vytisknout velikost písma Renault predstavil model Kadjar. Pozrite si ho na prvých fotkách

Renault predstavil model Kadjar. Pozrite si ho na prvých fotkách

Renault vstupuje do segmentu kompaktných SUV, ktorý sa teší veľkej obľube zo strany zákazníkov, ale v ktorom zároveň nájdeme veľmi početnú konkurenciu. Francúzska automobilka vyšle proti súperom typu Škody Yeti alebo Nissanu Qashqai model Kadjar. A ako Renault pred časom sľúbil, tak aj urobil a dnes svojho nováčika v ponuke odhalil.

Kadjar sa v ponuke zaradí nad Capture. Zvláštne meno vzniklo zložením slov Quad (to symbolizuje štvorkolku) a francúzskeho Jailir, čo v preklade znamená agilný a obratný. Výsledok pôsobí exoticky a to pre zmenu symbolizuje snahu objavovať nové horizonty. Technika pochádza podľa očakávania od Nissanu.

Technické detaily ani ponúkané motory ale Renault nezverejnil. Automobilka iba prezradila, že podvozok dostal svetlú výšku 190 mm alebo že batožinový priestor zvládne v základe 472 litrov a ďalších tridsať litrov nájdeme rozmiestnených v priehradkách v kufri.

Kadjar postupne zamieri do celého sveta. Najprv sa dočkajú európske trhy, následne sa pridá napríklad aj Čína alebo Afrika. K dispozícii bude verzia s pohonom prednej nápravy i všetkých kolies. Ďalšie podrobnosti by mali nasledovať v blízkej dobe.

Nový Kadjar sa objaví na slovenskom trhu už v júni tohto roku.

Renault_65500_global_en.jpgRenault_65501_global_en.jpgRenault_65502_global_en.jpgRenault_65503_global_en.jpgRenault_65504_global_en.jpgRenault_65505_global_en.jpgRenault_65506_global_en.jpgRenault_65507_global_en.jpgRenault_65508_global_en.jpgRenault_65516_global_en.jpgRenault_65517_global_en.jpgRenault_65518_global_en.jpgRenault_65519_global_en.jpgRenault_65520_global_en.jpgRenault_65521_global_en.jpgRenault_65522_global_en.jpgRenault_65523_global_en.jpgRenault_65526_global_en.jpgRenault_65524_global_en.jpgRenault_65525_global_en.jpgRenault_65562_global_en.jpgRenault_65560_global_en.jpgRenault_65561_global_en.jpgRenault_65563_global_en.jpgRenault_65564_global_en.jpgRenault_65816_global_en.jpgRenault_65817_global_en.jpgRenault_65818_global_en.jpgkadjar_1.jpgkadjar_2.jpgkadjar_3.jpgkadjar_4.jpgkadjar_7.jpgkadjar_6.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY