vytisknout velikost písma Renault Next Two ide úplne sám, zatiaľ aspoň pri 30 km/h

Značka Renault predstavuje novú štúdiu elektromobilu Renault Next Two. Vyniká najmä sústavou umožňujúcou samočinné riadenie.
Renault Next Two ide úplne sám, zatiaľ aspoň pri 30 km/h

Novinka vychádza z koncepčnej štúdie elektromobilu Renault Zoe, ktorá sa vôbec prvýkrát verejnosti predstavila už na parížskom autosalóne v roku 2010. Má ísť o "predobraz samostatne fungujúceho elektromobilu Renault pre rok 2020", a práve systém automatického riadenia je tým najzaujímavejším, čo projekt Next Two prináša. Samočinné riadenie automobilu je len prirodzeným smerom, ktorým sa uberá rozširujúca sa ponuka prepracovaných bezpečnostných a asistenčných systémov sériových vozidiel, pripomeňme aktuálne projekty Volvo Drive Me alebo Nissan Leaf AD.

Renault Next Two 13.jpgRenault Next Two 10.jpgRenault Next Two 11.jpgRenault Next Two 12.jpgRenault Next Two 14.jpgRenault Next Two 15.jpg
Renault Next Two: ďalší z náznakov nástupu automobilov so samočinným riadením

Renault Next Two je osadený sústavou senzorov a kamier zaisťujúcich orientáciu vozidla v okolitom prostredí, spracované informácie sa potom v podobe povelov prenášajú do ovládania riadenia, pohonnej jednotky a brzdového systému. Nový Renault Next Two má byť schopný samostatného pohybu až do rýchlosti 30 km/h, pričom sa nemusí spoliehať na žiadnu periférne infraštruktúru.

Nie je teda snáď ani divu, že je vozidlo schopné tiež samočinného parkovania, ktoré má mimochodom ponúknuť už tento rok nové Volvo XC90. Okrem toho ponúkne Renault Next Two aj vysokorýchlostné pripojenie k internetu s informáciami navigácie v reálnom čase, výsuvný head-up displej alebo "chytré sedadlo" schopné prispôsobiť sa postave vodiča. Keď auto práve pôjde samo, môžete sa venovať napríklad sledovaniu filmov, spravodajstva alebo sa zúčastniť videokonferencie.

Čo sa samočinného riadenia týka, zostáva otázkou, do akej miery konštruktéri Renaultu využívajú technológie projektu Nissan Leaf AD...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY