vytisknout velikost písma Renault Mégane 1.5 dCi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi: Dvakrát inak

Porovnanie Renaultu Mégane novej generácie a Nissanu Pulsar ukázalo dve veci. Po prvé, že novšie automaticky neznamená lepšie, a po druhé, že rovnaký technický základ automaticky neznamená rovnaké automobily.
Renault Mégane 1.5 dCi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi: Dvakrát inak
Zoznam kapitol
  1. Na pohľad si ich ani náhodou nepopletiete
  2. Priestor, Dojmy z interiéru: Karta sa obracia
  3. Rovnaké motory, nameraná dynamika sa ale líši, Jazda
  4. Podvozok: Ide to, kým nestretnete výmoly, Cena?
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Renault Mégane 1.5 dCi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi: Fotogaléria

Koncern Volkswagen má platformu MQB, Volvo používa SPA a aliancia Renault-Nissan CMF. Tri rôzne označenia (našli by sme ich samozrejme viac) znamenajú v praxi rovnaké veci. Sú to modulárne platformy. Jeden technický základ použiteľný pre rad rôznych automobilov. Znižujú sa tým výrobné náklady, ale nemôže sa stať, že výsledné autá sú si navzájom až príliš podobné?

Občas to tak rozhodne je, ale určite nie v prípade nového Renaultu Mégane a jeho technického príbuzného Nissanu Pulsar. Obe automobilky si starostlivo rozdelili zákazníkov, na ktorých chcú útočiť, a dali si veľmi veľký pozor na to, aby náhodou niekto nezačal hovoriť niečo ako "prečo kupovať Pulsar, keď tu máme nový Mégane".

Na prvý pohľad sa možno zdá porovnávací test týchto dvoch súrodencov snáď až zbytočný, verte ale tomu, že príbuznosť oboch modelov, ktoré spadajú do segmentu hatchbackov nižšej strednej triedy, urobila toto porovnanie skôr zaujímavejšie.

Na pohľad si ich ani náhodou nepomýlite

Nissan vsádza na decentný dizajnový štýl, ktorý ale vyzerá pomerne európsky. To Renault stavil na celkom niečo iné. Svoj najnovší prírastok vybavil efektnými prvkami typu výrazných diód vpredu aj vzadu. Predovšetkým dve zadné diódové linky suplujúce koncové svetlá vyzerajú v noci neuveriteľne dobre. Vlastne celý Mégane vyzerá čertovsky dobre.

_DSC0347.jpg_DSC0350.jpg_DSC0351.jpg_DSC0352.jpg_DSC0353.jpg_DSC0349.jpg
Pulsar nevyzerá zle, ale Mégane vyzerá lepšie. Dôvod je jednoduchý, má omnoho dynamickejšie proporcie. Dizajn určite patrí k jeho silným stránkam 

Dôvodom sú prosté vonkajšie rozmery. Presné hodnoty nájdete v tabuľke vrátane porovnania s Volkswagenom Golf a Opelom Astra. Mégane dostal oproti svojmu staršiemu súrodencovi nižšiu siluetu a výrazne väčšiu šírku. Pulsar je teda o niečo užší a omnoho vyšší. Keď sa na neho zadívate, nemôže sa vám nevybaviť jeho u nás nie príliš úspešný predchodca. Model Tiida, ktorý bol podľa nás až príliš škaredý.

Renault Mégane: Základné porovnanie s konkurentmi (mm)
  Renault Mégane VW Golf Opel Astra Nissan Pulsar
Dĺžka  4359 4255 4370 4387
Šírka  1814 1799 1809 1768
Výška 1447 1452 1485 1520
Rázvor náprav 2669 2637 2662 2700

Na prvý pohľad nezaujme

Už tu celkom bez problému spoznáte, kde to ktoré auto mieri. Mégane chce zaujať mladšieho vodiča, Pulsar vás bude lákať na praktickú stránku veci a svojím na prvý pohľad podstatne väčším rázvorom sľubuje aj viac miesta v druhom rade. A to by sa mohlo páčiť rodinám.

Keď sa podrobnejšie pozrieme na základnú tabuľku porovnania s konkurentmi, je dobre vidieť, že Mégane poráža Golf ako rázvorom, tak šírkou a dĺžkou. A je tiež zo všetkých štyroch uvedených modelov najnižšie. Pulsar naopak stojí na hornom okraji tejto kategórie. Hneď vedľa Škody Octavia, ktorá ešte navyše pridá karosériu liftback.

Či je krajší nový Mégane, alebo či by ste od pohľadu dali prednosť Nissanu Pulsar, to nechám na vás. Vzhľad vlastne ani nie je veľmi podstatný. Tie hlavné rozdiely, ako už asi tušíte, nájdeme v interiéri.

_DSC0371.jpg_DSC0372.jpg_DSC0378.jpg_DSC0387.jpg_DSC0381-2.jpg_DSC0379.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY