vytisknout velikost písma Renault Mégane príde už do Frankfurtu na ľahšej modulárnej platforme

Renault Mégane príde už do Frankfurtu na ľahšej modulárnej platforme

Autosalón vo Frankfurte zažije premiéru novej generácie Renaultu Mégane. Súčasná tretia generácia je na trhu od roku 2008 a už je najvyšší čas na výmenu. Hoci sa nedá očakávať technologická revolúcia, predsa len bude dosť vecí na Mégane nových.

Auto použije modulárnu platformu CMF, na ktoré jazdí napríklad Nissan Pulsar, Nissan Qashqai alebo aj veľký Renault Espace. Vďaka novej platforme má byť Renault Mégane ľahší a zároveň pevnejší a ešte bezpečnejší. Dizajn by sa mohol vo veľkom inšpirovať v koncepte Renault Eolab.

Očakávajte základný preplňovaný trojvalec a potom rekonštruované motory plniace normu Euro 6. Chrbticou ponuky zrejme bude rozlične ladený motor 1.2 TCe s manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou. Samozrejme prídu aj diesely a niekoľko verzií sa s emisiami CO2 dostane pod 100 g/km.

Z bezpečnostných systémov dostane Renault Mégane protikolízny systém s automatickým brzdením, sledovanie slepého uhla v zrkadlách, systém stráženia opustenia jazdného pruhu a výbava sa rozšíri o všemožné hračky ako adaptívne LED svetlá a podobne. Napriek tomu sa bude snažiť Renault útočiť na zákazníkov predovšetkým cenou.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY