vytisknout velikost písma Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia

Náklady do vývoja čistejších naftových motorov, ktoré by vyhoveli chystaným normám merania spotreby a emisií, dosahujú astronomických hodnôt. Automobilky dokonca začínajú pochybovať, či má zmysel ďalej do vývoja dieselov investovať. Teraz sa pridala aj francúzska automobilka Renault. Podľa nej sa do roku 2020 naftové motory z menších neprémiových modelov zrejme definitívne vytratia.
Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia
Ceny áut so vznetovými motormi by boli príliš vysoké a zákazníkom by sa investícia do nich nemusela vyplatiť, prípadne nie v dohľadnej dobe. Naftové motory by tak zrejme prežili len vo väčších autách, prípadne v prémiových produktoch, pri ktorých je ochotný zákazník priplácať. Ako uvádza Reuters, Renault si dokáže predstaviť moderný diesel len pri najdrahších luxusných verziách modelu Mégane a vo väčších modeloch. V menších autách už nie.
Pritom to boli práve francúzske automobilky, ktoré sa podieľali na rozmachu dieselov v malých vozidlách. Celý rad modelov segmentov A a B vznikali s maloobjemovými dieselmi predovšetkým kvôli výhodnejším daniam. Teraz sa ale zdá, že malé naftové motory budú z vytlačené stále úspornejšími benzínovými preplňovanými motormi a tiež hybridmi, ktorých cena by mohla postupne klesať na úroveň dieselov. Záleží tiež na tom, či budú v niektorých štátoch pokračovať daňové stimuly pre nákup hybridov a elektrických áut.
Moderný diesel sa nezaobíde bez dodatočných systémov dočisťovania splodín, ako sú filtre pevných častíc a po novom aj vstrekovanie technické močoviny. Všetky tieto systémy sú samozrejme drahé na výrobu, rovnako ako na údržbu. Spýtajte sa majiteľov ojazdených dieselov, koľko ich stáli výmeny a repase filtrov DPF... Ani klasické benzínové motory však nemajú vyhrané. S príchodom prísnejšie emisné normy sa čoskoro niektoré z nich tiež nezaobídu bez časticových filtrov.
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY