vo vnútri. A začať nemôžeme nikde inde ako v kufri, ide predsa o kombi.

Renault Talisman Estate vs. konkurencia: Vonkajšie rozmery
Model Renault Talisman Estate Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
Dĺžka (mm) 4860 4856 4867 4767
Šírka bez zrkadiel (mm) 1870 1864 1852 1832
Výška (mm) 1460 1477 1501 1477
Rázvor náprav (mm 2810 2841 2850 2791
Udávaný objem batožinového priestoru (l) 572/1700 660/1950 500/1605 650/1780

Podľa oficiálnych údajov Talisman nestačí ani na Superb, ani na Passat. Oba koncernoví súperi ho prekonajú základným objemom i objemom po sklopení operadiel. Mimochodom operadlá môžete odistiť páčkami na bokoch batožinového priestoru, ale tie sa potom sami nesklopia. Teda aspoň sa tak nestalo vo vystavenom exemplári. Po sklopení, keď posuniete sedadlo spolujazdca čo najviac vpred a čo najviac napriamíte operadlo, možno do auta naložiť vec dlhú 271 cm.

_DSC0978.jpg_DSC0979.jpg_DSC0980.jpg
Nový Talisman nevyzerá zle, ale oproti konkurencii to bude mať dosť ťažké. Pomôcť by mu mohla priaznivá predajná cena

Našu štvoricu kombíkov strednej triedy môžeme rozdeliť na dve polovice. Passat a Superb hrajú na dlhý a úzky kufor, Talisman sa radí vedľa Mondea k tým, ktorí idú na vec opačne, teda šírkou. Kým Superb aj Passat majú v najužšom mieste 101 cm, Talisman ponúka 110 cm a Mondeo potom 113 cm.

_DSC0513.jpg_DSC0514.jpg_DSC0512.jpg

Veľmi slušná je v Talismane aj výška pod roletku. Dvojitá podlaha tu ale nie je, avšak môžete polovicu podlahy vybrať a postaviť kolmo, čím kufor rozdelíte.

Renault Talisman Estate vs. konkurencia: Porovnanie priestoru pre batožinu (cm)
Model Renault Talisman Estate Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šírka medzi bočnicami 110 101 113 101
šírka v najširšom mieste 139 108 139 147
výška po roletu 49 49 46 48
šírka vstupného otvoru 105 109 109 108
výška vstupného otvoru 80 72 71 72
min. dĺžka ložnej plochy 107 119 108 111
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY