vytisknout velikost písma Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Novinkou bude natáčanie zadných kolies 4Control a automatické medziplyny. V predaji sa Mégane RS objaví na konci roka 2017.
Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Aktuálne generácia obľúbeného rýchleho hatchbacku Renault Mégane RS končí, ale nástupca už sa intenzívne testuje. Dočkáme sa ho na začiatku budúceho roka. Dôležitou konštrukčné zmenou bude prechod k päťdverovej karosérii. Je to aj kvôli nákladom, pretože nový Renault Mégane sa už ako trojdverový model nevyrába.

Pokiaľ ide o techniku, recept zostane stále rovnaký. Pod kapotou má byť preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l, informuje austrálsky Motoring. Pôjde ale o úplne nový motor, aby poskytoval rezervu pre budúce emisné predpisy a ďalšie zvyšovanie výkonu. Tisícšesťstovka príliš rezervy neponúka, predovšetkým pokiaľ ide o vysoké výkony pri hranici 300 koní v kombinácii s dlhodobou spoľahlivosťou.

Veľa sa hovorí o prevodovke, ale ľudia z Renaultu sa nakoniec rozhodli ponúkať Mégane RS s klasickým manuálom. Dvojspojkový automat bude za príplatok. S manuálom súvisí ešte jedna novinka. Objaví sa systém s automatickými medziplynmi pre rovnaké otáčky motora a prevodovky pri podraďovaní. Toto zariadenie vyvinul Nissan pre kupé 370Z a Renault si ho požičia. Budete ho ale môcť vypnúť, takže podraďovanie "špička-päta" môžete trénovať ďalej.

Otázka je, čo so surovými vlastnosťami Mégane RS urobí systém 4Control s natáčaním zadnej nápravy. Cieľom je systém naladiť tak, aby pomáhal potláčať nedotáčavosť. Dúfajme, že sa ale z Méganu nevytratí jeho predvídateľnosť a trochu "vulgárne" správanie, ktoré utváralo vždy jeho nezameniteľný charakter.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY