vytisknout velikost písma Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia

Náklady do vývoja čistejších naftových motorov, ktoré by vyhoveli chystaným normám merania spotreby a emisií, dosahujú astronomických hodnôt. Automobilky dokonca začínajú pochybovať, či má zmysel ďalej do vývoja dieselov investovať. Teraz sa pridala aj francúzska automobilka Renault. Podľa nej sa do roku 2020 naftové motory z menších neprémiových modelov zrejme definitívne vytratia.
Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia
Ceny áut so vznetovými motormi by boli príliš vysoké a zákazníkom by sa investícia do nich nemusela vyplatiť, prípadne nie v dohľadnej dobe. Naftové motory by tak zrejme prežili len vo väčších autách, prípadne v prémiových produktoch, pri ktorých je ochotný zákazník priplácať. Ako uvádza Reuters, Renault si dokáže predstaviť moderný diesel len pri najdrahších luxusných verziách modelu Mégane a vo väčších modeloch. V menších autách už nie.
Pritom to boli práve francúzske automobilky, ktoré sa podieľali na rozmachu dieselov v malých vozidlách. Celý rad modelov segmentov A a B vznikali s maloobjemovými dieselmi predovšetkým kvôli výhodnejším daniam. Teraz sa ale zdá, že malé naftové motory budú z vytlačené stále úspornejšími benzínovými preplňovanými motormi a tiež hybridmi, ktorých cena by mohla postupne klesať na úroveň dieselov. Záleží tiež na tom, či budú v niektorých štátoch pokračovať daňové stimuly pre nákup hybridov a elektrických áut.
Moderný diesel sa nezaobíde bez dodatočných systémov dočisťovania splodín, ako sú filtre pevných častíc a po novom aj vstrekovanie technické močoviny. Všetky tieto systémy sú samozrejme drahé na výrobu, rovnako ako na údržbu. Spýtajte sa majiteľov ojazdených dieselov, koľko ich stáli výmeny a repase filtrov DPF... Ani klasické benzínové motory však nemajú vyhrané. S príchodom prísnejšie emisné normy sa čoskoro niektoré z nich tiež nezaobídu bez časticových filtrov.
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY