vytisknout velikost písma Renault Mégane R.S. sa predstavuje na prvej fotke

Renault Mégane R.S. bude odhalený počas víkendu F1 v Monaku. Poháňať ho bude preplňovaný motor 1,8 l z kupé Alpine A110. O manuál nadšenci neprídu, ale chystá sa aj automat.
Renault Mégane R.S. sa predstavuje na prvej fotke

V piatok sa verejnosti prvýkrát ukáže nová generácia ostrého hatchbacku Renault Mégane R.S. Automobiloví nadšenci na tento model netrpezlivo čakajú. A niektorí možno aj s trochou skepsy. Jeho predchodca totiž patril medzi tie najlepšie športové autá na trhu, ale to isté sa dalo povedať aj o minulej generácii Clia R.S., ktorého aktuálna generácia časť skoršie kúzlo stratila.

Strach, že Mégane R.S. dostane len automatickú prevodovku, sa podarilo rozptýliť postupne uvoľňovanými informáciami. Už vieme s takmer stopercentnou istotou, že v základe bude pod kapotou manuál, samosvorný diferenciál a motor 1.8 Turbo s výkonom okolo 300 koní. Rovnakú jednotku má napríklad atraktívnu kupé Alpine A110.

Automatická dvojspojková prevodovka so má ponúkať za príplatok. Zaujímavosťou pri manuáli bude systém automatických medziplynov pri podraďovaní. To si Renault požičal od partnerského Nissanu, ktorý túto funkciu uviedol v kupé Nissan 370Z. Ďalšou zaujímavosťou ostrého Renaultu je aktívne natáčanie zadnej nápravy.

Renault využije k predstavenie modelu Mégane R.S. preteky Formule 1 v Monaku. Tie sa uskutočnia počas víkendu a v piatok bude trochu času, aby sa s Mégane R.S. prvýkrát prešiel Nico Hülkenberg, jazdec tímu Renault-F1. Predstavený Mégane R.S. dostane podobné farebné prevedenie ako továrenské monoposty F1. Rovnaké farby bude mať aj limitovaná edícia produkčného modelu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY