vytisknout velikost písma Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia

Náklady do vývoja čistejších naftových motorov, ktoré by vyhoveli chystaným normám merania spotreby a emisií, dosahujú astronomických hodnôt. Automobilky dokonca začínajú pochybovať, či má zmysel ďalej do vývoja dieselov investovať. Teraz sa pridala aj francúzska automobilka Renault. Podľa nej sa do roku 2020 naftové motory z menších neprémiových modelov zrejme definitívne vytratia.
Renault predpovedá, že diesely do roku 2020 v menších autách skončia
Ceny áut so vznetovými motormi by boli príliš vysoké a zákazníkom by sa investícia do nich nemusela vyplatiť, prípadne nie v dohľadnej dobe. Naftové motory by tak zrejme prežili len vo väčších autách, prípadne v prémiových produktoch, pri ktorých je ochotný zákazník priplácať. Ako uvádza Reuters, Renault si dokáže predstaviť moderný diesel len pri najdrahších luxusných verziách modelu Mégane a vo väčších modeloch. V menších autách už nie.
Pritom to boli práve francúzske automobilky, ktoré sa podieľali na rozmachu dieselov v malých vozidlách. Celý rad modelov segmentov A a B vznikali s maloobjemovými dieselmi predovšetkým kvôli výhodnejším daniam. Teraz sa ale zdá, že malé naftové motory budú z vytlačené stále úspornejšími benzínovými preplňovanými motormi a tiež hybridmi, ktorých cena by mohla postupne klesať na úroveň dieselov. Záleží tiež na tom, či budú v niektorých štátoch pokračovať daňové stimuly pre nákup hybridov a elektrických áut.
Moderný diesel sa nezaobíde bez dodatočných systémov dočisťovania splodín, ako sú filtre pevných častíc a po novom aj vstrekovanie technické močoviny. Všetky tieto systémy sú samozrejme drahé na výrobu, rovnako ako na údržbu. Spýtajte sa majiteľov ojazdených dieselov, koľko ich stáli výmeny a repase filtrov DPF... Ani klasické benzínové motory však nemajú vyhrané. S príchodom prísnejšie emisné normy sa čoskoro niektoré z nich tiež nezaobídu bez časticových filtrov.
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY