vytisknout velikost písma Renault Mégane RS dostane manuál a natáčanie zadnej nápravy

Renault Mégane RS dostane manuál a natáčanie zadnej nápravy

Ostrý Renault Mégane z divízie Renaultsport opäť bude. A dokonca sa dočká aj klasickej manuálne prevodovky, lebo je po nej stále dostatočne veľký dopyt. Zaujímavosťou je príchod aktívneho natáčania zadných kolies.
Ohľadom motorov je ťažké niečo predvídať, pretože Renault všetko tají.

Navyše má na vývoj ostrého Méganu ešte zhruba dva roky, než bude potrebné nový model predstaviť. V súčasnosti je v ponuke preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 147 kW (200 k), ale to bude na Mégane RS málo.

Logicky by sa tak ponúkala zásadne modernizovaná verzia súčasného dvojlitra, ktorá by mohla dostať priame vstrekovanie a vodou chladené turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Výkon ale zrejme neprekročí 220 kW (300 k).

"Nárast výkonu je skôr vecou evolúcie, dôležitý je podvozok, riadenie a vyváženie. Napriek tomu je veľký výkon súčasťou tohto príbehu," povedal britskému Autocaru Patrice Ratti, šéf divízie Renault Sport Technologies.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY