vytisknout velikost písma Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Novinkou bude natáčanie zadných kolies 4Control a automatické medziplyny. V predaji sa Mégane RS objaví na konci roka 2017.
Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Aktuálne generácia obľúbeného rýchleho hatchbacku Renault Mégane RS končí, ale nástupca už sa intenzívne testuje. Dočkáme sa ho na začiatku budúceho roka. Dôležitou konštrukčné zmenou bude prechod k päťdverovej karosérii. Je to aj kvôli nákladom, pretože nový Renault Mégane sa už ako trojdverový model nevyrába.

Pokiaľ ide o techniku, recept zostane stále rovnaký. Pod kapotou má byť preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l, informuje austrálsky Motoring. Pôjde ale o úplne nový motor, aby poskytoval rezervu pre budúce emisné predpisy a ďalšie zvyšovanie výkonu. Tisícšesťstovka príliš rezervy neponúka, predovšetkým pokiaľ ide o vysoké výkony pri hranici 300 koní v kombinácii s dlhodobou spoľahlivosťou.

Veľa sa hovorí o prevodovke, ale ľudia z Renaultu sa nakoniec rozhodli ponúkať Mégane RS s klasickým manuálom. Dvojspojkový automat bude za príplatok. S manuálom súvisí ešte jedna novinka. Objaví sa systém s automatickými medziplynmi pre rovnaké otáčky motora a prevodovky pri podraďovaní. Toto zariadenie vyvinul Nissan pre kupé 370Z a Renault si ho požičia. Budete ho ale môcť vypnúť, takže podraďovanie "špička-päta" môžete trénovať ďalej.

Otázka je, čo so surovými vlastnosťami Mégane RS urobí systém 4Control s natáčaním zadnej nápravy. Cieľom je systém naladiť tak, aby pomáhal potláčať nedotáčavosť. Dúfajme, že sa ale z Méganu nevytratí jeho predvídateľnosť a trochu "vulgárne" správanie, ktoré utváralo vždy jeho nezameniteľný charakter.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY