vytisknout velikost písma Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Novinkou bude natáčanie zadných kolies 4Control a automatické medziplyny. V predaji sa Mégane RS objaví na konci roka 2017.
Renault Mégane RS dostane dvojliter s turbom a manuál s medziplynom

Aktuálne generácia obľúbeného rýchleho hatchbacku Renault Mégane RS končí, ale nástupca už sa intenzívne testuje. Dočkáme sa ho na začiatku budúceho roka. Dôležitou konštrukčné zmenou bude prechod k päťdverovej karosérii. Je to aj kvôli nákladom, pretože nový Renault Mégane sa už ako trojdverový model nevyrába.

Pokiaľ ide o techniku, recept zostane stále rovnaký. Pod kapotou má byť preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l, informuje austrálsky Motoring. Pôjde ale o úplne nový motor, aby poskytoval rezervu pre budúce emisné predpisy a ďalšie zvyšovanie výkonu. Tisícšesťstovka príliš rezervy neponúka, predovšetkým pokiaľ ide o vysoké výkony pri hranici 300 koní v kombinácii s dlhodobou spoľahlivosťou.

Veľa sa hovorí o prevodovke, ale ľudia z Renaultu sa nakoniec rozhodli ponúkať Mégane RS s klasickým manuálom. Dvojspojkový automat bude za príplatok. S manuálom súvisí ešte jedna novinka. Objaví sa systém s automatickými medziplynmi pre rovnaké otáčky motora a prevodovky pri podraďovaní. Toto zariadenie vyvinul Nissan pre kupé 370Z a Renault si ho požičia. Budete ho ale môcť vypnúť, takže podraďovanie "špička-päta" môžete trénovať ďalej.

Otázka je, čo so surovými vlastnosťami Mégane RS urobí systém 4Control s natáčaním zadnej nápravy. Cieľom je systém naladiť tak, aby pomáhal potláčať nedotáčavosť. Dúfajme, že sa ale z Méganu nevytratí jeho predvídateľnosť a trochu "vulgárne" správanie, ktoré utváralo vždy jeho nezameniteľný charakter.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY