vytisknout velikost písma Renault Mégane príde už do Frankfurtu na ľahšej modulárnej platforme

Renault Mégane príde už do Frankfurtu na ľahšej modulárnej platforme

Autosalón vo Frankfurte zažije premiéru novej generácie Renaultu Mégane. Súčasná tretia generácia je na trhu od roku 2008 a už je najvyšší čas na výmenu. Hoci sa nedá očakávať technologická revolúcia, predsa len bude dosť vecí na Mégane nových.

Auto použije modulárnu platformu CMF, na ktoré jazdí napríklad Nissan Pulsar, Nissan Qashqai alebo aj veľký Renault Espace. Vďaka novej platforme má byť Renault Mégane ľahší a zároveň pevnejší a ešte bezpečnejší. Dizajn by sa mohol vo veľkom inšpirovať v koncepte Renault Eolab.

Očakávajte základný preplňovaný trojvalec a potom rekonštruované motory plniace normu Euro 6. Chrbticou ponuky zrejme bude rozlične ladený motor 1.2 TCe s manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou. Samozrejme prídu aj diesely a niekoľko verzií sa s emisiami CO2 dostane pod 100 g/km.

Z bezpečnostných systémov dostane Renault Mégane protikolízny systém s automatickým brzdením, sledovanie slepého uhla v zrkadlách, systém stráženia opustenia jazdného pruhu a výbava sa rozšíri o všemožné hračky ako adaptívne LED svetlá a podobne. Napriek tomu sa bude snažiť Renault útočiť na zákazníkov predovšetkým cenou.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY