vytisknout velikost písma Renault Next Two ide úplne sám, zatiaľ aspoň pri 30 km/h

Značka Renault predstavuje novú štúdiu elektromobilu Renault Next Two. Vyniká najmä sústavou umožňujúcou samočinné riadenie.
Renault Next Two ide úplne sám, zatiaľ aspoň pri 30 km/h

Novinka vychádza z koncepčnej štúdie elektromobilu Renault Zoe, ktorá sa vôbec prvýkrát verejnosti predstavila už na parížskom autosalóne v roku 2010. Má ísť o "predobraz samostatne fungujúceho elektromobilu Renault pre rok 2020", a práve systém automatického riadenia je tým najzaujímavejším, čo projekt Next Two prináša. Samočinné riadenie automobilu je len prirodzeným smerom, ktorým sa uberá rozširujúca sa ponuka prepracovaných bezpečnostných a asistenčných systémov sériových vozidiel, pripomeňme aktuálne projekty Volvo Drive Me alebo Nissan Leaf AD.

Renault Next Two 13.jpgRenault Next Two 10.jpgRenault Next Two 11.jpgRenault Next Two 12.jpgRenault Next Two 14.jpgRenault Next Two 15.jpg
Renault Next Two: ďalší z náznakov nástupu automobilov so samočinným riadením

Renault Next Two je osadený sústavou senzorov a kamier zaisťujúcich orientáciu vozidla v okolitom prostredí, spracované informácie sa potom v podobe povelov prenášajú do ovládania riadenia, pohonnej jednotky a brzdového systému. Nový Renault Next Two má byť schopný samostatného pohybu až do rýchlosti 30 km/h, pričom sa nemusí spoliehať na žiadnu periférne infraštruktúru.

Nie je teda snáď ani divu, že je vozidlo schopné tiež samočinného parkovania, ktoré má mimochodom ponúknuť už tento rok nové Volvo XC90. Okrem toho ponúkne Renault Next Two aj vysokorýchlostné pripojenie k internetu s informáciami navigácie v reálnom čase, výsuvný head-up displej alebo "chytré sedadlo" schopné prispôsobiť sa postave vodiča. Keď auto práve pôjde samo, môžete sa venovať napríklad sledovaniu filmov, spravodajstva alebo sa zúčastniť videokonferencie.

Čo sa samočinného riadenia týka, zostáva otázkou, do akej miery konštruktéri Renaultu využívajú technológie projektu Nissan Leaf AD...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY