vytisknout velikost písma Renault odhalil v Le Mans koncept svojej športovej zadokolesovky Alpine

Renault odhalil v Le Mans koncept svojej športovej zadokolesovky Alpine
Zoznam kapitol
  1. Renault Alpine Concept
  2. Fotogaléria: Renault Alpine Concept

Renault počas závodu na 24 hv Le Mans predstavil svoju dlho očakávanú športovú zadokolku Alpine. Zatiaľ teda môžeme vidieť len tento koncept Alpine 60 Celebration, ale produkčný model, ktorý príde v roku 2016, sa už prakticky nezmení.

renault alpine (11).jpgrenault alpine (9).jpgrenault alpine (6).jpgDo sériovej výroby sa kompaktný zadný náhon Renault Alpine už príliš nezmení. O použitom motore ale automobilka ešte stále mlčí

Ako sa dalo očakávať, koncept športovej zadokolesovky má motor uložený v strede za kabínou. Koncept vlastne nahrádza štúdiu Alpine 110-50 a teraz už má do produkčnej podoby veľmi blízko. Kolesá konceptu, ktoré odkazujú na legendárne modely Alpine A110 a A310, vraj pôjdu aj do sériovej výroby.

Renault v tlačovej správe hovorí predovšetkým o dizajne a tradícii a nie o technike, čo by naznačovalo, že sa pod povrchom neukrýva žiadna revolučne komplikovaná technika, ale celkom bežný automobil. Vďaka tomu by potom produkčná verzia mohla stáť rozumné peniaze, ale to už sa púšťame do špekulácií.

Sériový Renault Alpine sa zrejme bude volať AS1, teda ako Alpine Sport 1 a postaví sa do rovnakej triedy cenovo dostupných športiakov ako Mazda MX-5, Toyota GT86 alebo Audi TT. Renault si kladie za cieľ ponúknuť štýlové športové auto, ktoré sa veľmi ľahko riadi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY