vytisknout velikost písma Renault Next Two ide úplne sám, zatiaľ aspoň pri 30 km/h

Značka Renault predstavuje novú štúdiu elektromobilu Renault Next Two. Vyniká najmä sústavou umožňujúcou samočinné riadenie.
Renault Next Two ide úplne sám, zatiaľ aspoň pri 30 km/h

Novinka vychádza z koncepčnej štúdie elektromobilu Renault Zoe, ktorá sa vôbec prvýkrát verejnosti predstavila už na parížskom autosalóne v roku 2010. Má ísť o "predobraz samostatne fungujúceho elektromobilu Renault pre rok 2020", a práve systém automatického riadenia je tým najzaujímavejším, čo projekt Next Two prináša. Samočinné riadenie automobilu je len prirodzeným smerom, ktorým sa uberá rozširujúca sa ponuka prepracovaných bezpečnostných a asistenčných systémov sériových vozidiel, pripomeňme aktuálne projekty Volvo Drive Me alebo Nissan Leaf AD.

Renault Next Two 13.jpgRenault Next Two 10.jpgRenault Next Two 11.jpgRenault Next Two 12.jpgRenault Next Two 14.jpgRenault Next Two 15.jpg
Renault Next Two: ďalší z náznakov nástupu automobilov so samočinným riadením

Renault Next Two je osadený sústavou senzorov a kamier zaisťujúcich orientáciu vozidla v okolitom prostredí, spracované informácie sa potom v podobe povelov prenášajú do ovládania riadenia, pohonnej jednotky a brzdového systému. Nový Renault Next Two má byť schopný samostatného pohybu až do rýchlosti 30 km/h, pričom sa nemusí spoliehať na žiadnu periférne infraštruktúru.

Nie je teda snáď ani divu, že je vozidlo schopné tiež samočinného parkovania, ktoré má mimochodom ponúknuť už tento rok nové Volvo XC90. Okrem toho ponúkne Renault Next Two aj vysokorýchlostné pripojenie k internetu s informáciami navigácie v reálnom čase, výsuvný head-up displej alebo "chytré sedadlo" schopné prispôsobiť sa postave vodiča. Keď auto práve pôjde samo, môžete sa venovať napríklad sledovaniu filmov, spravodajstva alebo sa zúčastniť videokonferencie.

Čo sa samočinného riadenia týka, zostáva otázkou, do akej miery konštruktéri Renaultu využívajú technológie projektu Nissan Leaf AD...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY