vytisknout velikost písma Renault Mégane RS dostane manuál a natáčanie zadnej nápravy

Renault Mégane RS dostane manuál a natáčanie zadnej nápravy

Ostrý Renault Mégane z divízie Renaultsport opäť bude. A dokonca sa dočká aj klasickej manuálne prevodovky, lebo je po nej stále dostatočne veľký dopyt. Zaujímavosťou je príchod aktívneho natáčania zadných kolies.
Ohľadom motorov je ťažké niečo predvídať, pretože Renault všetko tají.

Navyše má na vývoj ostrého Méganu ešte zhruba dva roky, než bude potrebné nový model predstaviť. V súčasnosti je v ponuke preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 147 kW (200 k), ale to bude na Mégane RS málo.

Logicky by sa tak ponúkala zásadne modernizovaná verzia súčasného dvojlitra, ktorá by mohla dostať priame vstrekovanie a vodou chladené turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Výkon ale zrejme neprekročí 220 kW (300 k).

"Nárast výkonu je skôr vecou evolúcie, dôležitý je podvozok, riadenie a vyváženie. Napriek tomu je veľký výkon súčasťou tohto príbehu," povedal britskému Autocaru Patrice Ratti, šéf divízie Renault Sport Technologies.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY