vytisknout velikost písma Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia

Náklady do vývoja čistejších naftových motorov, ktoré by vyhoveli chystaným normám merania spotreby a emisií, dosahujú astronomických hodnôt. Automobilky dokonca začínajú pochybovať, či má zmysel ďalej do vývoja dieselov investovať. Teraz sa pridala aj francúzska automobilka Renault. Podľa nej sa do roku 2020 naftové motory z menších neprémiových modelov zrejme definitívne vytratia.
Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia
Ceny áut so vznetovými motormi by boli príliš vysoké a zákazníkom by sa investícia do nich nemusela vyplatiť, prípadne nie v dohľadnej dobe. Naftové motory by tak zrejme prežili len vo väčších autách, prípadne v prémiových produktoch, pri ktorých je ochotný zákazník priplácať. Ako uvádza Reuters, Renault si dokáže predstaviť moderný diesel len pri najdrahších luxusných verziách modelu Mégane a vo väčších modeloch. V menších autách už nie.
Pritom to boli práve francúzske automobilky, ktoré sa podieľali na rozmachu dieselov v malých vozidlách. Celý rad modelov segmentov A a B vznikali s maloobjemovými dieselmi predovšetkým kvôli výhodnejším daniam. Teraz sa ale zdá, že malé naftové motory budú z vytlačené stále úspornejšími benzínovými preplňovanými motormi a tiež hybridmi, ktorých cena by mohla postupne klesať na úroveň dieselov. Záleží tiež na tom, či budú v niektorých štátoch pokračovať daňové stimuly pre nákup hybridov a elektrických áut.
Moderný diesel sa nezaobíde bez dodatočných systémov dočisťovania splodín, ako sú filtre pevných častíc a po novom aj vstrekovanie technické močoviny. Všetky tieto systémy sú samozrejme drahé na výrobu, rovnako ako na údržbu. Spýtajte sa majiteľov ojazdených dieselov, koľko ich stáli výmeny a repase filtrov DPF... Ani klasické benzínové motory však nemajú vyhrané. S príchodom prísnejšie emisné normy sa čoskoro niektoré z nich tiež nezaobídu bez časticových filtrov.
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY