vytisknout velikost písma Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia

Náklady do vývoja čistejších naftových motorov, ktoré by vyhoveli chystaným normám merania spotreby a emisií, dosahujú astronomických hodnôt. Automobilky dokonca začínajú pochybovať, či má zmysel ďalej do vývoja dieselov investovať. Teraz sa pridala aj francúzska automobilka Renault. Podľa nej sa do roku 2020 naftové motory z menších neprémiových modelov zrejme definitívne vytratia.
Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia
Ceny áut so vznetovými motormi by boli príliš vysoké a zákazníkom by sa investícia do nich nemusela vyplatiť, prípadne nie v dohľadnej dobe. Naftové motory by tak zrejme prežili len vo väčších autách, prípadne v prémiových produktoch, pri ktorých je ochotný zákazník priplácať. Ako uvádza Reuters, Renault si dokáže predstaviť moderný diesel len pri najdrahších luxusných verziách modelu Mégane a vo väčších modeloch. V menších autách už nie.
Pritom to boli práve francúzske automobilky, ktoré sa podieľali na rozmachu dieselov v malých vozidlách. Celý rad modelov segmentov A a B vznikali s maloobjemovými dieselmi predovšetkým kvôli výhodnejším daniam. Teraz sa ale zdá, že malé naftové motory budú z vytlačené stále úspornejšími benzínovými preplňovanými motormi a tiež hybridmi, ktorých cena by mohla postupne klesať na úroveň dieselov. Záleží tiež na tom, či budú v niektorých štátoch pokračovať daňové stimuly pre nákup hybridov a elektrických áut.
Moderný diesel sa nezaobíde bez dodatočných systémov dočisťovania splodín, ako sú filtre pevných častíc a po novom aj vstrekovanie technické močoviny. Všetky tieto systémy sú samozrejme drahé na výrobu, rovnako ako na údržbu. Spýtajte sa majiteľov ojazdených dieselov, koľko ich stáli výmeny a repase filtrov DPF... Ani klasické benzínové motory však nemajú vyhrané. S príchodom prísnejšie emisné normy sa čoskoro niektoré z nich tiež nezaobídu bez časticových filtrov.
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY