vytisknout velikost písma Renault predstavil novú jednatrojku s turbom

Nový štvorvalec Renaultu ponúkne výkony od 115 do 160 koní. Rovnaký motor bude aj v Nissane a Mercedese triedy A. V Renaulte sa bude kombinovať s manuálom aj dvojspojkovým automatom. Prvýkrát sa dostane pod kapotu modelov Scénic a Grand Scénic
Renault predstavil novú jednatrojku s turbom

Automobilka Renault sa pochválila novým zážihovým štvorvalcovým motorom s objemom 1330 cm3. Zamieri pod kapotu nielen francúzskych modelov, ale aj do niektorých Nissanov a aj Mercedesov, napríklad novej triedy A a príbuzných modelov. Nový motor totiž vznikol práve v spolupráci s nemeckou značkou. Svoju premiéru zažije pod kapotou modelov Scénic a Grand Scénic.

Je zaujímavé, že do triedy s výkonom v rozmedzí 100 až 120 koní nevstúpil Renault s trojvalcom. Zrejme je to reakcia na prísnejšie normy merania spotreby WLTP, ktoré platia od tohtoročného septembra a od septembra 2018 budú povinné pre všetky nové modely. Testy totiž ukázali, že súčasné extrémne malé downsizované jednotky budú mať s normou WLTP trochu problém.

Štvorvalec s vyšším objemom má lepší priebeh výkonu ako maloobjemové trojvalce, ktoré pracujú optimálne len vo veľmi úzkom spektre otáčok, presne ako potrebuje norma NEDC. Nová norma ale motor využíva v oveľa širšom spektre a pod väčšou záťažou. To je práve tá situácia, keď síce litrový trojvalec v laboratóriu podľa NEDC berie o liter menej ako tisícdvestovka so štyrmi valcami, ale v reálnej prevádzke si vezme pokojne aj o pár deci viac.

Nová pohonná jednotka sa bude pod kapotou Renaultov označovať ako TCe 115, TCe 140 a TCe 160 vždy podľa výkonu v koňoch. V porovnaní s motorom TCe 130 napríklad nová jednotka ponúkne o 35 Nm viac v rozsahu 1500 až 3500 otáčok. Presné hodnoty krútiacich momentov slabších verzií Renault neuvádza. Vrcholná verzia TCe 160 ponúka 260 Nm v 1750 otáčkach v manuále, pri dvojspojkovom automate EDC dokonca 270 Nm.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY