Automobilka Renault sa pochválila novým zážihovým štvorvalcovým motorom s objemom 1330 cm3. Zamieri pod kapotu nielen francúzskych modelov, ale aj do niektorých Nissanov a aj Mercedesov, napríklad novej triedy A a príbuzných modelov. Nový motor totiž vznikol práve v spolupráci s nemeckou značkou. Svoju premiéru zažije pod kapotou modelov Scénic a Grand Scénic.
Je zaujímavé, že do triedy s výkonom v rozmedzí 100 až 120 koní nevstúpil Renault s trojvalcom. Zrejme je to reakcia na prísnejšie normy merania spotreby WLTP, ktoré platia od tohtoročného septembra a od septembra 2018 budú povinné pre všetky nové modely. Testy totiž ukázali, že súčasné extrémne malé downsizované jednotky budú mať s normou WLTP trochu problém.
Štvorvalec s vyšším objemom má lepší priebeh výkonu ako maloobjemové trojvalce, ktoré pracujú optimálne len vo veľmi úzkom spektre otáčok, presne ako potrebuje norma NEDC. Nová norma ale motor využíva v oveľa širšom spektre a pod väčšou záťažou. To je práve tá situácia, keď síce litrový trojvalec v laboratóriu podľa NEDC berie o liter menej ako tisícdvestovka so štyrmi valcami, ale v reálnej prevádzke si vezme pokojne aj o pár deci viac.
Nová pohonná jednotka sa bude pod kapotou Renaultov označovať ako TCe 115, TCe 140 a TCe 160 vždy podľa výkonu v koňoch. V porovnaní s motorom TCe 130 napríklad nová jednotka ponúkne o 35 Nm viac v rozsahu 1500 až 3500 otáčok. Presné hodnoty krútiacich momentov slabších verzií Renault neuvádza. Vrcholná verzia TCe 160 ponúka 260 Nm v 1750 otáčkach v manuále, pri dvojspojkovom automate EDC dokonca 270 Nm.