vytisknout velikost písma Renault odhalil Mégane R.S. 275 Trophy. Hádajte, čo je cielom novinky

Renault odhalil Mégane R.S. 275 Trophy. Hádajte, čo je cielom novinky

Mégane RS v prevedení Trophy sa predstavil už v roku 2011. Vtedy mal 265 koní a stanovil rekord na Nordschleife v kategórii produkčných predokoliek. Čas mal hodnotu osem minút a osem sekúnd. Lenže nový Seat Leon Cupra 280 dokázal zajazdiť lepší čas a tri roky starý rekord zmazal. No a Renault plánuje získať svoje prvenstvo späť. Takže prichádza posilnený Mégane RS 275 Trophy.

Ako názov napovedá, výkon motora bol zvýšený o desať koní na konečnú hodnotu 275 k dostupnú pri 5500 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 360 Nm v rozmedzí od troch do piatich tisíc. Akrapovič k tomu dodal titánový výfuk s karbónovou koncovkou, Öhlins potom pridal nastaviteľné tlmiče.

Mégane RS 275 Trophy stojí na devätnásťpalcových kolesách obutých do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2. Tie údajne Michelin stvoril presne pre potreby najostrejšieho Méganu. Samozrejmosťou je ako základ podvozok Cup a samosvorný diferenciál na prednej náprave.

Mégane RS 275 Trophy spoznáte napríklad podľa sivých detailov na karosérii, v interiéri potom podľa Alcantarou potiahnutého volantu alebo podľa výrobného čísla umiestneného na prahovej lište. Do predaja zamieri novinka najprv vo Francúzsku, a to presne tretieho júna. Následne sa dostane do dvadsiatich krajín, respektíve na päť kontinentov. Vo Francúzsku zaň záujemcovia zaplatia 38 000 eur.

Renault už predtým odštartoval kampaň #UNDER8. Čoho sa týka, to nie je potrebné pripomínať. Ďalšie pokračovanie príbehu Méganu RS 275 Trophy máme očakávať šestnásteho júna.

mégane_trophy_13.jpgmégane_trophy_01.jpgmégane_trophy_02.jpgmégane_trophy_06.jpgmégane_trophy_03.jpgmégane_trophy_04.jpgmégane_trophy_12.jpgmégane_trophy_05.jpgmégane_trophy_07.jpgmégane_trophy_08.jpgmégane_trophy_09.jpgmégane_trophy_10.jpgmégane_trophy_11.jpg
Foto: Renault

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY