vytisknout velikost písma Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Novinkou bude natáčanie zadných kolies 4Control a automatické medziplyny. V predaji sa Mégane RS objaví na konci roka 2017.
Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Aktuálne generácia obľúbeného rýchleho hatchbacku Renault Mégane RS končí, ale nástupca už sa intenzívne testuje. Dočkáme sa ho na začiatku budúceho roka. Dôležitou konštrukčné zmenou bude prechod k päťdverovej karosérii. Je to aj kvôli nákladom, pretože nový Renault Mégane sa už ako trojdverový model nevyrába.

Pokiaľ ide o techniku, recept zostane stále rovnaký. Pod kapotou má byť preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l, informuje austrálsky Motoring. Pôjde ale o úplne nový motor, aby poskytoval rezervu pre budúce emisné predpisy a ďalšie zvyšovanie výkonu. Tisícšesťstovka príliš rezervy neponúka, predovšetkým pokiaľ ide o vysoké výkony pri hranici 300 koní v kombinácii s dlhodobou spoľahlivosťou.

Veľa sa hovorí o prevodovke, ale ľudia z Renaultu sa nakoniec rozhodli ponúkať Mégane RS s klasickým manuálom. Dvojspojkový automat bude za príplatok. S manuálom súvisí ešte jedna novinka. Objaví sa systém s automatickými medziplynmi pre rovnaké otáčky motora a prevodovky pri podraďovaní. Toto zariadenie vyvinul Nissan pre kupé 370Z a Renault si ho požičia. Budete ho ale môcť vypnúť, takže podraďovanie "špička-päta" môžete trénovať ďalej.

Otázka je, čo so surovými vlastnosťami Mégane RS urobí systém 4Control s natáčaním zadnej nápravy. Cieľom je systém naladiť tak, aby pomáhal potláčať nedotáčavosť. Dúfajme, že sa ale z Méganu nevytratí jeho predvídateľnosť a trochu "vulgárne" správanie, ktoré utváralo vždy jeho nezameniteľný charakter.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY