vytisknout velikost písma Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Novinkou bude natáčanie zadných kolies 4Control a automatické medziplyny. V predaji sa Mégane RS objaví na konci roka 2017.
Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Aktuálne generácia obľúbeného rýchleho hatchbacku Renault Mégane RS končí, ale nástupca už sa intenzívne testuje. Dočkáme sa ho na začiatku budúceho roka. Dôležitou konštrukčné zmenou bude prechod k päťdverovej karosérii. Je to aj kvôli nákladom, pretože nový Renault Mégane sa už ako trojdverový model nevyrába.

Pokiaľ ide o techniku, recept zostane stále rovnaký. Pod kapotou má byť preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l, informuje austrálsky Motoring. Pôjde ale o úplne nový motor, aby poskytoval rezervu pre budúce emisné predpisy a ďalšie zvyšovanie výkonu. Tisícšesťstovka príliš rezervy neponúka, predovšetkým pokiaľ ide o vysoké výkony pri hranici 300 koní v kombinácii s dlhodobou spoľahlivosťou.

Veľa sa hovorí o prevodovke, ale ľudia z Renaultu sa nakoniec rozhodli ponúkať Mégane RS s klasickým manuálom. Dvojspojkový automat bude za príplatok. S manuálom súvisí ešte jedna novinka. Objaví sa systém s automatickými medziplynmi pre rovnaké otáčky motora a prevodovky pri podraďovaní. Toto zariadenie vyvinul Nissan pre kupé 370Z a Renault si ho požičia. Budete ho ale môcť vypnúť, takže podraďovanie "špička-päta" môžete trénovať ďalej.

Otázka je, čo so surovými vlastnosťami Mégane RS urobí systém 4Control s natáčaním zadnej nápravy. Cieľom je systém naladiť tak, aby pomáhal potláčať nedotáčavosť. Dúfajme, že sa ale z Méganu nevytratí jeho predvídateľnosť a trochu "vulgárne" správanie, ktoré utváralo vždy jeho nezameniteľný charakter.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY