vytisknout velikost písma Renault odhalil v Le Mans koncept svojej športovej zadokolesovky Alpine

Renault odhalil v Le Mans koncept svojej športovej zadokolesovky Alpine
Zoznam kapitol
  1. Renault Alpine Concept
  2. Fotogaléria: Renault Alpine Concept

Renault počas závodu na 24 hv Le Mans predstavil svoju dlho očakávanú športovú zadokolku Alpine. Zatiaľ teda môžeme vidieť len tento koncept Alpine 60 Celebration, ale produkčný model, ktorý príde v roku 2016, sa už prakticky nezmení.

renault alpine (11).jpgrenault alpine (9).jpgrenault alpine (6).jpgDo sériovej výroby sa kompaktný zadný náhon Renault Alpine už príliš nezmení. O použitom motore ale automobilka ešte stále mlčí

Ako sa dalo očakávať, koncept športovej zadokolesovky má motor uložený v strede za kabínou. Koncept vlastne nahrádza štúdiu Alpine 110-50 a teraz už má do produkčnej podoby veľmi blízko. Kolesá konceptu, ktoré odkazujú na legendárne modely Alpine A110 a A310, vraj pôjdu aj do sériovej výroby.

Renault v tlačovej správe hovorí predovšetkým o dizajne a tradícii a nie o technike, čo by naznačovalo, že sa pod povrchom neukrýva žiadna revolučne komplikovaná technika, ale celkom bežný automobil. Vďaka tomu by potom produkčná verzia mohla stáť rozumné peniaze, ale to už sa púšťame do špekulácií.

Sériový Renault Alpine sa zrejme bude volať AS1, teda ako Alpine Sport 1 a postaví sa do rovnakej triedy cenovo dostupných športiakov ako Mazda MX-5, Toyota GT86 alebo Audi TT. Renault si kladie za cieľ ponúknuť štýlové športové auto, ktoré sa veľmi ľahko riadi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY